Byggeansøgning
Fra : Ole Jensen

Dato : 25-07-05 22:28

Hej alle kloge hoveder

Jeg står over for at skal have bygget et nyt værksted.

Først skal jeg have revet et gammelt udhus ned, som er lavet af sten med
ståltag, som er faldefærdigt, simpelthen.
Derefter skal jeg have bygget et værksted, som skal bygges ordentligt
med støbt fundament, gulvvarme m.m. Det skal laves med træskelet.

Men mit spørgsmål går på byggetilladelsen. Jeg har kigget lidt omkring,
og så vidt jeg kan se, så skal jeg først ansøge om at rive det gamle hus
ned, og derefter ansøge om at bygge et nyt. Er det rigtigt forstået?
Eller kan det klares med en ansøgning.

Under alle omstændigheder skal jeg nok kontakte teknisk forvaltning, men
jeg ville lige spørge her først.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Allan

Dato : 25-07-05 23:49

> Først skal jeg have revet et gammelt udhus ned, som er lavet af sten med
> ståltag, som er faldefærdigt.
> Derefter skal jeg have bygget et værksted...

Kontakt din kommune, teknisk forvaltning.

Du skal have en nedrivnings tilladelse først, og dernæst en byggetilladelse
til det nye.

I min kommune er der 8 ugers ventetid på en nedrivnings tilladelse, og de er
hverken til at hugg eller stikke i for at fåd et fremskyndet...så skynd
dig,...måske kan du have samme tilstand...

Mvh.

Allan

Fra : Ole Jensen

Dato : 26-07-05 20:14

Allan <allanski9530@hotmail.com> wrote:

> I min kommune er der 8 ugers ventetid på en nedrivnings tilladelse, og de er
> hverken til at hugg eller stikke i for at fåd et fremskyndet...så skynd
> dig,...måske kan du have samme tilstand...

Jeg hørte lige i TV-avisen, at i Holstebro (tror jeg det var), havde de
indkaldt ekstra personale for at behandle byggeansøgninger.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-07-05 20:33

On Tue, 26 Jul 2005 21:14:06 +0200, newsplus@oleswebsite.dk (Ole Jensen)
wrote:

>Jeg hørte lige i TV-avisen, at i Holstebro (tror jeg det var), havde de
>indkaldt ekstra personale for at behandle byggeansøgninger.

Det er vel nærmest heller ikke mere end rimeligt?
Her i kommunen er der også lang tids sagsbehandling - hvor lang præcis
ved jeg ikke. Grunden er at der ind i mellem er nogle i teknisk
forvaltning som får nyt arbejde, men de vil ikke ansætte nye folk når nu
kommunerne snart skal lægges sammen

Nå, den slags hører vist til i dk.politik....

Fra : Henrik

Dato : 27-07-05 09:22

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> wrote in message
> [...]
> og så vidt jeg kan se, så skal jeg først ansøge om at rive det gamle hus
> ned, og derefter ansøge om at bygge et nyt. Er det rigtigt forstået?

I mit tilfælde (vallø kommune) blev det klaret med samme ansøgning hvorfor
der også kun skulle betales engang gebyr.

Henrik
www.gsx.dk