Opsætning.
Fra : Michael.

Dato : 24-07-05 18:55

Hej NG.

Jeg har lidt et problem jeg håber nogen kan og vil
hjælpe mig med. Det skal lige siges jeg ikke
er en "Haj" inden for området, så jeg beklager
hvis det lyder lidt kompliceret, men jeg prøver.

Det drejer sig om når jeg spiller spil på min pc.
Ikke engang store spil, små spil såsom kort,
pool osv. Det forekommer tit at det hoster og
hakker i graffiken og det er enormt irriterende!

Lidt detaljer om min pc: 1400 mHz, 512 Mb Ram.
og så har den et 64 mb Geforce 4 Grafik-kort, og
der var som driver noget med der hed Nvidia nWiev.
Nogen der har nogle idéer til hvor og hvad jeg evt. skal
ændre i min opsætinger? Jeg har leget lidt med 16/32 bit
farver og Hz der går fra 60 til 85, alt uden den store succes?
Kan det godt passe jeg ikke kan spille lidt kort uden det
skal hakke sådan i graffiken?

Mvh. Michael.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-05 19:03

"Michael." <myjunk@ofir.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> hakker i graffiken og det er enormt irriterende!

> Kan det godt passe jeg ikke kan spille lidt kort uden det

Nu skriver du jo ikke om det er grafikkrævende kortspil eller bare 7-kabale
der kom med Windows :)

Men nu ved jeg ikke om du nogen sinde i fortiden har reinstalleret din
maskine fra bunden af, men har du prøvet med nyeste chipset driver og
hvilken version af detonator driver (grafikkort) kører du med?

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael.

Dato : 24-07-05 19:12

> Nu skriver du jo ikke om det er grafikkrævende kortspil eller bare
> 7-kabale
> der kom med Windows :)

Det er meget simple kort spil som. feks på tv2.dk osv. Det skulle ikke være
noget
krævende, da jeg havde min gamle 300 mHz med 64 ram uden Grafik-kort var
der ingen problemer, så det brude jo gå fremad når man køber noget større?

> Men nu ved jeg ikke om du nogen sinde i fortiden har reinstalleret din
> maskine fra bunden af, men har du prøvet med nyeste chipset driver og
> hvilken version af detonator driver (grafikkort) kører du med?

Hvis du mener Formatering har jeg gjort det en enkelt gang eller 2 og
når du skriver Chipset og Driver er jeg ikke helt med? Det var det med "Haj"
inden for området jeg nok må melde pas til

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-05 19:41

> Hvis du mener Formatering har jeg gjort det en enkelt gang eller 2 og
> når du skriver Chipset og Driver er jeg ikke helt med? Det var det med
> "Haj" inden for området jeg nok må melde pas til

Jamn så kan jeg næsten gætte mig til du muligvis stadig kører med Windows
egen jeg_skal_virke_med_alle_bundkort driver.

Så hvis du har mulighed for at finde ud af det, så skriv hvilket bundkort
du kører med, alternativt bruge Everst@home til at fortælle dig det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael.

Dato : 24-07-05 20:01

> Så hvis du har mulighed for at finde ud af det, så skriv hvilket bundkort
> du kører med, alternativt bruge Everst@home til at fortælle dig det.

Okay jeg prøvet at skrive noget af det som der står, håber du
får nok ud af det til du kan hjælpe mig

Enheds Beskrivelse NVIDIA GeForce4 MX 440-SE
Hukommelses Størrelse 64 MB

Jeg har ingen anelse om hvad noget af det betyder, men det er hvad der
står, plus en masse andet altså?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-05 20:19

> Okay jeg prøvet at skrive noget af det som der står, håber du
> får nok ud af det til du kan hjælpe mig

> Enheds Beskrivelse NVIDIA GeForce4 MX 440-SE
> Hukommelses Størrelse 64 MB

Ja, det var så dit grafikkort.

> Jeg har ingen anelse om hvad noget af det betyder, men det er hvad der
> står, plus en masse andet altså?

Det viser dit grafikkort, men det var nu dit bundkort jeg var ude efter
(samme som motherboard).

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael.

Dato : 25-07-05 16:42

> Det viser dit grafikkort, men det var nu dit bundkort jeg var ude efter
> (samme som motherboard).

Hej igen...Okay jeg prøver igen med Everest og ser om jeg kan finde noget
af det du søger, håber jeg rammer rigtigt!

Beskrivelse Værdi
Motherboard Navn Compaq Presario 4412EA

Beskrivelse Værdi
Bus Type Intel GTL+

Beskrivelse Værdi
Bus Bredde 64 bit

Beskrivelse Værdi
Bus Type Intel Hub Interface

Kan dette bruges til noget eller er det helt ved siden af

Hilsen Michael.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-07-05 17:18

> Beskrivelse Værdi
> Motherboard Navn Compaq Presario 4412EA

Eeeek hader Compaq.

Nå men hvad jeg kunne finde ud af så skulle dit bundkort været forsynet med
Intel 815E chipset (andre må lige rette mig hvis jeg tager fejl) og du skal
altså så bruge den chipset driver du kan finde her:

ftp://aiedownload.intel.com/df-support/8178/a08/infinst_autol.exe

Samt

ftp://aiedownload.intel.com/df-support/4857/a08/iaa23_multi.exe

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-07-05 17:50

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Samt
>
> ftp://aiedownload.intel.com/df-support/4857/a08/iaa23_multi.exe

NB

Intel Application Accelerator skal installeres EFTER chipset driveren.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk