Andet multimedie
bentjuul 3670
Et ? til Photoshop
Fra : Falcon

Dato : 25-07-05 21:33

Jeg har sat photoshop CS2 op som jeg vil have det, men ifølge bøger,
videoer og Web så kan man ved at holde Space nede, få en hånd frem og
så flytte rundt med billeder på workspace (i den engelske udgave).
Hvis jeg holde Space nede, får jeg godt nok hånden frem, men kan IKKE
flytte rundt på billedet. Er der noget jeg har overset?

mvh Falcon

Fra : KNL DtP

Dato : 26-07-05 10:11

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg holde Space nede, får jeg godt nok hånden frem, men kan IKKE
> flytte rundt på billedet. Er der noget jeg har overset?

For at kunne bruge hånden til at flytte rundt med, skal der være mere billede
end der kan vises i det aktuelle vindue.

Prøv at zoom så meget ind (Ctrl og +) at du ikke kan se hele billedet, men kun
et mindre udsnit. Nu burde hånden give mulighed for at scrolle rundt.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Falcon

Dato : 28-07-05 12:44

On Tue, 26 Jul 2005 11:11:10 +0200, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>et mindre udsnit. Nu burde hånden give mulighed for at scrolle rundt.

Tak for hjælpen, men jeg fandt ud af at jeg skulle være i fullscreen
mode (F) så virkede det.

mvh Falcon

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-07-05 15:52

> Tak for hjælpen, men jeg fandt ud af at jeg skulle være i fullscreen
> mode (F) så virkede det.
>
> mvh Falcon
++++++++++++++++++++

Det behøver du ikke, men billedet skal bare være større end "rammen".

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Falcon

Dato : 28-07-05 16:28

On Thu, 28 Jul 2005 16:52:05 +0200, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> wrote:

>"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse

>Det behøver du ikke, men billedet skal bare være større end "rammen".

Det er rigtigt, men når det er et billede der er mindre end "rammen"
så kan det alligevel være praktisk at kunne flytte rundt på den, så
man kan se hvad man laver, samtidigt med at man har flere end standard
paletterne åbne.

mvh Falcon