ærøpandekager
Fra : Kirsten Marker

Dato : 25-07-05 10:48

Hej -

Er der nogen - der så udsendelsen i TV med Nis Boesdal - Hvor godtfolk er?
ogv, på Ærø og har skrevet Ærøpandekagerne (m.gær) ned, ville gerne prøve
dem af - før en stor Brunch - tror pandekagerne kan laves med held i
forvejen????

Kirsten.

Fra : Dorte Klerke

Dato : 26-07-05 22:25

> [...]
> ogv, på Ærø og har skrevet Ærøpandekagerne (m.gær) ned, ville gerne prøve
> dem af - før en stor Brunch - tror pandekagerne kan laves med held i

Hej Kirsen
Jeg så godt nok ikke udsendelse men fandt en opskrift på nettet, alle dem
jeg fandt var ens, dog blev der brugt sødmælk i en,
http://www.sol.dk/opskrifter/samlingen/o0810231.html
(Ærøpandekager kan ikke mange svar på google, men Ærø pandekager gjorde),
håber du kan bruge opskriften, du må endelig fortælle om resultatet ;)

Dorte

Fra : PAR

Dato : 31-07-05 19:05

Hej fra én som smagte dem i torsdags i Æreskøbing!

Efter at have nydt 2 i regnvejr i Handelsstandens bod, spurgte jeg efter
opskriften.
Henvist til "damen" (én dejlig dame), som lavede dejen, fik jeg et tryk med
opskriften, som lyder:

Ærø pandekager
ca.80 stk.

2-2½ l lunken mælk
2 kg mel
18 æg
8 spsk. sukker
1 tsk. salt
2 pk. gær.

Hviderne piskes stive og vendes i de øvrige sammenrørte ingredienser.

Pandekagerne steges i svinefedt. ( og det var ganske vist )

Der lå en pakke på bordet, hvor pandekagerne blev stegt på panden.
---
Til orientering lignede de færdige pandekager fiskefrikadeller. 7-8 cm i
diameter og ca. 2 cm tykke,.
De blev spist med marmelade og smagte fortryllende, mens de endnu var
brandvarme.

PAR

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-05 19:56