Puch Monza tændings spørgsmål?
Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 26-07-05 00:10

Hvor skal ankerpladen ca. skrues fast. Jeg har ikke grej til at finde ud af
hvor meget før top den tænder, og mener ikke der er ridser på mit svinghjul.
Så jeg har spændt den ca. fast i midten af de aflange spalter. Hvor skal den
ca. stå for at tænde det rigtige sted. Alternativt vil jeg prøve mig frem.

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : GK

Dato : 26-07-05 01:15

"Carsten Lorenzen" <pfft@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> ca. stå for at tænde det rigtige sted. Alternativt vil jeg prøve mig frem.

udgangapunket er jo i midten der næst skruer du tændrøret ud og stikker en
skruetrækker ned i hullet og så kan du dreje på svinghjulet og mærke når
stemplet er i top ..når det står i top så stiller du platinerne til at åbne
0,30-0,35 mm når det er ok så drejer du på svinghjulet og ser efter
hvornår platinerne begynder at åbne sig .. og det skal de gøre ca 1 mm før
stemplet er i top og det kan du mærke med skruetrækkeren sådan på lurenkik
... du kan også bruge en skydelære hvis du har sådan en og så kan du jo måle
dig frem til 1 mm før top --og så er det jo ellers bare at dreje ankerpladen
frem og tilbage til platinerne lige begynder at åbne 1 mm før top .. så er
det ikke helt vedsiden af

Mvh GK

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 26-07-05 08:14

Tak for svaret, lige for at være sikker, hvor meget skal de være åbne ved 1
mm før? Lige præcis når platinerne åbner, går jeg ud fra, så kondensatoren
aflades?

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-05 08:30

> Tak for svaret, lige for at være sikker, hvor meget skal de være åbne ved
> 1 mm før? Lige præcis når platinerne åbner, går jeg ud fra, så
> kondensatoren aflades?

ja, og det er 0.8mm før top.

--
Allan Riise

Fra : GK

Dato : 01-08-05 00:03

de skal lige begynde at åbne 0,8- 1,0 mm før top og de 0,30 -0,35 mm er når
de er fuldt åben .. gnisten kommer nemlig lige når kontakten brydes mellem
platinerne .. de kunne for den sags skyld godt åbne 2 mm men det er der jo
ikke nogen ide i .. de skal jo også lukke igen så kondensatoren kan nå at
lade op igen .. gør du det sådan så er det ikke helt ved siden af når det
er med platiner ,, det kan jo gøres meget mere nøjagtig med elektronisk
tænding med tændingskurver o.s.v

Mvh GK