gratis cms til skoleklasse
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 20:39

Jeg leder efter et godt og simpelt cms til en skoleklasses hjemmeside. Det
skal ikke være stort som fx. Typo3, men blot være simpelt med en
nyhedssektion, billedgalleri, kalender + et par andre standardfunktioner.
Det vigtigste er faktisk at nye artikler, nyheder og billeder kan lægges ind
af personer med meget begrænset computerkendskab.
Kender I et der er anbefalelsesværdigt?

Jesper (kunne ikke finde en bedre egnet gruppe til dette spørgsmål)

Fra : Martin Ploug

Dato : 25-07-05 21:10

> [...]
> Kender I et der er anbefalelsesværdigt?
>
> Jesper (kunne ikke finde en bedre egnet gruppe til dette spørgsmål)

Hej Jesper

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men har læst lidt om CMSimple
http://www.cmsimple.dk/dk/ og Wordpress http://wordpress.org/
Wordpress er dog vist mere en blog skabelon.

- Martin

Fra : Lars

Dato : 25-07-05 21:05

prøv på webbyen.dk det er meget let og ganske enkelt at finde ud af, man kan
selv vælge om man ville kode direkte i html eller bruge et designprogram der
ligger, det er meget let og ganske enkelt at bruge, selv en anden klasse vil
kunne bruge det.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ole Andersen

Dato : 26-07-05 05:30

On Mon, 25 Jul 2005 21:38:43 +0200, "Jesper F" <jf> wrote:

> [...]
>Det vigtigste er faktisk at nye artikler, nyheder og billeder kan lægges ind
>af personer med meget begrænset computerkendskab.

Der er Mambo - men måske også for stort.

Dansk forum her:
http://forum.mamboserver.com/forumdisplay.php?f=19
Så er der Limbo, hvis der stadig laves noget på den. Det er en
skrabet Mambo. Mambo findes på http://www.mamboserver.com - Limbo
findes her http://www.limbo-cms.com/

Se evt. om MSAS:
http://www.mamboinfo.com/content/category/7/81/62/
som smider et komplet Mambo system på din lokale PC (Windows) og
du kan lege og rode, lave om og så videre, uden at genere andre
end dig selv

Eller du kan købe dig en bog, og så lave det hele selv Så er
det nok også lettere at ændre på det. Men det kræver jo at man
kan noget om kode.

Et eksempel på sådan en DANSK bog kunne være:
Lav dit eget CMS med Dreamweaver, PHP og MySQL
ISBN: 87-7900-246-3

Dreamweaver kan hentes i en gratis demoversion hos
http://www.macromedia.com

Kort sagt, der er vist en del muligheder.

Rigtig god jagt.

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 26-07-05 17:44

Jesper F skrev:

> [...]
> computerkendskab. Kender I et der er anbefalelsesværdigt?
>
> Jesper (kunne ikke finde en bedre egnet gruppe til dette spørgsmål)

Hmm med de funktionaliteter du gerne vil have med er det nu slet ikke
så lille et system endda! ISær Billedgalleri og kalender er så absolut
ikke noget man "bare lige" laver. Nyhedssektionen er lettere, for det
er noget alle har behov for og derfor er der også lavet myriader af
muligheder. MAn kunne også sætte sig hen og sammensætte et system af en
række programmer, men det er selvfølgelig en lappeløsning. Prøv at se
www.opensourcecms.com der er garanteret et system eller 2 der
opfylder dine krav, men du ved bedst selv hvilket niveau brugerne er,
og på hjemmesiden kan du lege med programmerne, og se om det er noget
de vil kunne bruge.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 21:41

"Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opfylder dine krav, men du ved bedst selv hvilket niveau brugerne er,
> og på hjemmesiden kan du lege med programmerne, og se om det er noget

Tak for alle svarene. Der er noget at få i gang med, men nu er jeg på rette
vej !

mvh
Jesper