Kan man selv afkorte skinner til lamelgard~
Fra : Benny Andersen

Dato : 25-07-05 14:25

Hvis man køber lamelgardiner i et byggemarked - f.eks. Bauhaus - findes de
kun i faste bredder (naturligvis),
men kan man selv afkorte en skinne, fra f.eks. 300 cm til 280 og bagefter få
mekanikken til at fungerer?

Mvh Benny Andersen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 25-07-05 16:07

On Mon, 25 Jul 2005 15:25:15 +0200, "Benny Andersen"
<benny.andersen@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>kun i faste bredder (naturligvis),
>men kan man selv afkorte en skinne, fra f.eks. 300 cm til 280 og bagefter få

Vi har gjort det med Debel-skinner fra Silvan og det var intet
problem. Der var endda en vejledning med, der beskrev den rette
fremgangsmåde.

Det var ganske enkelt, så mon ikke også Bauhaus-modellen er til at gå
til.

--
Jakob Paikin
E-mail: jakob "snabel-a" paikin "punktum" dk

Fra : LLC

Dato : 26-07-05 14:46

Benny Andersen skrev:
> [...]
> kun i faste bredder (naturligvis),
> men kan man selv afkorte en skinne, fra f.eks. 300 cm til 280 og bagefter få

Hej
Ja, det kan man, man skal bare bruge en nedstryger (sav til metal), og
så gøre sig umage med at save præcist og lige. Jeg har for nylig
selv købt netop en 300 cm i Bauhaus, og kortet 22 cm. af den inden den
blev hængt op. Det virker fint nok.
Der er en detaljeret brugsanvisning med skinnen, og den skal man
selvfølgelig være omhyggelig med at følge, når man korter skinnen
af, men så er det heller ikke værre.

mvh LLC