Støjproblem hvilket kort skal jeg købe ?
Fra : Leon

Dato : 25-07-05 07:49

Hej I Gruppen

Jeg har et G-Force 5600XT, det mest støjende grafikkort nord for alperne.
Det er muligt, at det er defekt, men ventilatoren på kortet piber som en
jetmotor.

Jeg vil have mig et kort uden støj, kan nogen i gruppen vise vejen til et
egnet kort ?

Jeg bruger kun pc'en til : Win XP pro, mit eget videokamera, internet, og
foto ! (ingen spil)

på forhånd tak

Leon

Fra : Mads

Dato : 25-07-05 08:43

On Mon, 25 Jul 2005 08:49:00 +0200, "Leon" <leon@cybercity.dk> wrote:

> [...]
>egnet kort ?
>
>Jeg bruger kun pc'en til : Win XP pro, mit eget videokamera, internet, og

Hvis kortet ellers er OK, hvorfor så ikke bare skifte køleren
ud med en der ikke larmer, eller måske endda slet ikke
siger noget? Det kan gøres for 150 - 200 kr og tager kun
5 minutter. Det er jo ikke et kraftigere grafikkort du har
brug for med de ting du bruger det til.

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : Leon

Dato : 25-07-05 16:24

Det lyder som en god ide, jeg havde ikke tænk på at skifte noget på kortet.
Det skal da lige prøves !

Tak
Leon

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-07-05 13:09

Leon wrote:
> [...]
> til et egnet kort ?
>
> Jeg bruger kun pc'en til : Win XP pro, mit eget videokamera,

http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=11510

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Leon

Dato : 25-07-05 16:25

Tak for linken Sune.
Den skal lige studeres nærmere. Klart en mulighed
Tak

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-07-05 17:55

Leon wrote:

http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=11510

> Tak for linken Sune.
> Den skal lige studeres nærmere. Klart en mulighed
> Tak
> Leon

Velbekomme, spørg endelig hvis du er nysgerrig, jeg har selv lige
monteret en på mit 6800GT kort.

Hvilket fabrikat er dit 5600XT kort?

Zalman-blæseren er nemlig kun testet med nedenstående 5600XT-baserede
kort:

GeForce FX 5600 XT Meditech 128MB 64bit, Meditech 128MB 128bit, GeForce
FX 5600 Meditech 128MB, InnoVISION 128MB 64bit, InnoVISION 128MB 128bit

Men derfor kan det jo godt være at den også passer på dit.
Har du mulighed for at uploade et billede af det et eller andet sted?

-Sune

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-07-05 18:00

Sune Salminen wrote:
> [...]
> monteret en på mit 6800GT kort.
>
> Hvilket fabrikat er dit 5600XT kort?
>
> Zalman-blæseren er nemlig kun testet med nedenstående 5600XT-baserede

Kort der virker med VF-700
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_compatiblelist_eng.html
Kort der ikke virker med VF-700
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_incompatiblelist_eng.html

-Sune

Fra : Leon

Dato : 27-08-05 06:33

Tak Sune

Nu har jeg den MINDST støjende pc nord for alperne.

Den er simpelt hen bare så god

hilsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-08-05 21:54

Leon wrote:
> Tak Sune
>
> Nu har jeg den MINDST støjende pc nord for alperne.
>
> Den er simpelt hen bare så god
>
> hilsen
> Leon

Yes, den er guld værd.