Palleløfter på lakeret gulve
Fra : Tom Nielsen

Dato : 25-07-05 22:15

Hejsa,

Jeg er ved at leje et lokale hvor der idag er lakerede gulve, men da jeg
skal køre en palle løfter rundt derinde (max 400kg pr palle), bliver jeg
nødt til at forstærke gulvet for ikke at ødelægge. Jeg har ikke løst til at
skulle købe nyt gulv når jeg opsiger lejen.

Hvilke muligheder findes der for at lave gulvet brugbart, jo billigere jo
bedre.

Umidelbart tænkte jeg på blot at lægge et lag spånplader eller MDF plader
ovenpå det eksisterende gulv. Vil det være en brugbar løsning, og hvordan ?
(skal der noget mellem de to gulve)

- Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 22:24

> [...]
> at
> skulle købe nyt gulv når jeg opsiger lejen.

Klart men hvad med en palleløfter med gummihjul ?
Vi har sådan en i firmaet til maskintransporter og den er altså blød i
hjulene.
Selvfølgelig kommer der et tryk på hjulene men så vidt jeg ved har der ikke
været nogle problemer "de fine steder" hvor mine kollegaer har brugt den.

Mvh. Allan

Fra : Ole Jensen

Dato : 25-07-05 22:31

Tom Nielsen <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> wrote:

> Umidelbart tænkte jeg på blot at lægge et lag spånplader eller MDF plader
> ovenpå det eksisterende gulv. Vil det være en brugbar løsning, og hvordan ?
> (skal der noget mellem de to gulve)

En løsning kunne jo være at bruge de gulv-spånplader men bruger som
underlag til nye gulve. De har fer og not. Under kunne du så lægge det
samme man bruger under trægulve.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : ...

Dato : 26-07-05 09:25

Jeg ville bruge gulvplader, med et lag filt mellem det eksisterende og
gulvpladerne.
Hvis du bruger spånplader, slides de op rimeligt hurtigt, hvis du kører
meget rundt med en pallevogn.
Men du skal være sikker på at det eksisterende bjælkelag / underlag kan
bære, for du udjævner kun ganske lidt på punktbelastningen med et ekstra lag
plader som gulv.