Sort/hvid gengivelse Geforce 6600
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 18:19

Hej gruppe,

Mit WinFast 6600's tv-out gengiver kun i sort/hvid. Jeg har prøvet at finde
en løsning i nVidia-indstillinger, men alt ser fint ud. Der må være noget
jeg overser.

Jeg prøver at forbinde kortet til tv'et med et s-vhs-kabel, der er spritnyt,
så det burde ikke være det...

Jeg bruger XP pro, og har opdateret driverne til kortet fornyligt (14 dage
siden)

Er der nogen der kan ser min brøler udfra dette?

Mvh

Søren B.

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-07-05 18:59

Søren Buhl wrote:
> [...]
> være noget jeg overser.
>
> Jeg prøver at forbinde kortet til tv'et med et s-vhs-kabel, der er

Hej Søren.

Er du 100% sikker på at TV'et understøtter S-Video?

Hvis du sender S-Video signalet til TV'et igennem en SCART omformer, så
prøv de andre SCART stik på TV'et, hvis det har flere end ét. Hvis TV'et
har dedikeret S-Video indgang så se bort fra dette...

Er du sikker på at kortet er indstillet til at sende et PAL signal til
TV'et?

Højreklik på skrivebordet, vælg Nvidia Display, Analog Display, vælg
fanebladet Nview Display Settings, aktivér TV-Out, højreklik på billedet
af et TV og vælg Device Adjustments. Her kan du vælge TV-format.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 20:00

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> [...]
> fanebladet Nview Display Settings, aktivér TV-Out, højreklik på billedet
> af et TV og vælg Device Adjustments. Her kan du vælge TV-format.

Hej Sune,

Tak for hurtigt svar - jeg håber jeg kan nå at se en film i aften;)

TV'et har s-video på fronten og kortet sender PAL-B til tv'et.

Er der en anden mulig som f.eks. opdateringshastigheden jvf.
http://kortlink.dk/wv5?

Igen tak!

Søren B.

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-07-05 22:46

Søren Buhl wrote:

[S/H billede på TV via S-Video]

> TV'et har s-video på fronten og kortet sender PAL-B til tv'et.

> Er der en anden mulig som f.eks. opdateringshastigheden jvf.
> http://kortlink.dk/wv5?

Jeg synes ikke jeg kan se noget om opdaterings-hastighed dér.
Anyway, du kan ikke ændre opdateringshastighed for TV-Out.

Der er også noget andet du kan prøve. I driverindstillingerne kan du på
fanebladet 'tools' vælge 'Force TV Detection'. Prøv det engang og
aktivér så TV-Out bagefter.

-Sune

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-07-05 22:47

Sune Salminen wrote:
> Søren Buhl wrote:
>
> [S/H billede på TV via S-Video]

> Jeg synes ikke jeg kan se noget om opdaterings-hastighed dér.

Ah, jeg havde ikke scrollet opad.

Hvorom alting er, man kan ikke ændre opdateringshastighed på TV
udgangen.

-Sune

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-05 20:17

> Ah, jeg havde ikke scrollet opad.
>
> Hvorom alting er, man kan ikke ændre opdateringshastighed på TV udgangen.

> [...]

Tak for hjælpen,

Jeg fandt en ny driver på Leadteks hjemmeside, der nu har resulteret i at
TV-out delen af A6600 GT TDH-kortet ikke længere kan ses :(

Nogen idéer?

Mvh

Søren

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-07-05 21:51

Søren Buhl wrote:

/snip

> Jeg fandt en ny driver på Leadteks hjemmeside, der nu har resulteret
> i at TV-out delen af A6600 GT TDH-kortet ikke længere kan ses :(

> [...]

Så synes jeg du skal installere Nvidia's fine Forceware 77.72 istedet
for!
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Måske en skør tanke men man kan aldrig vide...har du købt kortet brugt?
Måske er BIOS modificeret af den forrige ejer i en sådan grad at
driveren ikke genkender kortet 100% eller at nogle funktioner ikke
virker ordentligt.. f.eks. TV-Out.

Har du prøvet at se om der skulle være en BIOS opdatering til det på
Leadteks website?

-Sune

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 25-07-05 19:03

tjek at kablet sidder ordentligt i begge ender!

mvh thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 20:02

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> wrote in message
> tjek at kablet sidder ordentligt i begge ender!
>
> mvh thomas
Hej Thomas,

Det sidder fint - men jeg opdager nu til min gru at den ene ende mangler den
lille plastik-tap, der sidder i bunden/toppen af stikket (indenfor
metalrammen) - kan det have betydning?

Tak for hurtigt svar!

Søren B.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 27-07-05 06:29

On Mon, 25 Jul 2005 21:01:50 +0200, "Søren Buhl" <saberoevbuhls.net> wrote:

>Det sidder fint - men jeg opdager nu til min gru at den ene ende mangler den
>lille plastik-tap, der sidder i bunden/toppen af stikket (indenfor
> [...]

Det burde ikke have nogen betydning så længe stikket sidder rigtig.

Men disse kabler er meget skrøbelige.
Du kan prøve at måle kablet ud (de fire pins og metal rammen).

De bedste vil være at prøve med et kabel som du ved virker...

Hvilket tv er det sat til?
--
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-05 17:04

"Henrik Villadsen" <inkasso@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Du kan prøve at måle kablet ud (de fire pins og metal rammen).
>
> De bedste vil være at prøve med et kabel som du ved virker...

Et Grundig fra omkring 2001

Mvh

Søren B

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-07-05 22:16

prøv at opdatere driveren til kortet, det har i hvert fald løst TV out
problemer for mig, før

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 26-07-05 11:59

Søren Buhl wrote:
> [...]
> siden)
>
> Er der nogen der kan ser min brøler udfra dette?

prøv evt at hente tvtool
det gjorde store ting for farverne på mit tvout..

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-07-05 22:01

Christian Buhrkall wrote:

> prøv evt at hente tvtool
> det gjorde store ting for farverne på mit tvout..

Det hjælper ikke med de nye Nvidia kort. TVTool kan ikke lave noget
billedforbedrende med Nvidias integrerede TV-chip som sidder i alle kort
nu. Når du klikker på indstillingerne i TVTool åbner den bare fanebladet
med indstillinger for TV-Out i grafikdriverens kontrolpanel.
Nvidia vil ikke frigive information om hvordan man programmerer chippen.

Af samme grund kommer der heller ikke flere nye versioner af TVTool -
festen er forbi!

-Sune