Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Analog objektiv på Canon 350D?
Fra : Falcon

Dato : 24-07-05 11:19

Jeg overvejer at købe Canon 350D, og fra mit gamle analoge Canon
1000FN har jeg et Canon 80-200mm f:4.5-5.6 objektiv. Kan det
umidelbart bruges på 350D, eller er det outdated?
Jeg går ud fra at det svarer til et 128-320mm på digital, hvis man
ganger med 1,6 faktoren, eller er jeg helt fejl på den?

mvh Falcon

Fra : Holst

Dato : 24-07-05 12:58

Falcon wrote:

> Jeg overvejer at købe Canon 350D, og fra mit gamle analoge Canon
> 1000FN har jeg et Canon 80-200mm f:4.5-5.6 objektiv. Kan det
> umidelbart bruges på 350D, eller er det outdated?

Ja, du burde kunne bruge det. På mit EOS 350D bruger jeg selv det
objektiv, som jeg i masser af år brugte på mit EOS 1000F.

> Jeg går ud fra at det svarer til et 128-320mm på digital, hvis man
> ganger med 1,6 faktoren, eller er jeg helt fejl på den?

Det er korrekt.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-07-05 14:54

"Falcon" <falcon1@email.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg går ud fra at det svarer til et 128-320mm på digital, hvis man
> ganger med 1,6 faktoren, eller er jeg helt fejl på den?

det kan du sagtens ja. Og du har helt fat i crop faktoren.

Mvh
Simon