Finde kunstner/title automatisk på nettet
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 11:25

Er ved at kopiere mine cd'er over på PC. Nogle cd'er kan Windows Media
Player ikke finde info om, men Winamp kan godt. Jeg vil helst bruge WMP, så
hvordan løser jeg det problem?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-07-05 12:19

Trekroner skrev:

>Nogle cd'er kan Windows Media Player ikke finde info om, men Winamp kan
>godt.

Det lyder for mig som om at de to programmer henter oplysningerne fra
forskellige databaser, så hvis den ene henter fra cddb og den anden fra
freedb kan der være forskelligheder på hvilke cd'er de kan genkende

>hvordan løser jeg det problem?

personligt lader jeg min musikdatabase skrive hvad der er på cderne
efterhånden som de er i databasen ind i cdplayer.ini, og lader den
afspiller jeg bruger hente oplysninger derfra i stedet for, men det er jo
ikke sikkert det er en mulighed for dig.

NB jeg bruger hverken cddb eller freedb jeg skriver alt ind manuelt i
stedet for, da jeg hellere selv vil være skyld i stavrefegl end have et
program/internetdatabase til at komme med dem

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 25-07-05 14:40

Trekroner <xx> wrote:

> Nogle cd'er kan Windows Media
> Player ikke finde info om, men Winamp kan godt.

Som Ivan siger. Lidt det samme, som når du poster samme indlæg i 2
forskellige grupper - kilderne er sikkert ikke de samme.
Personlig har jeg skrottet WMP, og bruger udelukkende iTunes - der har
jeg aldrig haft problemer med tags.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 21:07

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> skrev i en meddelelse
> Personlig har jeg skrottet WMP, og bruger udelukkende iTunes - der har
> jeg aldrig haft problemer med tags.

iTunes ser fin ud. Dog kan jeg ikke få den til at kopiere fra CD til HD. Kan
den ikke det?

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 21:14

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> iTunes ser fin ud. Dog kan jeg ikke få den til at kopiere fra CD til HD.
> Kan den ikke det?

Sludder - er træt!

Kan godt kopiere. Dog mangler jeg at kunne bestemme at filnavnet skal bestå
at kunstner og titel. Kan den det?

Fra : Max

Dato : 25-07-05 21:25

Hej Michael

> Kan godt kopiere. Dog mangler jeg at kunne bestemme at filnavnet skal
bestå
> at kunstner og titel. Kan den det?

Lad være med at rode med det næst bedste og hent den bedste
ripper på markedet, nemlig CDex

Der kan du bl.a. uden problemer komponere filnavnet som du ønsker.

http://cdexos.sourceforge.net/

Mvh Max

Fra : Steen Jensen

Dato : 25-07-05 22:35

Trekroner <xx> wrote:

> Kan godt kopiere. Dog mangler jeg at kunne bestemme at filnavnet skal bestå
> at kunstner og titel. Kan den det?

Jeg mener du selv kan bestemme, hvilke tags der skal med, når du
importerer info. Bare husk at være online når du importerer.
---------
Kiggede lige i min egen iTunes, standard er kunstner/titel/album/track
etc.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : H. G. Garonfolo

Dato : 25-07-05 15:27

Hvis dit problem er selve det at få skrevet de rigtige ID3 tags ind i
mp3-filerne, så kan du bruge musicbrainz tagger.. http://musicbrainz.org

Herb