Hvilket rejseselskab skal vi vælge?
Fra : Jette Jochumsen

Dato : 25-07-05 11:26

Hej alle sammen!
Vi vil gerne til Side i Tyrkiet, men vi har faktisk mulighed for at tage med
flere forskellige selskaber til den næsten samme pris. Det er tyrkiet
eksperten, Nazar, tjærreborg og spies (og der er sikkert flere).
Jeg tænker umiddeltbart at det er bedst at tage et af de store, men er der
egentlig forskel?

Vi vil gerne have en lejlighed, så vi selv har mulighed for at lave mad
nogle dage. Er der nogen har erfaring med fx. Malissa Apartments, Viktoria,
Sunking, Cinar Appartment, Catty garden eller eksperten garden lejl.?
Så længe der er nogenlunde rent er vi glade, men hvad med fx. afstand til
by/strand var det for meget og var det en ok pool osv....

Og hvad betyder grand lit egentligt? (ja vi rejser ikke meget ;))

Hilsen
Jette

Fra : gusse

Dato : 25-07-05 11:43

stort set lige meget, tag den bedste pris og så god ferie ;)

det betyder vist noget med delte senge som er skubbet sammen, ikke noget du
skal tænke over ;)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-07-05 12:06

Der er nok ikke den store forskel i selve opholdet. Men Tjæreborg og Spies
har overlevet i MANGE år, så der er nok ikke fare for at de krakker i den
nærmeste fremtid. Nazar kender jeg ikke, og Tyrkiet Eksperten er vist et
rimeligt nyt selskab...

Mvh

Emil

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-07-05 12:49

> [...]
> nærmeste fremtid. Nazar kender jeg ikke, og Tyrkiet Eksperten er vist et

Alt er relativt: Tyrkiet Eksperten ApS blev grundlagt d. 13. januar 1997

Per

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-07-05 12:58

> Alt er relativt: Tyrkiet Eksperten ApS blev grundlagt d. 13. januar 1997

Okay, så er det på plads
Så mangler man bare, at undersøge om det selskab er medlem af
rejseankenævnet? Det burde borge for en vis kvalitet...

Mvh

Emil

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-07-05 13:58

> Okay, så er det på plads
> Så mangler man bare, at undersøge om det selskab er medlem af
> rejseankenævnet?

Det er de. Er det ikke et lovkrav?

Per

Fra : Michael

Dato : 25-07-05 16:56

> Alt er relativt: Tyrkiet Eksperten ApS blev grundlagt d. 13. januar 1997

Jeg ville aldrig rejse med Tyrkiet Eksperten pga. min
egen sikkerhed. De bruger et tyrkisk flyselskab, hvor
Tjæreborg og Startour bruger SAS, Maersk, som
jeg har meget mere tiltro til.

Desuden var der vist nogle noget med, at Tyrkiet
Eksperten ikke var alt for gode til at hjælpe deres
gæster under flodbølgen i december.

--
Mvh.
Michael

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-07-05 08:29

> Jeg ville aldrig rejse med Tyrkiet Eksperten pga. min
> egen sikkerhed. De bruger et tyrkisk flyselskab, hvor
> Tjæreborg og Startour bruger SAS, Maersk, som
> jeg har meget mere tiltro til.

Star Tour som vi havde brugt i mange år, skiftede sidste år til Sterling. Så
faldt servicen på flyveturen drastisk (Før i tiden brugte de primært Mærsk
til Tyrkiet og Grækenland).
Tyrkiet Eksperten bruger Mærsk når de flyver til Dalaman

> Desuden var der vist nogle noget med, at Tyrkiet
> Eksperten ikke var alt for gode til at hjælpe deres
> gæster under flodbølgen i december.

Det er i hvert fald det billede Star Tour's pressechef fik sat i pressen.

I år rejste vi med Tyrkiet Eksperten for første gang, og blev meget positivt
overrasket. Både mht. bestilling, transfere og guider.

Per

Fra : bb

Dato : 25-07-05 17:25

Davs

Er det ikke Zultan Rejser der over en nat/konkurs blev til Tyrkiet
Experten????

v/bb

Fra : jesper outzen

Dato : 25-07-05 16:35

Jette Jochumsen <jette wrote:

> Og hvad betyder grand lit egentligt? (ja vi rejser ikke meget ;))

Det er en 1.5 mands seng. Dobbeltseng
jesper o

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 27-07-05 20:09

"jesper outzen" <hammerfest@spamoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en 1.5 mands seng. Dobbeltseng
> jesper o

JA korrekt men med 1 (blød)madras, l lagen, l hovedpude og 1 tæppe !!!!!
dvs hvis 1 vender sig i sengen så kan den anden mærke det
Vi foretrækker hver sin madras dvs 2 stk også 2 lagner og 2 hovedpuder mv

er

Fra : Anja Nielsen

Dato : 25-07-05 18:38

> [...]
> Så længe der er nogenlunde rent er vi glade, men hvad med fx. afstand til
> by/strand var det for meget og var det en ok pool osv....

Hej Jette

Hvilket rejseselskab du vælger har ikke den store betydning.
Vi har rejst med stort set dem alle. Der er 2 selskaber, der skiller sig ud.
Det ene er BravoTours, der efter min mening er helt i særklasse, og det
andet er Tyrkiet Eksperten.
Der har været skrevet meget negativt om Tyrkiet Eksperten. Uanset hvad, er
det bare dem, der har det største udvalg af både udflugter og hoteller i
Tyrkiet. Jeg ved, at det er muligt at købe rejser ved lokale, men hvis man
ikke er så tryg ved det, har TyrkietEksperten et stort udvalg til rimelige
penge. Jeg har rejst med Mytravel (Spies, Tjæreborg, Ving) flere gange og er
ikke imponeret, hvorimod jeg faktisk blev lidt positivt overrasket over
Tyrkiet Eksperten, men dette hænger måske sammen med, at jeg ikke havde
forventet noget. Min mand og jeg var i hvert fald enige om, at de på alle
punkter var bedre end Mytravel. Det skal dog siges, at TyrkietEksperten har
ry for at overbooke deres hoteller, så der ikke er plads. I stedet tilbyder
de så noget andet af samme kvalitet, men det kan jo godt være
utilfredsstillende. Et år ringede de til os et par dage før afrejse og
spurgte, hvad vi ville sige til at blive flyttet. Vi nægtede, da vi havde
valgt hotellet pga. beliggenheden, hvilket de accepterede.

Uanset hvad du vælger tror jeg, at du får en god tur.

Anja

Fra : Rikke & Per

Dato : 25-07-05 20:23

> [...]
> by/strand var det for meget og var det en ok pool osv....
>
> Og hvad betyder grand lit egentligt? (ja vi rejser ikke meget ;))

Hej Jette.
Sidste år var jeg med Nazar og vi boede på Cinar Appartment. Bortset fra et
vanvittig træls ankomsttidspunkt (vi kom til hotellet kl. 7.00 om morgenen),
var både selskab og hotel o.k. Hotellet lå dog lidt for lang fra byen efter
min smag (4-5 km), så vi spenderede en del på taxa den uge - penge som man
måske kunne have betalt ekstra for at få et hotel nærmere byen???

m.v.h.
Per

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-07-05 21:24

Hej

"Jette Jochumsen" <jette<REMOVE>@softdoc.dk> wrote:

> [...]
>eksperten, Nazar, tjærreborg og spies (og der er sikkert flere).
>Jeg tænker umiddeltbart at det er bedst at tage et af de store, men er der

Nej, "Forskellen er ens" stort set... Som flere andre skriver så er det
stort set ligegyldigt hvilket selskab i vælger, og dog...

Ud over at vælge det med den bedste pris, er der stor forskel på deres
flyvninger !, Nazar og Tyrkieteksperten har meget med "natteroderi"
f.eks. afgang fra DK kl. 22,30 som så typisk er een eller 2 timer
forsinket, ankomst til Tyrkiet midt i den sorte nat, derefter transfer
osv. = første feriedag ødelagt.

Så med mindre i er til den slags, og dermed få ødelagt den første
feriedag, så vælg et selskab med dagflyvninger !.

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : www.liggestolen.dk

Dato : 27-07-05 17:32

Hej

Vi har rejst til Tyrkiet mange gange og næsten altid med Falk Lauritsen
Rejser. Det gør vi igen om godt 3 uger til Alanya og atter i oktober til
Kusadasi. Vi har hver gang vi har rejst med Falk Lauritsen været meget
tilfredse. Alt har fungeret fint.
Vi har også en enkelt gang rejst til Alanya med BravoTours og det
fungerede også fint.

Hilsen

John

--