Fartpilot i Peugeot Partner 2.0 HDi
Fra : KNL DtP

Dato : 26-07-05 10:58

Hej.

Jeg går og venter på min "nye" 2001 Peugeot Partner 2.0 HDi van, og påtænker om
det var en idé at få monteret en fartpilot, da jeg ofte skal køre meget
landevej.

Den lokale Peugeot forhandler kunne oplyse, at en sådan ville koste 5.495 kr.
inkl. montering. Er det prisen eller kan det gøres billigere - evt. uoriginalt?

Så vidt jeg kunne forstå, drejede det sig om at udskifte blinkearmen i venstre
side af rattet med en, som har Set, Abort, Reset og hvad de ellers hedder.
Softwaren skulle ligge klar i bilen og venter blot på at blive aktiveret. Hvis
dette er korrekt, synes jeg, at femtehalvtusinde er lige i overkanten.

MVH

Kristian

Fra : Brian

Dato : 26-07-05 11:52

KNL DtP wrote:

> Den lokale Peugeot forhandler kunne oplyse, at en sådan ville koste
> 5.495 kr. inkl. montering. Er det prisen eller kan det gøres
> billigere - evt. uoriginalt?

Ring lidt rundt til forskellige Peugeot værksteder. Det har før
været diskuteret i gruppen, at der kan være store forskel på
prisen, alt efter hvem man spørger - 5495,- lyder dog temmelig
højt sat. Selv om du ender med at skulle give et par tusing for den, er
den alle pengene værd IMO - og den gør heller ikke
brændstoføkonomien ringere

/Brian

Fra : JS

Dato : 26-07-05 16:24

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> højt sat. Selv om du ender med at skulle give et par tusing for den, er
> den alle pengene værd IMO - og den gør heller ikke

Jeg har fået en pris på 2600 + moms til 206'er, så det kan helt sikkert
gøres billigere.

Fra : KNL DtP

Dato : 26-07-05 16:41

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået en pris på 2600 + moms til 206'er, så det kan helt sikkert
> gøres billigere.

Er prisen på 3.250 kr. indhentet ved et autoriseret Peugeot-værksted? Noget
kunne tyde på, at der så var noget at spare, ved at tjekke de omkringliggende
byers forhandlere/værksteder og få et tilbud.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : JS

Dato : 26-07-05 17:15

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne tyde på, at der så var noget at spare, ved at tjekke de
> omkringliggende
> byers forhandlere/værksteder og få et tilbud.

nej, det var hos et lille værksted i Aalborg. Jeg kan ikke huske hvad det
hedder men det kan jeg finde ud af hvis du ønsker det. Han mente at det
måske kunne gøres endnu billigere.

Fra : Rasmus

Dato : 26-07-05 17:34

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
venstre
> side af rattet med en, som har Set, Abort, Reset og hvad de ellers hedder.

Farpilot arm til faceliftet model koster 600,- hos Peugeot
http://www.peugeot.dk/web/tilbehor/Tilbehorsliste_Partner.pdf

Til den gamle model er det ikke nok bare at skifte armen, der har de en pris
på 3200 for selve fartpiloten

/Rasmus

Fra : KNL DtP

Dato : 26-07-05 19:22

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Farpilot arm til faceliftet model koster 600,- hos Peugeot
> http://www.peugeot.dk/web/tilbehor/Tilbehorsliste_Partner.pdf

Tak for listen - der er mange brugbare ting på den.

> Til den gamle model er det ikke nok bare at skifte armen, der har de en pris
> på 3200 for selve fartpiloten

Dvs. vi er oppe og tale 3.756 kr. + montering, hvorved vi sikkert lander på de
5.495 kr. jeg fik oplyst... det var dyrt!

MVH

Kristian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-05 08:06

KNL DtP skriver:

> [...]
> dette er korrekt, synes jeg, at femtehalvtusinde er lige i overkanten.

Stakkel. VW tog 1895 kr for samme operation på min Golf V.
Standardpris......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Larsen

Dato : 27-07-05 15:30

Hej

> Den lokale Peugeot forhandler kunne oplyse, at en sådan ville koste 5.495
> kr.
> inkl. montering. Er det prisen eller kan det gøres billigere - evt.
> uoriginalt?

For cirka 4 mdr. siden fik jeg monteret en fartpilot i min 307 2,0 HDI.

Jeg så også prisen 5495 på et prisskilt hos pug-dealeren.

Da jeg snakkede med den IRL kunne de lave det for 1495,- hvis jeg ville
acceptere, at de ikke kunne garantere den virker efter en fremtidig
opdatering af bilens software.

Iflg. sælgeren må de ikke længere lave en billige-løsning for Pug.

Såå... måske... hvis du møder op hos dealeren - og snakker med dem.

Hans