Problemer med rendering af CSS i både FF o~
Fra : Max Sten

Dato : 25-07-05 14:20

Hej

Jeg har nogle problemer med mit website, som er skrevet i XHTML og CSS og
begge validerer ifølge W3C.

Det som sker, er at ved "u-cached" sider kan der ofte være problemer med at
renderer hele CSS filen. Hvis man bruger FireFox er den sikker hver gang man
kommer derind første gang (eller trykker CTRL-F5) ... og jeg kan også se at
det sker en gang i mellem i IE ... er der nogen der har nogen ideer hvad det
kan være der skaber dette problem?

Har læst lidt om FOUC men det virker somom at det kun gælder hvis man bruger
@import, hvilket jeg ikke gør ...

Men URL'en er:

http://ugah.homepage.dk/temp/

Og hvis du bruger FireFox vil du kunne se at den opfører sig underligt nede
i bunden af siden, men trykker man refresh er det hele i fineste orden.

De enkelte gange hvor jeg har set det ske i IE, sker det oppe i den hvide
linje oppe i toppen ( " AAAAAA BBBBBBBBBBBBBB AAAAAAAAAAAAAAAAAAA
BBBBBBBBB "), hvor at "float: left;" blandt andet ikke bliver renderet.

Anyway håber at der er nogen der kan hjælpe mig :)

Med venlig hilsen
Max

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-07-05 17:07

Max Sten <max@cybercity.dk> skrev:

> hvis du bruger FireFox vil du kunne se at den opfører
> sig underligt nede i bunden af siden

Jeg ved ikke om det er det der gør det, men prøv at
gennemgå listen her:

http://htmlhelp.com/cgi-bin/csscheck.cgi?url=http://ugah.homepage.dk/temp/style.css&input=yes&warnings=yes

Den brokker sig over navne med underscore, for eksempel
#secondary_navlist

Du kunne starte punkterne på listen, og se om det hjælper.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Max Sten

Dato : 26-07-05 08:31

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> [...]
> #secondary_navlist
>
> Du kunne starte punkterne på listen, og se om det hjælper.

Jeg har nu prøvet at erstatte "_" med "-" ... men lige meget hjælper det ...
og det med background kan jeg slet ikke se noget hold i ... og da det er en
warning er det bare en nice-to-have ... så den fravælger jeg at rette ...

Er der andre bud?

/max

Fra : Max Sten

Dato : 26-07-05 10:10

"Max Sten" <max@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> linje oppe i toppen ( " AAAAAA BBBBBBBBBBBBBB AAAAAAAAAAAAAAAAAAA
> BBBBBBBBB "), hvor at "float: left;" blandt andet ikke bliver renderet.

Jeg har nu siddet og roddet med det og hvis man kigge på min "#content" så
er der sat en height (minimums-højden for selve content-området) og det ser
ud til at det er den som giver problemer ... fjerner jeg den, gør jeg den
til 900px, eller sætter den til 100% opfører den anderledes på den første
load ... men dette hjælper stadig ikke på min problem, men nu har jeg fundet
problemet ...

er der så nogen der har en løsning?

/max

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-07-05 00:06

Max Sten wrote:

> [...]
> opfører den anderledes på den første load ... men dette hjælper
> stadig ikke på min problem, men nu har jeg fundet problemet ...

Du kan læse om min-height her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minheight.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 30-07-05 00:56

In news:<42e4e6e8$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>
Max Sten typed:
> [...]
> ikke bliver renderet.
>
> Anyway håber at der er nogen der kan hjælpe mig :)

Det er muligvis en fejl i IE, fra en af de seneste opdateringer, der gør
forskellen. Jeg har på det seneste noteret mig, at hverken CSS eller
scripts bliver indlæst korrekt hver gang siden kaldes, hvis jeg i stedet
prøver siden i FF eller OP virker det fint nok.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!