|
| Benzinøkonomi Fra : Slartibartfast |
Dato : 25-07-05 09:33 |
|
Hej alle,
Sådan en motorcykel bruger jo noget brændstof, men hvor meget
brænder sådan en fætter af på en kilometer? Hvis man tager
udgangspunkt i motorer fra 800cc - 1100cc. Jeg ved godt der er et
stykke fra 800 til 1100, men alligevel.
Det eneste jeg har at sammenligne med er min Aprilia SR 50 Ditech der
kørte 250KM eller mere på en 5 liters tank, men der var heller ikke
nær så mange cc at trække på :)
Jeg går ud fra at de ikke sluger nær så meget som bilerne, men jeg
kunne selvfølgelig sagtens tage fejl.
Med venlig hilsen,
Lars
| |
Kenneth Østrup (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 25-07-05 09:52 |
|
Slartibartfast wrote:
> Hej alle,
>
> Sådan en motorcykel bruger jo noget brændstof, men hvor meget
> brænder sådan en fætter af på en kilometer? Hvis man tager
> udgangspunkt i motorer fra 800cc - 1100cc. Jeg ved godt der er et
> stykke fra 800 til 1100, men alligevel.
>
> Det eneste jeg har at sammenligne med er min Aprilia SR 50 Ditech der
> kørte 250KM eller mere på en 5 liters tank, men der var heller ikke
> nær så mange cc at trække på :)
>
> Jeg går ud fra at de ikke sluger nær så meget som bilerne, men jeg
> kunne selvfølgelig sagtens tage fejl.
>
>
Hej Lars,
Hvis jeg kører "morfar style" ved at følge hastighedsgrænser og tage det
med ro på min Honda CB900F, kan jeg køre op til 17-18 km/l.
Ved langturs kørsel af motorvej/landevej ca. 15 km/l, stort set uanset
hastighed, hvilket er en del mindre end min CB400F's 22 km/l.
Det laveste hidtil har været 12,5 km/l.
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
< http://dfmc.dk/?id=818>
| |
tb (25-07-2005)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 25-07-05 09:55 |
|
>> Sådan en motorcykel bruger jo noget brændstof, men hvor meget
>> brænder sådan en fætter af på en kilometer? Hvis man tager
>> udgangspunkt i motorer fra 800cc - 1100cc. Jeg ved godt der er et
>> stykke fra 800 til 1100, men alligevel.
>>
>> Det eneste jeg har at sammenligne med er min Aprilia SR 50 Ditech der
>> kørte 250KM eller mere på en 5 liters tank, men der var heller ikke
>> nær så mange cc at trække på :)
>>
>> Jeg går ud fra at de ikke sluger nær så meget som bilerne, men jeg
>> kunne selvfølgelig sagtens tage fejl.
jae sådan burde det være, men 15km/l er vel normen
Ned til 10 for råden kørsel og op til 20 for morfar. Og det er jo ca det
samme som en bil med langt større motor...
| |
Thomas B (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Thomas B |
Dato : 25-07-05 10:07 |
|
"Slartibartfast" <slartie@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1122280398.559011.7910@g14g2000cwa.googlegroups.com...
Hej alle,
> Det eneste jeg har at sammenligne med er min Aprilia
> SR 50 Ditech der
> kørte 250KM eller mere på en 5 liters tank, men der
> var heller ikke
> nær så mange cc at trække på :)
Den er jo så også med indsprøjtning. Det hjælper en del på Benzinøkonomien.
Mvh. Thomas
| |
Ukendt (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-07-05 17:11 |
|
Thomas B > skrev i meddelelsen
<42e4aba7$0$7385$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>Den er jo så også med indsprøjtning. Det hjælper en del på Benzinøkonomien.
Det er en sandhed med modifikationer :-| Der er ikke noget mere forslugent
end en TL1000, og selv SV1K har ingen fordel i forhold til eksempelvis VTR
med CV.
mvh
Orla
| |
"J.C.Kløve" (25-07-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 25-07-05 19:27 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Thomas B > skrev i meddelelsen
> <42e4aba7$0$7385$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>
>
>>Den er jo så også med indsprøjtning. Det hjælper en del på Benzinøkonomien.
>
>
>
> Det er en sandhed med modifikationer :-| Der er ikke noget mere forslugent
> end en TL1000, og selv SV1K har ingen fordel i forhold til eksempelvis VTR
> med CV.
>
> mvh
> Orla
>
>
>
Og når man så smider et åbent filter og et råve'rør på for at få lidt
ekstra "træk i stuen" så skal jeg love for at Kilo-SFau vil have noget
at leve af
Men det er da stadig noget bedre end en Leopard-2-A5 (9 l/km)
--
Dun@nt - der nu er nede på 13-14 km/l ved almindelig frisk kørsel :-/
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*
| |
Hekto (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-07-05 19:59 |
|
In article <42e52edc$0$21636$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
DunantFjern@X.mail.tele.dk says...
> Men det er da stadig noget bedre end en Leopard-2-A5 (9 l/km)
>
>
Eller Søløvenklassen - 43 l/km ved 85 km/t
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Steen E. (26-07-2005)
| Kommentar Fra : Steen E. |
Dato : 26-07-05 07:56 |
|
>
> Det er en sandhed med modifikationer :-| Der er ikke noget mere
> forslugent
> end en TL1000, og selv SV1K har ingen fordel i forhold til eksempelvis
> VTR
> med CV.
>
> mvh
> Orla
>
>
Ifølge bekendte som har kørt Europa fladt på forskellige årgange af
Yamaha's 1000cc'ere (genesis/thunderace), og mine egne erfaringer med
kilofazeren, så går de langt på literen sammenlignet med mange andre.
Gennemsnit landevej/by/motorvej omkring 20km/l. Og ved rene
hygge/trilleture går den endda væsentligt længere.
Det skyldes måske EXUP'en som hæver effektiviteten i mellemområdet. (Ja,
ja og den bløde hat
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Orla Pedersen (26-07-2005)
| Kommentar Fra : Orla Pedersen |
Dato : 26-07-05 09:52 |
|
Steen E. wrote:
> Ifølge bekendte som har kørt Europa fladt på forskellige årgange af
> Yamaha's 1000cc'ere (genesis/thunderace), og mine egne erfaringer med
> kilofazeren, så går de langt på literen sammenlignet med mange andre.
> Gennemsnit landevej/by/motorvej omkring 20km/l. Og ved rene
> hygge/trilleture går den endda væsentligt længere.
Ja, de nye Yamaha går pænt langt i dyb kontrast til min kammerats FJ1200,
og tjae, min gamle 3 cylindrede XS750/826 gik aldrig over 13 Km./liter :-|
> Det skyldes måske EXUP'en som hæver effektiviteten i mellemområdet. (Ja,
> ja og den bløde hat
Eller bare en langt mere effektiv konstruktion
mvh
Orla
| |
"J.C.Kløve" (26-07-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 26-07-05 23:48 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Steen E. wrote:
>
>> Ifølge bekendte som har kørt Europa fladt på forskellige årgange af
>> Yamaha's 1000cc'ere (genesis/thunderace), og mine egne erfaringer med
>> kilofazeren, så går de langt på literen sammenlignet med mange andre.
>> Gennemsnit landevej/by/motorvej omkring 20km/l. Og ved rene
>> hygge/trilleture går den endda væsentligt længere.
>
>
> Ja, de nye Yamaha går pænt langt i dyb kontrast til min kammerats
> FJ1200, og tjae, min gamle 3 cylindrede XS750/826 gik aldrig over 13
> Km./liter :-|
>
>> Det skyldes måske EXUP'en som hæver effektiviteten i mellemområdet.
>> (Ja, ja og den bløde hat
>
>
> Eller bare en langt mere effektiv konstruktion
>
> mvh
> Orla
>
>
>
Jo, men kan det være fordi de kører på motorolie som supplement?
*lol*
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*
| |
Torben Scheel (02-08-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-08-05 11:29 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Steen E. wrote:
>
> Ja, de nye Yamaha går pænt langt i dyb kontrast til min kammerats
> FJ1200, og tjae, min gamle 3 cylindrede XS750/826 gik aldrig over 13
> Km./liter :-|
Jeg kører 16-17 km/l, er det meget værre end det? Konens XJ600 render
ca. 20 km/l medmindre den er udlånt til mig
>> Det skyldes måske EXUP'en som hæver effektiviteten i mellemområdet.
>> (Ja, ja og den bløde hat
>
>
> Eller bare en langt mere effektiv konstruktion
FJ'eren er rigeligt effektiv til mig
--
vh
Torben
| |
Ukendt (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-08-05 06:29 |
|
Torben Scheel skrev i meddelelsen
<42ef4b20$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>Orla Pedersen wrote:
>> Steen E. wrote:
>>
>> Ja, de nye Yamaha går pænt langt i dyb kontrast til min kammerats
>> FJ1200, og tjae, min gamle 3 cylindrede XS750/826 gik aldrig over 13
>> Km./liter :-|
>
>Jeg kører 16-17 km/l, er det meget værre end det? Konens XJ600 render
>ca. 20 km/l medmindre den er udlånt til mig
Mylund snakker om 12-14 Km./liter, og den bliver holdt med service.
>FJ'eren er rigeligt effektiv til mig
Ja, der er mange slags effektivitet
mvh
Orla
| |
Torben Scheel (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 03-08-05 21:44 |
|
Orla Pedersen wrote:
> Torben Scheel skrev i meddelelsen
> <42ef4b20$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
>
>>Orla Pedersen wrote:
>>
>>>Steen E. wrote:
>>>
>>>Ja, de nye Yamaha går pænt langt i dyb kontrast til min kammerats
>>>FJ1200, og tjae, min gamle 3 cylindrede XS750/826 gik aldrig over 13
>>>Km./liter :-|
>>
>>Jeg kører 16-17 km/l, er det meget værre end det? Konens XJ600 render
>>ca. 20 km/l medmindre den er udlånt til mig
>
>
> Mylund snakker om 12-14 Km./liter, og den bliver holdt med service.
Han kører sikkert steder hvor der er plads til mere begejstring end på
mine daglige myldretidsture.
>
>>FJ'eren er rigeligt effektiv til mig
>
>
>
> Ja, der er mange slags effektivitet
>
Diplomat
--
vh
Torben
| |
Moller (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 25-07-05 17:39 |
|
Thomas B wrote:
> "Slartibartfast" <slartie@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1122280398.559011.7910@g14g2000cwa.googlegroups.com...
> Hej alle,
>
>
>>Det eneste jeg har at sammenligne med er min Aprilia
>>SR 50 Ditech der
>>kørte 250KM eller mere på en 5 liters tank, men der
>>var heller ikke
>>nær så mange cc at trække på :)
>
>
> Den er jo så også med indsprøjtning. Det hjælper en del på Benzinøkonomien.
Der er ikke som sådan den store forskel i benzin forbruget mellem karb
og Indsprøjt modellerne... insprøjtningerne er for det meste bare
nemmere at justere ind, og så virker de en del mere hurtigere på gassen.
Man at sige et vel justeret indsprøjtning vs samme maskine med en vel
justeret kaburator, og begge yder maks krafter osv... så vil benzin
forbruget være det samme, eller i så lige forskel at det er målefejl.
Ditechen er vi inde på noget HELT andet, vi tager en 2 takts motor, og
erstatter benzinvejen der har været brugt i årti'er og indføre en 100%
nytænkning inden for benzinfødning, ala indsprøjtning i topstykket, mens
luftfødningen stadig kommer via indsugningskanaler osv.. vi snakker om
en helt helt speciel motor, indsprøjtning osv. som ikke kan sammelignes
med hverken 4 takts motore med indsprøjtning eller for den sags skylde
de fleste andre 2 taktere(måske lige den som står hos lotus i
laboratoriet, men det er også en komplet bil motor).
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Armand (03-08-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-08-05 20:16 |
|
Thomas B wrote:
> "Slartibartfast" <slartie@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1122280398.559011.7910@g14g2000cwa.googlegroups.com...
> Hej alle,
>
>
>>Det eneste jeg har at sammenligne med er min Aprilia
>>SR 50 Ditech der
>>kørte 250KM eller mere på en 5 liters tank, men der
>>var heller ikke
>>nær så mange cc at trække på :)
>
>
> Den er jo så også med indsprøjtning. Det hjælper en del på Benzinøkonomien.
På (sviger)familiens nyindkøbte 800'er med indsprøjtning hjælper det
gevaldigt på forbruget(!). Dén kører sjældent over 15 km/l
--
Armand.
| |
Hekto (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-07-05 10:12 |
|
In article <1122280398.559011.7910@g14g2000cwa.googlegroups.com>,
slartie@gmail.com says...
> Jeg går ud fra at de ikke sluger nær så meget som bilerne, men jeg
> kunne selvfølgelig sagtens tage fejl.
>
De sluger nærlig lige så meget som bilerne!
Du skal ihvertfald ikke gå ud fra at der ligger den helt store
besparelse dér!
Som med bilerne er det 'de øvrige omkostninger' som forsikring, dæk,
service o.s.v. der gnaver af budgettet. Benzinudgiften pr. km er i den
sammenhæng kun en lille del.
Selv ligger jeg på 18-20 km/l ved gennemsnitlig og normal kørsel.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Slartibartfast (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Slartibartfast |
Dato : 25-07-05 10:15 |
|
Hej Thomas,
Hvor udbredt er indsprøjtning i MC'ere?
Jeg er nordjyde, så det handler jo om at spare hvor man kan :) Eller
som vi siger: "så møj så muli' for ingen peng'." :)
Med venlig hilsen,
Lars
| |
Hekto (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-07-05 11:32 |
|
In article <1122282885.531576.24060@z14g2000cwz.googlegroups.com>,
slartie@gmail.com says...
> Hvor udbredt er indsprøjtning i MC'ere?
>
Ganske udbredt efter indførelsen af Euro2.
> Jeg er nordjyde, så det handler jo om at spare hvor man kan :) Eller
> som vi siger: "så møj så muli' for ingen peng'." :)
>
>
Så skal man lade være med at købe sig en udgift.
Det eneste der kan stå mål med den Nordjydske økonomi-doktrin er en
Maxi med mælkekasse!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
OlIvEr [6000] (25-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 25-07-05 11:50 |
|
> Det eneste der kan stå mål med den Nordjydske økonomi-doktrin er en
> Maxi med mælkekasse!
----
Var der ikke en her i gruppen der har en stående?
Kan ikke lige huske hvem det var, men indover med et link hvis du læser med!
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Brian Sørup (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 25-07-05 16:15 |
|
"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42e4c2fb$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> > Det eneste der kan stå mål med den Nordjydske økonomi-doktrin er en
> > Maxi med mælkekasse!
> ----
> Var der ikke en her i gruppen der har en stående?
> Kan ikke lige huske hvem det var, men indover med et link hvis du læser
med!
Alle Vendelboer med lidt selvrespekt har da en grøn Maxi med mælkekasse i
garagen
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36 + Maxi med mælkekasse
| |
Rasmus Neckelmann (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 25-07-05 11:41 |
|
"Slartibartfast" skrev:
> Jeg er nordjyde, så det handler jo om at spare hvor man kan :) Eller
> som vi siger: "så møj så muli' for ingen peng'." :)
http://journeytoforever.org/biodiesel_bikes.html
- så kan du køre med den samme afgifts/skattefri diesel som du bruger på
traktoren :)
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
Brian Lund Larsen (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 25-07-05 10:36 |
|
Slartibartfast wrote:
> Hej alle,
>
> Sådan en motorcykel bruger jo noget brændstof, men hvor meget
> brænder sådan en fætter af på en kilometer? Hvis man tager
> udgangspunkt i motorer fra 800cc - 1100cc. Jeg ved godt der er et
> stykke fra 800 til 1100, men alligevel.
>
> Det eneste jeg har at sammenligne med er min Aprilia SR 50 Ditech der
> kørte 250KM eller mere på en 5 liters tank, men der var heller ikke
> nær så mange cc at trække på :)
>
> Jeg går ud fra at de ikke sluger nær så meget som bilerne, men jeg
> kunne selvfølgelig sagtens tage fejl.
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Lars
Nu er det godt nok kun en 600cc, men jeg ligger imellem 15,6km/l (som er det
laveste jeg har prøvet) og 21km/l som er det højeste.
Generelt er det sådan at hvis jeg holder mig til fart grænserne, så ligger
jeg omkring de 20km/l, men hvis jeg snupper 130km motorvej med 150km/t, så
er jeg nede omkring de 16km/l.
// brian
| |
Brian Lund Larsen (26-07-2005)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 26-07-05 10:04 |
|
Brian Lund Larsen wrote:
>
>
> Nu er det godt nok kun en 600cc, men jeg ligger imellem 15,6km/l (som er
> det laveste jeg har prøvet) og 21km/l som er det højeste.
>
> Generelt er det sådan at hvis jeg holder mig til fart grænserne, så ligger
> jeg omkring de 20km/l, men hvis jeg snupper 130km motorvej med 150km/t, så
> er jeg nede omkring de 16km/l.
>
> // brian
Hov, glemte at nævne at jeg kører på en FZR600R, Dynojet stage 1, KN filter,
anden potte og gearet en smule ned.
// brian
| |
Peter Jakobsen (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Peter Jakobsen |
Dato : 25-07-05 12:37 |
|
Slartibartfast wrote:
> Hej alle,
>
> Sådan en motorcykel bruger jo noget brændstof, men hvor meget
> brænder sådan en fætter af på en kilometer? Hvis man tager
> udgangspunkt i motorer fra 800cc - 1100cc. Jeg ved godt der er et
> stykke fra 800 til 1100, men alligevel.
>
> Det eneste jeg har at sammenligne med er min Aprilia SR 50 Ditech der
> kørte 250KM eller mere på en 5 liters tank, men der var heller ikke
> nær så mange cc at trække på :)
>
> Jeg går ud fra at de ikke sluger nær så meget som bilerne, men jeg
> kunne selvfølgelig sagtens tage fejl.
>
>
> Med venlig hilsen,
>
> Lars
Det er selvfølgelig utrolig meget afhængig af kørestil, men en relativ hårdt
tunet motor som min (1200cc 184 heste), kører OP TIL 15 km/l ved motorvej
(110-120 km/t), og det halve ved meget hård kørsel. Desværre ser det ud til
dette er en trend der også fortsætter med de nye 1000 CC maskiner, der går
ca. det samme som min... Men hva', så tager vi bare lidt overarbejde for at
betale benzin-regningen
--
M V H
Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152
| |
Jes Vestervang (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 25-07-05 22:20 |
|
"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> writes:
> "Slartibartfast" skrev:
>> Jeg er nordjyde, så det handler jo om at spare hvor man kan :)
>> Eller som vi siger: "så møj så muli' for ingen peng'." :)
>
> http://journeytoforever.org/biodiesel_bikes.html
>
> - så kan du køre med den samme afgifts/skattefri diesel som du
> bruger på traktoren :)
KLR'en er fed Alternativt må jeg lære Fazeren at drikke diesel
Det lykkedes da min storebror at få sin knallert til at køre med 1/3
diesel i tanken, men mon ikke økonomien blev tilsvarende ringere
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jes Vestervang (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 25-07-05 22:45 |
|
Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
> "Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> writes:
>
>> http://journeytoforever.org/biodiesel_bikes.html
>>
>> - så kan du køre med den samme afgifts/skattefri diesel som du
>> bruger på traktoren :)
>
> KLR'en er fed
50 km/l
650 km på en tankfuld ved 88 km/t
24 hk ved 4800 rpm
45 Nm ved 2500 rpm
130 km/t på toppen
167 kg
Jeg kunne sgu godt tænke mig en, den er jo vildt billig at køre på
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jes Vestervang (26-07-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-07-05 09:49 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
writes:
>>> 50 km/l 650 km på en tankfuld ved 88 km/t 24 hk ved 4800 rpm 45 Nm
>>> ved 2500 rpm 130 km/t på toppen 167 kg
>>>
>>> Jeg kunne sgu godt tænke mig en, den er jo vildt billig at køre på
>>>
>
> Ja men glæden ved kørslen går nok lidt af med "kun" 24hk - den
> ligner jo en maskine der burde have 50 .... Hvis man som privat skal
> have glæde af sådan en diesel skal den vel også kunne følge med på
> motorvejen. 2mand, modvind og opadbakke så bliver 24hk noget
> forpustede ....
Ja, man skal nok ikke udsætte sådan en for motorvej. Men er man typen,
der har 15-30 km på arbejde ad landeveje, så er det da tilstrækkeligt
(men absolut ikke mere).
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
Jes Vestervang (26-07-2005)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-07-05 09:47 |
|
Kenneth Østrup <ksFJERN@skysovs.com> writes:
> Jes Vestervang wrote:
>> 50 km/l 650 km på en tankfuld ved 88 km/t 24 hk ved 4800 rpm 45 Nm
>> ved 2500 rpm 130 km/t på toppen 167 kg
>>
>> Jeg kunne sgu godt tænke mig en, den er jo vildt billig at køre på
>>
>
> Ja og så ser den da også lidt rå ud samtidig. Er den overhovedet
> til at opdrive?
Iflg. siden, der blev linket til tidligere, er det det vist kun
millitæret, der kan få fat i dem :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
| |
|
|