Spg om syn af tysk mc
Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 25-07-05 20:35

Hej!

Ja nu skal det så være.. Nu har jeg haft MC kort
i 20år men aldrig ejet en motorcykel, så jeg har
købt en ældre Suzuki GSX550E af en ven der
havde den til at stå og hænge i et hjørne af garagen.

Den er hentet hjem fra Tyskland for et par år siden og
nu kunne jeg godt tænke mig at få den på danske plader-
MEN jeg aner intet om hvordan og hvad jeg gør for at
drømmen skal gå i opfyldelse ?

Jeg har den tyske registrerings attest og papieret med
afmeldedato. Hvad gør jeg nu ?

Jeg har læst lidt om emnet her i gruppen, men er stadig
i tvivl. Efter hvad jeg forstår så skal jeg bruge reg attest
og afmelde papiret men også en typegodkendelse, hvor
skaffer jeg sådan en ?

Kan i give et ca bud på hvor meget told/skat vil have
i afgift, cyklen er som sagt en Suzuki gsx550e fra 1986
den har kørt 34600 km.

På forhånd tak og
med venlig hilsen

Kaj Kristian Thomsen

Fra : Richard

Dato : 25-07-05 20:49

Kaj Kristian Thomsen wrote:

> Jeg har den tyske registrerings attest og papieret med
> afmeldedato. Hvad gør jeg nu ?

Bestiller tid til det kombinerede told- og registreringssyn ud fra data i
det tyske Fahrzeugbrief - og får den synet og godkendt

Hvis din lokale toldetat er besværlige, skal du muligvis søge om at få
oplyst et depositum til reg.afgiften, ellers kan du aftale det med dem på
stedet, når du skal indbetale det, før du henter pladen - med mindre du
vil vente med at hente pladen, til du får den endelige reg.pligtige værdi
og deraffølgende afgift oplyst.

Uanset, sørg for at samle dokumentation vedr. markedspriser =
forhandlerpriser på cykler i tilsvarende stand, og se også gerne i T&S
Modep-database, hvad din cykel plejer at gå for.

> Jeg har læst lidt om emnet her i gruppen, men er stadig
> i tvivl. Efter hvad jeg forstår så skal jeg bruge reg attest
> og afmelde papiret men også en typegodkendelse, hvor
> skaffer jeg sådan en ?

Du har ikke brug for nogen typegodkendelse, når du har Fahrzeugbrief med
som besvis på, at den har været indreg. i D og hvor længe. Den tsyek
Abmeldeschein kan du vise til synsmanden og på motorkontoret, når du
henter pladerne, men som regel gider ingen af dem se den...

> Kan i give et ca bud på hvor meget told/skat vil have
> i afgift, cyklen er som sagt en Suzuki gsx550e fra 1986
> den har kørt 34600 km.

Nej, men det kan du - skal du i egen interesse - finde i Modep-databsen
over tidligere vurderinger af brugtimporterede køretøjer på toldskat.dk
- du går ind under mc'er, Suzuki, motorstørrelsen og prøver at finde nogle
tilsvarende med samme første registreringsår. Ofte skal du kende dens
typenr, andre gange lede under antal cyl og motorydelse for at finde nogen
- datadisciplinen i etaten har desværre ikke været særlig høj

--
Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 25-07-05 23:55

Hej

Richard wrote:

> Bestiller tid til det kombinerede told- og registreringssyn ud fra
> data i det tyske Fahrzeugbrief - og får den synet og godkendt

Ok, altså til toldsyn/reg syn først og så til told&skat bagefter.

> Uanset, sørg for at samle dokumentation vedr. markedspriser =
> forhandlerpriser på cykler i tilsvarende stand, og se også gerne i T&S
> Modep-database, hvad din cykel plejer at gå for.

Det er desværre meget begrænset hvad jeg kan finde af lige DEN model
til salg.. øv.

> [...]
> under antal cyl og motorydelse for at finde nogen - datadisciplinen i
> etaten har desværre ikke været særlig høj

Jeg ved ikke om det er min computer der har hjernekvababbelse eller
hvad der sker, hvis jeg går ind på http://modep.toldskat.dk blir jeg
bare sendt tilbage til forsiden på T&S.

Men tusind tak for hjælpen indtil videre, jeg vender sikkert tilbage
med flere dumme spørgsmål senere

Mvh
Kaj K Thomsen

Fra : MKS - 74

Dato : 25-07-05 23:59

On Tue, 26 Jul 2005 00:55:23 +0200, "Kaj Kristian Thomsen" <Who
Knows@nowhere.invalid> wrote:

>Jeg ved ikke om det er min computer der har hjernekvababbelse eller
>hvad der sker, hvis jeg går ind på http://modep.toldskat.dk blir jeg
>bare sendt tilbage til forsiden på T&S.

Typisk noget der sker fordi du har en popupkiller, i så fald slå den
fra og prøv igen.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 26-07-05 08:28

Richard wrote:

> Hvis din lokale toldetat er besværlige, skal du muligvis søge om at få
> oplyst et depositum til reg.afgiften, ellers kan du aftale det med dem
> på stedet

Kan man betale med dankort ?

--
Mvh Henrik.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 26-07-05 10:02

Henrik Aarfeldt wrote:

> Kan man betale med dankort ?

Der er vidst noget med at du kan hvis du har et CVR nummer, men ellers er
svaret nej - kontanter eller bankudstedt check.

// brian

Fra : Richard

Dato : 26-07-05 16:59

Brian Lund Larsen wrote:

> Der er vidst noget med at du kan hvis du har et CVR nummer, men ellers er
> svaret nej - kontanter eller bankudstedt check.

- og de lokale banker *hader* T&S for deres appetit på kontanter og
deraf følgende store, akutte træk på kontantbeholdningen; idet mindste i
Nærum. Så husk at bestille kontanter i forvejen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jan Bachman

Dato : 27-07-05 08:11

>- og de lokale banker *hader* T&S for deres appetit på kontanter og
>deraf følgende store, akutte træk på kontantbeholdningen; idet mindste i
>Nærum. Så husk at bestille kontanter i forvejen

Og hvis du insisterer på kontanter, så kig lige rundt i banken, inden
du hæver dem, for at sikre, at der kun står gamle damer i biksen.

Jeg synes nu det letteste er en bankudstedt check. Den skal ej heller
bestilles i forvejen

/Jan

Fra : siavash.taghizadeh@g~

Dato : 26-07-05 07:54

Hej Kaj

Jeg har fundet de følgende modeller på http://modep.toldskat.dk:

Model: SUZUKI 550CCM GSX550
1. reg. dato: 29/01-1986
Afg. pligtigværdi: 10000
Reg. afgift: 15931
------------------------ og denne ------------
Model: SUZUKI 550CCM GSX550E
1. reg. dato: 22/05-1987
Afg. pligtigværdi: 11000
Reg. afgift: 17731

Så reg. afgiften ligger nok mellem 15000 til 17000 kr.
Held og lykke med det.

vh
Siavash T.
http://www.dfmc.dk/?id=544

Fra : Richard

Dato : 26-07-05 16:56

siavash.taghizadeh@gmail.com wrote:
<snip et par gode eksempler fra Modep>
> Så reg. afgiften ligger nok mellem 15000 til 17000 kr.

Ja formentlig, hvis de to vurderinger er fra i år eller sidste år - er
vurderingerne flere år gamle, vil den afgiftpligtige værdi formentlig
blive sat lavere nu - svarende til et fald i markedsprisen siden da -
med mindre modellen altså er blevet mere værd i mellemtiden

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Kaj Kristian Thomsen

Dato : 27-07-05 20:34

siavash.taghizadeh@gmail.com wrote:
> Hej Kaj
>
> Jeg har fundet de følgende modeller på http://modep.toldskat.dk:
>
> Model: SUZUKI 550CCM GSX550
> 1. reg. dato: 29/01-1986
> Afg. pligtigværdi: 10000
> Reg. afgift: 15931
> Model: SUZUKI 550CCM GSX550E
> 1. reg. dato: 22/05-1987
> Afg. pligtigværdi: 11000
> Reg. afgift: 17731
>
> Så reg. afgiften ligger nok mellem 15000 til 17000 kr.
> Held og lykke med det.

Mange tak :- )

Mvh
Kaj K Thomsen