Rengøring af frituregryde?
Fra : DaneX

Dato : 24-07-05 19:06

Jeg skal snart have skiftet olien i min frituregryde. Den er godt og grundig
snasket til efterhånden og det ser ganske forfærdeligt ud.
Men er der nogen af jer, der har nogle gode tips til hvordan man får den
gjort helt ren, så jeg kan få noget frisk olie i?

Men der er måske ikke så andet end en gang opvaskemiddel og masser af
kogende vand - rinse and repeat?

/Martin

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-07-05 20:18

DaneX skrev:

> Men er der nogen af jer, der har nogle gode tips til hvordan
> man får den gjort helt ren, så jeg kan få noget frisk olie i?

Jeg er efterhånden begyndt at bruge sæbepulver - altså tøjvaskemiddel -
til alt genstridigt. Jeg sætter tingene i blød i varmt vand tilsat ca.
½-1 spsk sæbepulver pr. liter. Vupti! Det skulle undre mig meget om
det ikke osse ku' gøre en frituregryde pæn og ren, men jeg har ikke
prøvet selv.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup