Resizing af vinduer
Fra : Per Madsen

Dato : 24-07-05 19:58

Jeg har nogle mapper jeg besøger hver dag...det irriterer mig
grænseløst, at jeg skal resize vinduet hver gang jeg åbner mappen, og at
"størrelsen af vinduet" ikke huskes når jeg næste gang åbner mappen.
Hvad er det for en indstilling jeg har overset...i alle de år?

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Jesper

Dato : 24-07-05 22:24

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
> "størrelsen af vinduet" ikke huskes når jeg næste gang åbner mappen.
> Hvad er det for en indstilling jeg har overset...i alle de år?

Efter al sandsynlighed er det .DS_Store filen i mapperne der er
beskadiget, ellers kig efter i Finder -> Instillinger at du ikke har sat
den til at åbne nye vinduer med kolonneoversigt.

Fra : Per Madsen

Dato : 24-07-05 23:12

> Efter al sandsynlighed er det .DS_Store filen i mapperne der er
> beskadiget, ellers kig efter i Finder -> Instillinger at du ikke har sat
> den til at åbne nye vinduer med kolonneoversigt.

Nye vinduer var ikke sat til at åbne med kolonneoversigt...

DS_Store filen...hmmm...hvordan fikser jeg det?

Programmet "OnyX" har en feature der hedder "Delete hidden files.
DS_Store".. .og programmet "Dragster" har ligeledes en feature der
hedder "Delete my hidden .DS_Store files"....er det så noget jeg skal
have gang i??

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Jesper

Dato : 24-07-05 23:27

> [...]

> DS_Store".. .og programmet "Dragster" har ligeledes en feature der
> hedder "Delete my hidden .DS_Store files"....er det så noget jeg skal

Ja, f.eks., ellers kan de slettes i terminalen.

Fra : Per Madsen

Dato : 25-07-05 10:02

> Ja, f.eks., ellers kan de slettes i terminalen.

OK...jeg prøver. Tak for hjælpen!

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-07-05 11:01

> [...]

> DS_Store".. .og programmet "Dragster" har ligeledes en feature der
> hedder "Delete my hidden .DS_Store files"....er det så noget jeg skal

Jeg beholder uden problemer tidligere vinduesproportioner
- også i kolonneoversigt.
Anvender Cocktail til oprydning, men sletter _ikke_ .DS_Store.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg