Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop & 20D
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 24-07-05 19:08

Jadav!
Photoshop E. følger med mit Canon 20D, kan Photoshop ikke åbne RAW (CR2)
?????

M.v.h.
Hans Nikolajsen
Homepage: http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Lasse Elmer

Dato : 24-07-05 19:24

"Hans Nikolajsen" <hans1967PRUT@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jadav!
> Photoshop E. følger med mit Canon 20D, kan Photoshop ikke åbne RAW (CR2)
> ?????

Virker både til CS2 og Elements 3.0

http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html?camerarawnav

VH
Lasse Elmer

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 25-07-05 14:27

Jadav igen!

Det ser desværre ud til at det kan Adobe Photoshop Element 2.0 EFIGS ikke.
Den der følger med EOS 20D.

Jeg har talt med Canon og Adobe!

ØV x 1000

Fra : newbie@news

Dato : 25-07-05 17:20

> Jadav igen!
>
> Det ser desværre ud til at det kan Adobe Photoshop Element 2.0 EFIGS ikke.
> [...]
Hej
Jeg har elements 2.0 og jeg kan åbne RAW og endda Nikons NEF filer åbner
den.
Jeg fulgte vejledningen i Elements 2.0
hilsen nybie

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-07-05 18:37

On Mon, 25 Jul 2005 18:20:02 +0200, newbie@news wrote:

> Hej
> Jeg har elements 2.0 og jeg kan åbne RAW og endda Nikons NEF filer åbner
> [...]

Jeg tror ikke PS elements 2.0 kan åbne RAW filer fra Canon 20D eller 350D.
Andet en du bruger en omvej gennem DNG converter 3.1.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu får lov at prøve Canon Eos 20D

Fra : newbie@news

Dato : 25-07-05 19:27

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke PS elements 2.0 kan åbne RAW filer fra Canon 20D eller 350D.
> Andet en du bruger en omvej gennem DNG converter 3.1.

Nu tog jeg måske en større mundfuld end jeg burde, da jeg ikke har en
RAW-fil fra et Canon kamera.
Men jeg har åbnet et fra et Olympus kamera. Husker ikke hvilket kamera. Og
jeg har desværre ikke flere RAW filer.
Så hvis her er nogen som kunne fortælle hvor der evt. ligger en Canon-RAW
fil. Kunne da være interessant at prøve..
Måske har jeg glemt et plugin som jeg har installeret og det er derfor det
kan lade sig gøre. Hvem ved.

Jeg vender tilbage, når jeg har bedre 'beviser'
hilsen nybie

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-07-05 18:03

Hans Nikolajsen wrote:
> Photoshop E. følger med mit Canon 20D, kan Photoshop ikke åbne RAW (CR2) ?????

Men nu producerer dit 20D vel heller ikke CR2-filer?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-07-05 18:28

On Mon, 25 Jul 2005 19:02:49 +0200, Kim Jensen wrote:

> Men nu producerer dit 20D vel heller ikke CR2-filer?

Det skulle det gerne hvis du tager billederne i RAW.