Bærbar og spil?
Fra : Pierre Roland

Dato : 24-07-05 13:05

Kan det lade sig gøre at få en bærbarcomputer som man også kan spille de nye
stor tunge spil på, men som så ikke koster det halve af Danmark?

Lige nu har jeg en Atlon 2000+ med ti4200 grafikkort og det køre udemærket
men heller ikke mere.

Så hvis jeg kan få noget som bare er lidt bedre og der sakl også være en dvd
brænder med, det er de krav jeg gerne vil have opfyldt.

Kan det lade sig gøre?

Pierre

Fra : Bruno

Dato : 24-07-05 13:14

Pierre Roland wrote:
> Kan det lade sig gøre at få en bærbarcomputer som man også kan spille de nye
> stor tunge spil på, men som så ikke koster det halve af Danmark?

Det er som man tager det, en bærbar til spilbrug koster 3-4 gange mere
end en stationær med samme ydelse, så kan du selv vurdere om det er et
halvt kongerige

> Lige nu har jeg en Atlon 2000+ med ti4200 grafikkort og det køre udemærket
> men heller ikke mere.

Du kunne med fordel opgradere grafikkortet, selv 1000.- vil gøre en
kæmpe forskel.

> Kan det lade sig gøre?

Du må ud på nettet og læse anmeldelser, samt kigge priser på fx.
www.edbpriser.dk. At gå i detaljer omkring hvad der skal købes høre vist
ikke hjemme i denne gruppe, så spørg evt. yderligere i en hardware gruppe.

Mvh

Bruno

Fra : S. Sørensen

Dato : 24-07-05 20:47

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
dvd
> brænder med, det er de krav jeg gerne vil have opfyldt.

Du kan sagtens få en bærbar som kan spille selv de mest krævende spil, men
man kommer oftest til, at betale kassen for det eller til, at gå på
komprimis på nogen områder. En del bærbare som er relativt billige og kan
trække spil, er f.eks udstyret med en "ikke mobil" processor, og vil som
sådan bruge langt mere strøm og sandsynligvis larme af helvedet til fordi
blæseren kører konstant.
Prøv evt, at spørge i dk.edb.hardware.baerbar

Steinbjørn

Fra : Dalsgaard

Dato : 25-07-05 08:06

Hej

Har selv en Atlon 1800+ med ti4200 kort, cpu i denne opsætining er det
langsomste man kan køre, hvis det var en mindre cpu, vil den ikke kunne
fodre grafik kortet hurtig nok, og grafikkortet vil ikke blive udnyttet
godt nok. Så en bedre cpu burde forbedre dit system.

> [...]
> sådan bruge langt mere strøm og sandsynligvis larme af helvedet til fordi

Ikke mobile processorer har det også med at blive ekstremt varme, læste
om en mand i US der fik forbrændinger på lårene, da han sad min sin
laptop på skødet.

Fra : Peter T.

Dato : 25-07-05 08:08

Dalsgaard ristede følgende runer:

> Ikke mobile processorer har det også med at blive ekstremt varme,
> læste om en mand i US der fik forbrændinger på lårene, da han sad min
> sin laptop på skødet.

Det burde kunne udløse en erstatningssag i 100 millioner dollarsklassen og
en advarsel på alle bærbare: "computeren er varm!" jvf. McD-sagen. :)

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Fra : Dalsgaard

Dato : 25-07-05 08:23

Hej

Fra : Dalsgaard