Andet multimedie
bentjuul 3670
Klipart af danske trafikskilte?
Fra : PerX ...

Dato : 25-07-05 16:25

Er der nogen som ved om det findes? Der er en del sider med amerikanske
trafikskilte, men de ligner ikke vores :)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 25-07-05 16:52

http://www.trafikken.dk/tema.asp?page=dept&objno=59

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-05 00:01

Den Mon, 25 Jul 2005 17:51:57 +0200, skrev Villy Erichsen:

> http://www.trafikken.dk/tema.asp?page=dept&objno=59

Tykt link

Så mangler vi bare skriften i TrueType eller Type 1, men den er vist
eftersøgt forgæves så mange gange, at det må anses for udelukket at
den findes til almindelig konsum?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-07-05 00:59

Kurt Hansen wrote:

> Så mangler vi bare skriften i TrueType eller Type 1, men den er vist
> eftersøgt forgæves så mange gange, at det må anses for udelukket at
> den findes til almindelig konsum?

Den hedder vist univers - men det er ganske rigtigt en købe-skrift. Jeg
mangler den selv. ;(

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ricko.

Dato : 26-07-05 07:08

> Den hedder vist univers - men det er ganske rigtigt en købe-skrift. Jeg
> mangler den selv. ;(

Kik i dk.binaer, under, til Erik.
Eller her.
Håber det er det du søger.

Fra : Ricko.

Dato : 26-07-05 09:24

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Kik i dk.binaer, under, til Erik.
Har lagt flere op.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-05 10:29

Den Tue, 26 Jul 2005 10:24:05 +0200, skrev Ricko.:

>"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

>Har lagt flere op.

Hmmm, Helvetica kan du godt glemme - den er _meget_ langt fra. De
nyeuploadede snit af Univers er mestensdels condensed eller italics,
så de duer heller ikke. Vi mangler stadig de mest almindelige snit
(bold, demi/semi bold) for at kunne vurdere om det er den skrift vi
taler om.

Jeg er ret sikkert på, at skriften er specialtegnet og at
standardskrifter kun vil kunne komme "tæt" på og da kun hvis man ser
det på afstand og ikke er meget kritisk

Navnet på skriften har været nævnt flere gange, men jeg kan ikke lige
huske hvad det er.

Venlig hilsen
Kurt

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-05 09:28

Den Tue, 26 Jul 2005 08:07:48 +0200, skrev Ricko.:

>"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en meddelelse

>Kik i dk.binaer, under, til Erik.
>Eller her.
>Håber det er det du søger.

Mange sans serif skrifter ligner naturligvis hinanden, men jeg er ret
sikker på, at byskilteskriften ikke er Univers, som jeg kender fra mit
tidligere arbejde. Fik lyst til at lege lidt med det, men har
imidlertid ikke skriften herhjemme, så jeg downloadede RAR-filen.
Desværre er det 4 kursive snit af Univers, så det kan ikke lige bruges
til sammenligning med et foto af et byskilt. For testens skyld må du
gerne uploade nogle flere snit, f.eks. semi/demi bold, bold o.s.v.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-07-05 00:58

Ricko. wrote:

> Kik i dk.binaer, under, til Erik.

Kan jeg ikke se. Der er fyldt op med en masse skrammel fra en skør frø.

> Eller her.

Linket virker ikke i min newsreader. ;(

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ricko.

Dato : 27-07-05 05:12

> Kan jeg ikke se. Der er fyldt op med en masse skrammel fra en skør frø.

Så kunne du jo gå over og højreklikke på gruppens navn og så vælge søg
efter.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-05 00:10

Ricko. wrote:

> Så kunne du jo gå over og højreklikke på gruppens navn og så vælge søg
> efter.

Er allerede prøvet, finder ikke noget.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Poul Petersen

Dato : 26-07-05 08:55

> Den hedder vist univers - men det er ganske rigtigt en købe-skrift. Jeg
> mangler den selv. ;(
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk/

Univers er vist den samme som Helvitica - eller den nærmeste.
Mvh.
Poul.

Fra : PerX ...

Dato : 26-07-05 02:17