Paris/Normandiet
Fra : Jens Hansen

Dato : 25-07-05 17:59

Hej,

Vi er et par, som drager til Paris/Normandiet om kort tid.

Vi har været i paris 2 gange før.
Nogen der kan anbefale nogle billige hoteller
(2 stjerner, rent og pænt er det vigtigste, fremfor luksus)
, det må hellere være sydligt i nærheden
af Notre Dame, end oppe ved Mont Martre. Budget er dog vigtigere end
at bo
tæt på, man kommer jo hurtigt rundt med METROEN.

Hvis der er nogen der har erfaring med at købe hotel når man kommer
ind
fra gaden, hører jeg gerne nærmere. Det er dog mit indtryk at det ikke
kan
betale sig langt de fleste steder.

Efter et par dage i Paris er det planen at kører i en lejet bil
til Normandiet (camping/telt) og i den forbindelse nok forbi de
historiske strande som spillede en stor rolle på D-day.

Vi havde tænkt at leje bil hos AVIS, men har set at Holiday Autos har
et lidt
billigere tilbud, nogen der har erfaring med Holiday Autos? - for jeg
kender
dem egentlig ikke.

Glæder mig til at hører nogen erfaringer fra nogen af jer.

Med venlig hilsen

EH

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-07-05 18:59

> [...]
> at bo
> tæt på, man kommer jo hurtigt rundt med METROEN.

"Hotel Perfect" er et typisk Paris-hotel, beliggende i en typisk smal
pariser-gade en-to km syd for Mont Martre, men metroen ligger kun 7-8
minutters gang fra hotellet. Desværre har hotellet vist ikke nogen
hjemmeside, I kan kigge nærmere på?
Hotellet har for iøvrigt fået gode anmeldelser fra rejsende, se link:
www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187147-d283128-Reviews-Hotel_Perfect-Paris_Ile_de_France.html
Faktisk nummer 205 ud af 1519 hoteller i følge hjemmesiden, og det er flot
for sådan et budget-hotel.

Fandt lige en dansk side om Hotel Perfect, fra Team Benns:
www.team-benns.com/Individual/Hotel/storbyrejser-frankrig-paris/125-12-349/perfect.html
Husker lige, at man skal være opmærksom på at det ikke er alle værelser som
har bad/toilet, og de må så benytte badeværelset/toilletterne på gangen.

> [...]
> ind
> fra gaden, hører jeg gerne nærmere. Det er dog mit indtryk at det ikke

Har ikke erfaringer i den retning, da hotellerne var en pakke-løsning hos
rejsebureauet vi benyttede.

> [...]
> et lidt
> billigere tilbud, nogen der har erfaring med Holiday Autos? - for jeg

Jeg har benyttet Holiday Autos til billeje i både Kreta og USA. Holiday
Autos formidler blot kontakten til de billigere, evt. mindre og lokale
selskaber, og går udenom netop AVIS og de andre dyre store internationale
biludlejningsselskaber. Har kun gode erfaringer med Holiday Autos, og prisen
er rimelig billig når man tænker på at du bestiller hjemmefra.

Mvh

Emil

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 25-07-05 20:34

> [...]
> kender
> dem egentlig ikke.
>
> Glæder mig til at hører nogen erfaringer fra nogen af jer.

Da jeg boede i Paris lejede jeg biler hos easycar og europcar. Førstnævnte
var dengang latterlig billig, men kun hvis man bestilte i god tid (priser
fra EUR 8 / dag). Var dog opmærksom på at de har 100 forskellige gebyrer som
lægges oveni prisen.

Ellers tror jeg bare det er et spørgsmål om at prøve sig frem på diverse
hjemmesider.

Henrik

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-07-05 07:43

> Ellers tror jeg bare det er et spørgsmål om at prøve sig frem på diverse
> hjemmesider.

Hvilket Holiday Autos gør for dig. Holiday Autos ejer ikke selv bilerne, men
de formidler kontakten til de lokale og billigere udlejningsfirmaer. Har kun
gode erfaringer med Holiday Autos, og prisen er ikke meget over end hvis man
selv havde fundet udlejningsfirmaet. Går ud fra at Holiday Autos har aftaler
med udlejningsfirmaerne, så de får rabat. Så når kunden betaler en fuld
pris, stryger Holiday Autos fortjensten. Men prisen er nogenlunde det samme,
uanset om kunden selv havde fundet udlejningsfirmaet eller bestilt gennem
Holiday Autos.

Mvh

Emil

Fra : Jens Hansen

Dato : 26-07-05 21:32

tak for jeres svar. Team-Benns har flere rigtig gode billige
hoteller med god beliggenhed må jeg sige, rigtig god idé.
Jeg tror det er Europe el. hvad det hed, jeg har boet på
for nogle år siden.

Det med de mange gebyrer ved de andre bilselskabet, er jeg
nu nok lidt betænkelig ved, det lyder ikke så let.

Selv på Holiday Autos hjemmeside, står der noget i retning af
at man skal være meget opmærksom på evt. tillægsforsikringer, de
prøver at sælge en, til trods for hvad man evt. har købt gennem
Holiday Autos. Der er fx. denne selvrisikofjerner på 175,-, som jeg
da ville overveje hjemmefra.

Vi har rejst meget rundt og sjældent det samme sted (lige undtaget
Paris!) og er da ellers ikke så nervøs for sælgere
og hvad de prøver at sælge, men det der med forsikringer og biler
hvor man kan ende med at stå med en stor regning om noget skulle
ske, der vil jeg nu nok tænke mig grundigt om, og er det for
usikkert, vil jeg overveje at betale AVIS det mere. Jeg er nu
ellers bestemt ikke uvant med at køre og har haft et par biler
igennem tiden dog, alligevel tror jeg nu nok, jeg vil gå så meget
uden om kørsel i Paris som muligt.

I december 2004, sad vi på en cafe overfor Notre Dame og
betragtede et kryds og den store kirke, som jeg er meget imponeret
af. Sikke et show. En gang var der én bilist der ikke lige ville
vente på at kunne svinge, så han skravede lige kofangeren på
forankørende - først lidt, så lidt mere og så var han endelig
forbi.
Noget af et show, de kører mere "til" i Paris end vi er vant til i
DK syntes jeg nok.
Det må Henrik B. vel være lidt vant til, efter at have boet i byen.
Det kunne være fedt at slå sig ned i Paris for en tid, men for
vores vedkommende bliver det nu ferie ha ha, selvom vi ikke skulle
nægte at det må være en drøm om man kunne komme til at arbejde i
den by i et år eller 2.

mvh.

EH