Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon 300mm f/4
Fra : blue

Dato : 25-07-05 23:20

Er der nogen, der har erfaring med dette objektiv?

http://tinyurl.com/a5vos

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-07-05 01:10

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> wrote in message
> Er der nogen, der har erfaring med dette objektiv?

Det diskuteres lidt længere nede i gruppen. "bedste 400mm (eller mere) for
max 8k?" Du skal lige søge lidt efter det, men mange ser ud til at være
rigtig glade for det. prøv at læse det igennem

Mvh
Simon

Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-07-05 08:34

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> wrote in message

> Det diskuteres lidt længere nede i gruppen. "bedste 400mm (eller mere) for
> max 8k?" Du skal lige søge lidt efter det, men mange ser ud til at være
> rigtig glade for det. prøv at læse det igennem

Det var vist Canon 300 f/4.0 der blev talt om - ikke Nikon.
En væsentlig forskel er at Canon objektivet har IS (VR i Nikon verdenen),
hvilket Nikon objektivet ikke har.

Se eventuelt også http://www.naturfotograf.com/AFS300_test_images.html måske
sammen med
http://www.reallyrightstuff.com/lens_plates/nikkor_auto_focus/index.html
LC-A10+LCF-10

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 26-07-05 11:12

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det var vist Canon 300 f/4.0 der blev talt om - ikke Nikon.
> En væsentlig forskel er at Canon objektivet har IS (VR i Nikon verdenen),

Nå ja tis, upsa.

Mvh
Simon

Fra : blue

Dato : 26-07-05 09:05

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> Det diskuteres lidt længere nede i gruppen. "bedste 400mm (eller mere) for
> max 8k?" Du skal lige søge lidt efter det, men mange ser ud til at være
> rigtig glade for det. prøv at læse det igennem

Jeg har fulgt med i tråden, men synes ikke lige, der står noget om et Nikon
objektiv?

Fra : Claus Smith

Dato : 26-07-05 18:08

Jeg har haft een engang...stort men lækkert objektiv at have i hænderne.

Ved ikke hvad de koster idag, men mon ikke du skulle have noget mere
lysstærkt? Ved godt at det kræver et endnu dybere dyk i pengepungen, men man
får også noget mere.

Claus Smith

Fra : blue

Dato : 26-07-05 22:46

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft een engang...stort men lækkert objektiv at have i hænderne.

Ok.

> Ved ikke hvad de koster idag, men mon ikke du skulle have noget mere
> lysstærkt?

Jo, det tror jeg også bliver nødt til. Det er planen, at jeg skal
fotografere en del sport og der kommer jeg nok til at fortryde, hvis jeg
køber dette.

> Ved godt at det kræver et endnu dybere dyk i pengepungen, men man får også
> noget mere.

Nemlig - tak for kommentaren