Bygge vinkelret på ekststerende hus
Fra : Ole Jensen

Dato : 25-07-05 22:28

Hej igen

Nu da eg skal have bygget mig et nyt værksted, står jeg over for et par
problemer, men det største er dette:

Jeg skal bygge et værksted, og det skal bygges sammen med et
eksisterende hus, men det skal stå vinkelret på dette.
Jeg vil ikke til at bygge tagene sammen i vinkel med skotrende o.s.v.,
men kan man bygge det således, at tagrenden løber langs muren af det
eksisterende hus?

Det er lidt svært at forklare i tekst, men jeg håber I forstår.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Max

Dato : 25-07-05 22:46

Hej Ole

> men kan man bygge det således, at tagrenden løber langs muren af det
> eksisterende hus?

Byg den tilbygning med et tag der løber parrallelt med det eksisterende.

Mvh Max

Fra : Ole Jensen

Dato : 25-07-05 22:53

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Ole

> Byg den tilbygning med et tag der løber parrallelt med det eksisterende.
>
> Mvh Max

Det er ikke muligt.

Den gamle bygning ar 4 meter bred, og den nye bliver 12 meter lang, og
skal bygges vinkelret på den gamle, dog sådan at endevæggen på den nye
bygning flugter med den begerste sidevæg på den gamle.

Fra : anders majland

Dato : 26-07-05 09:39

> Den gamle bygning ar 4 meter bred, og den nye bliver 12 meter lang, og
> skal bygges vinkelret på den gamle, dog sådan at endevæggen på den nye
> bygning flugter med den begerste sidevæg på den gamle.

Umiddelbart vil det komme til at se underligt ud - men jeg kan jo tage fejl

Hvorfor ikke bygge tagene sammen - alternativt så lade tilbygningen ligge
helt frit, eller med en "mellemgang" med fladt tag imellem ?

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-07-05 20:10

anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> Umiddelbart vil det komme til at se underligt ud - men jeg kan jo tage fejl
>

> Hvorfor ikke bygge tagene sammen - alternativt så lade tilbygningen ligge
> helt frit, eller med en "mellemgang" med fladt tag imellem ?

Her kan du nærmere se, hvordan forholdene er:
http://homepage.mac.com/ole_jensen/PhotoAlbum4.html

Bygningen i baggrunden, øverst til venstre på tegningen, skal blive
stående. Resten af bygningerne skal fjernes.
Der skal bygges nyt, der hvor de gamle bygninger stod, som vist på
tegningen.

Problemet bliver "samlingen" mellem den gamle og den ny bygning, da jeg
ikke ønsker at forlænge taget på den gamle for at bygge den sammen med
den nye.

Som det kan ses på tegningen, så er der i forlængelse af den bygning der
skal blive stående, lavet et fladt tag. Hvis jeg kan undgå at lave det
samme igen, vil jeg gerne det, men det kan måske blive nødvendigt.

Det er ikke muligt at lave en gang mellem bygningerne, da der ikke er
plads til at rykke den nye bygning.

Jeg håber det giver lidt mere forstand nu.

Fra : anders majland

Dato : 26-07-05 20:57

> Som det kan ses på tegningen, så er der i forlængelse af den bygning der
> skal blive stående, lavet et fladt tag. Hvis jeg kan undgå at lave det
> samme igen, vil jeg gerne det, men det kan måske blive nødvendigt.

Så ville jeg helt sikkert alligevel "rode" med taget på den tilbageværende
bygning så det bliver et samlet tag. Altså så taget bliver et samlet L

Jeg synes det andet bliver noget rod - men jeg er heller ikke arkitekt

Stålpladetag fåes fra omkring 50kr/m2 så selvom det er mere arbejde i evt at
skifte det eksiterende tag så tror jeg du på sigt vil blive glad for det ...

En nabo er netop ved at være færdig med at genopføre en længe der væltete i
stormen i januar. Den nye længe er lavet i færdige betonvægge der er hejst
på plads på et jernskelet. Taget er en stålprofil. Den resterende gamle
længe er muret og pudset med eternit på taget. Samlingen mellem tagene sker
i skotrenderne. Resultater er ganske hæderligt

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-07-05 21:55

> [...]

> skifte det eksiterende tag så tror jeg du på sigt vil blive glad for det ...

Måske har du ret, det kan blive lidt rodet.

Jeg tror jeg kigger lidt på mulighederne for at lave et samlet L.

Det bliver nok ikke før til foråret alligevel, så jeg har da lidt tid at
løbe på.

Tak for inputtet.

Fra : HKN

Dato : 26-07-05 17:23

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg vil ikke til at bygge tagene sammen i vinkel med skotrende o.s.v.,
> men kan man bygge det således, at tagrenden løber langs muren af det

Det har jeg gjort - dog har jeg bygget tagene sammen med en skotrende. Du
skal dog være opmærksom på at du "inde" i vinklen får et problem med din
tagrende ift den eksisterende bygning - da den kommer til at sidde højere
oppe. Omvendt så får man (ligesom jeg har fået) et længere udhæng på den
side, når man bygger taget sammen.

Mvh
Henrik

It has removed 104 spam emails to date.