Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kom lige til
Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 11:54

At lave et par knipserier i går aftes.
En i farve og en ikke.
Min psykiater fortvivler over min trang til at knipse i tusmørke og
derefter, så nu har jeg inviteret ham med på en tur.

http://home.tiscali.dk/muggler/2005-07-25-58aa.jpg
http://home.tiscali.dk/muggler/2005-07-25-58aab.jpg

Foretrækker selv den i farver, men hug, fornærmelser, tudekiks og evt.
kritik der rækker ud over in/yt er som altid velkommen. Og du risikerer
endda at få svar som du giver ;-O
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : KNL DtP

Dato : 26-07-05 12:20

> http://home.tiscali.dk/muggler/2005-07-25-58aa.jpg

BRAVO!

Jeg har længe kigget på dine nattelige-besøg-på-kirkegårde, og synes at idéen
var spændende, men at billederne var mere mærkelige og over-Photoshoppede end
kunstneriske og flotte. Men med dette pragteksemplar stopper næserynkeriet fra
min side:

Det er længe siden, at jeg har set et så lækkert og dybt stemningsmættet
billede, som fortæller mere end blot hvad der umiddelbart kan ses på billedet.

Den blå farve, de afdæmpede grønne og de kolde hvide på statuen udgør tilsammen
en lækkert cocktail. Det bløde soft-effekt forstærker mystikken, og lader
motivet henligge i et drømmeagtigt univers.

Super flot, Ole!

.... den sort/hvide-udgave siger mig intet. Højlyset på statuens hoved stjæler
total fokus, og al magien er pist væk. Den blå farve øverst har en enorm
indvirkning, når den står i kontrast til det sarte hvide på statuen.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 15:01

KNL DtP skrev:
> [...]
> total fokus, og al magien er pist væk. Den blå farve øverst har en enorm
> indvirkning, når den står i kontrast til det sarte hvide på statuen.

Tak skal du have.
Det er altid dejligt når nogen vil skrive hvorfor de mner det de gør. Og
du har nok ret ang. den s/h

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 12:37

> [...]
>
> Foretrækker selv den i farver, men hug, fornærmelser, tudekiks og evt.
> kritik der rækker ud over in/yt er som altid velkommen. Og du risikerer

Spændende... hvad gør du ?
Jeg stemmer også på farve-versionen.
Jeg har lyst til at skære lidt af bunden, så hendes firkantede
flise-fod forsvinder.

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 15:04

PH skrev:

> Spændende... hvad gør du ?
> Jeg stemmer også på farve-versionen.
> Jeg har lyst til at skære lidt af bunden, så hendes firkantede
> flise-fod forsvinder.

Ja, tak for ordene.
Kombineret blits/langtidseksp. samt diffuse glow.
Bunden? Det tror jeg ikke, men prøver.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 13:14

> [...]
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Se det er jo et rigtig flot billede. Hér passe din teknik flot ind og
understreger billedet. Absolut seværdigt. Takker for kigget. Foretrækker
farveversionen.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 15:06

Claus Petersen skrev:

> Se det er jo et rigtig flot billede. Hér passe din teknik flot ind og
> understreger billedet. Absolut seværdigt. Takker for kigget. Foretrækker
> farveversionen.

Jo, tak for ordene

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 13:45

In article <42e6163b$0$80884$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
olenospam@nospam.dk says...
> At lave et par knipserier i går aftes.
> En i farve og en ikke.
> Min psykiater fortvivler over min trang til at knipse i tusmørke og
> derefter, så nu har jeg inviteret ham med på en tur.

Jeg synes også at det ser spændende ud. Kan bedst li den farvede udgave.
Kunne godt tænke mig at vide om alle elementerne i billedet er tilstede
i originalen og du så shopper helt vildt på det, eller tilføjer du
noget. Eksempelvis de her lyse områder over figuren.

Det eneste der irreterer mig her er den der lille plante, synes den er
malplaceret men ellers er det rigtigt flot :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 15:12

Jakob skrev:
> [...]
> i originalen og du så shopper helt vildt på det, eller tilføjer du
> noget. Eksempelvis de her lyse områder over figuren.

Alt er til stede i optagelsen og mere til. Eks er der et jerngitter og
buske i skyggen i h. side. Der er lavet burn+dodge+diffuse glow, ikke
andet. Det lyse blå er himlen jeg "fik ned på jorden" ved at panne under
ekspon. Ellers havde der været træer og buske.

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-07-05 14:24

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

Hej - ka' du lige 'komme til'?
Et vældigt flot billede, fuld af stemning, og godt udført. Træk s/h
udgaven tilbage så det kun fremstår i farveudgaven for fremtiden.
Godt gået ! !

Mvh
Erling

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 15:13

Erling Hansen skrev:
> [...]
> Et vældigt flot billede, fuld af stemning, og godt udført. Træk s/h
> udgaven tilbage så det kun fremstår i farveudgaven for fremtiden.

Javel, ok og takker ;-O

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 26-07-05 15:25

On Tue, 26 Jul 2005 12:53:55 +0200, Ole Larsen wrote:

> [...]
>
> Foretrækker selv den i farver, men hug, fornærmelser, tudekiks og evt.
> kritik der rækker ud over in/yt er som altid velkommen. Og du risikerer

Farveudgaven virker bedst som de er nu. I din S/H udgave synes jeg at du
mangler noget tegning i statuen og i omgivelserne for al tegningen er væk
i S/H udgaven, men den er der i farve udgaven. Men jeg ved ikke hvordan du
har lavet S/H udgaven men jeg synes at jeg kan få noget bedre frem i den
ved at bruge måden beskrevet på photoshopuser.com
http://www.photoshopuser.com/landscape/video.html

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu får lov at prøve Canon Eos 20D

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 19:04

Jens Stadsgaard skrev:

> [...]
> har lavet S/H udgaven men jeg synes at jeg kan få noget bedre frem i den
> ved at bruge måden beskrevet på photoshopuser.com

Ja Tak, Jens.
I er flere der har klandret min s/h konvertering, og i har ret. Den
metode du henviser til kender jeg (channel mixer)Problemet er at jeg
falder i magelighedsgrøften og "kører" mit sædvanlige s/h-a-la-ir-
workflow (også channel-mixer, men helt andre indstillinger), og så
stirrer jeg mig blind. Derfor er det så herligt, når nogen vil fortælle
hvad de ser og ser det, mit blinde øje ikke ser.
Jeg har lavet den om nu, men ikke uploaded. Det kommer først når jeg
opdaterer min side. Omgivelserne er dæmpet yderligere og statuens hoved,
men "himlen" er lysnet lidt. Hun står lidt "renere" nu, synes jeg.

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-07-05 16:55

Rigtigt flot og teknikken virker her. Farveversionen er klart bedst, men s/h
kan sikkert forbedres, så den også virker.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 19:07

Hans Kruse skrev:
> Rigtigt flot og teknikken virker her. Farveversionen er klart bedst, men s/h
> kan sikkert forbedres, så den også virker.

Ja, du (og flere) har ret om den s/h. Jeg har svaret Jens lidt mere om
netop det.
Tak for ordene

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 26-07-05 17:23

On Tue, 26 Jul 2005 12:53:55 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>Min psykiater fortvivler over min trang til at knipse i tusmørke og
>derefter, så nu har jeg inviteret ham med på en tur.

Fedt billede!

Må vi se originalen?
--
Henrik

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 19:23

Henrik Villadsen skrev:

> Fedt billede!
Ja, og tak

> Må vi se originalen?

Har intet selvportræt;-O

Jeg synes egentlig din anmodning er helt urimelig, men her er den:

http://home.tiscali.dk/muggler/punk.jpg

Og jeg gør det ikke igen

Fra : Jakob

Dato : 26-07-05 20:10

In article <42e67f67$0$1500$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
olenospam@nospam.dk says...

> http://home.tiscali.dk/muggler/punk.jpg
>
> Og jeg gør det ikke igen

Det er faktisk helt sjovt for os andre, giver en bedre ide om den
process du arbejder med, tak for kigget.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jacob

Dato : 26-07-05 19:15

> [...]
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

som alle andre siger så er sh udgaven en tændstik tegning i forhold til dit
farve billede. jeg er glad for den firkantede fod på statuen. ellers var jeg
overbevist om at du havde mødt et spøgelse. jeg kan hverken se jern låge
eller andet i billedet. men det er også fløjtende. Stephen King ville være
miskundelig. Kunne man få rå billedet at se ?

Jacob

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-07-05 19:29

Jacob skrev:

> [...]
> eller andet i billedet. men det er også fløjtende. Stephen King ville være
> miskundelig. Kunne man få rå billedet at se ?

Jeg blandet det med et andet - der er ingen jernlåge, men en masse andet
som du kan se på link i svar til Henrik V.
Takker