/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
onfocus=this.blur() på hele siden?
Fra : LinaK


Dato : 24-07-05 11:01

Der findes en metode så man kan lave onfocus'en på hele siden, uden at
skulle skrive det ved hvert link... men pga. overtræthed fik jeg ikke
bookmarket siden, da jeg faldt over den - og nu kan jeg pinedød ikke
finde den igen.

Er der en venlig sjæl, der lige kan pege mig i den rigtige retning?

Lina

 
 
Knud Gert Ellentoft (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 24-07-05 11:44

LinaK skrev:

>Der findes en metode så man kan lave onfocus'en på hele siden, uden at
>skulle skrive det ved hvert link... men pga. overtræthed fik jeg ikke
>bookmarket siden, da jeg faldt over den - og nu kan jeg pinedød ikke
>finde den igen.

<body onfocus='this.blur();'> måske.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

LinaK (24-07-2005)
Kommentar
Fra : LinaK


Dato : 24-07-05 13:08

On Sun, 24 Jul 2005 12:43:48 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

><body onfocus='this.blur();'>

Nej, den virkede ikke.. heller ikke hvis jeg jeg skiftede ' ud med "
eller prøvede at slette ;

Lina


Knud Gert Ellentoft (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 24-07-05 13:23

LinaK skrev:

>Nej, den virkede ikke.. heller ikke hvis jeg jeg skiftede ' ud med "
>eller prøvede at slette ;

Hvad er det du ønsker at opnå?
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

LinaK (24-07-2005)
Kommentar
Fra : LinaK


Dato : 24-07-05 13:51

On Sun, 24 Jul 2005 14:23:27 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>
>Hvad er det du ønsker at opnå?

Jeg er simpelt hen bare så luddoven at hvis jeg kan slippe for at
skrive onfocus'en ved samtlige links, så vil jeg gerne det
Og siden jeg af vanvare faldt over en side som beskrev det, så må det
jo kunne lade sig gøre.

Lina


Knud Gert Ellentoft (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 24-07-05 15:01

LinaK skrev:

>Jeg er simpelt hen bare så luddoven at hvis jeg kan slippe for at
>skrive onfocus'en ved samtlige links,

Hvis nu du fortalte, hvad det er det skal gøre for dig, så var
det nemmere at svare.

Hvis det er for at fjerne stiplede linjer omkring links i IE, så
brug metoden på
http://hjemmesideskolen.dk/html/links.asp
lidt nede på siden.
--
Knud
Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

LinaK (24-07-2005)
Kommentar
Fra : LinaK


Dato : 24-07-05 15:19


>Hvis det er for at fjerne stiplede linjer omkring links i IE, så
>brug metoden på
>http://hjemmesideskolen.dk/html/links.asp
>lidt nede på siden.

Ohhh supert, mange tak, det var lige præcis den effekt jeg efterlyste


Lina


Jens Gyldenkærne Cla~ (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 27-07-05 10:55

LinaK skrev:

> http://heavymetalpiggies.com
> Tabellerne er lavet som jeg har lært på et kursus, så jeg vil
> da meget gerne finde ud hvad det er som jeg enten har lært
> forkert, eller har lavet en goofer i :)

Der er rod i dine tabelkoder. En tabel består af som minimum af
elementerne <table>, <tr> og <td> - og de skal sammensættes således
at <tr> står inde i <table> og <td> altid står inde i <tr>.

Du har nogle slutkoder (</td> og </tr>) uden matchende startkoder
og du har mindst én tabelcelle der ligger uden for <table> og <tr>.

Den slags fejl er lette at opdage hvis man validerer sin kode

Du kan se hvordan sådan en validering ser ud her:
<http://kortlink.dk/x2h>.

Se også siden her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

LinaK (27-07-2005)
Kommentar
Fra : LinaK


Dato : 27-07-05 22:42


>
>Du har nogle slutkoder (</td> og </tr>) uden matchende startkoder
>og du har mindst én tabelcelle der ligger uden for <table> og <tr>.

FINGER!!! Pardon my french
Multo tak, troede lige at jeg havde matchende sæts over det hele..
gennemgår det lige ved første ledige øjeblik.

Lina


Jens Gyldenkærne Cla~ (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 24-07-05 22:20

LinaK skrev:

> Ohhh supert, mange tak, det var lige præcis den effekt jeg
> efterlyste

Pas på med brugen af blur - den stiplede linje tjener et formål,
ikke mindst for de folk der navigerer uden brug af mus. Det kan
være stærkt generende at miste muligheden for at tabbe sig frem på
en side - eller fx at skrive sig frem (som det er muligt i Firefox
og Opera) til et link.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

LinaK (25-07-2005)
Kommentar
Fra : LinaK


Dato : 25-07-05 09:14


>Pas på med brugen af blur - den stiplede linje tjener et formål,
>ikke mindst for de folk der navigerer uden brug af mus. Det kan
>være stærkt generende at miste muligheden for at tabbe sig frem på
>en side - eller fx at skrive sig frem (som det er muligt i Firefox
>og Opera) til et link.

Nu vises min side som skod i de browsere anyways - de læser åbenbart
tabeller anderledes end IE baserede browsere.

Men der er åbenbart en 'bivirkning' til det her script.

Jeg har fået tilbagemeldinger om at IE hos nogen minimerer min side,
og at en ikke kan trække i scrollbaren.

Det eneste nye script jeg har lagt på, er det føromtalte function.js -
nogen der har en forklaring på det?


Jeg vil stadig vældigt gerne have løsningen på hvordan jeg sætter en
side af gangen til at bruge onfocus'en, da den åbenbart ikke giver
problemer.

Lina


Erik Ginnerskov (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 25-07-05 14:47

LinaK wrote:

> Nu vises min side som skod i de browsere anyways - de læser åbenbart
> tabeller anderledes end IE baserede browsere.

Det plejer at være fordi siden sætter IE i quirks-mode - der er sikkert
anvendt ufuldstændig DTD (Dokument Type Definition) - det vil sige, at IE
vælger at efterligne tidligere versioners fejlagtige tolkning af
html-elementernes dimensioner.

Som udgangspunkt plejer FF at vise siden korrekt. IE kan bringes til at vise
siden lige så korrekt ved at indsætte korrekt DTD.

> Men der er åbenbart en 'bivirkning' til det her script.
>
> Jeg har fået tilbagemeldinger om at IE hos nogen minimerer min side,
> og at en ikke kan trække i scrollbaren.

Det lyder mystisk. Jeg har ikke før hørt om problemer med det script. Lad os
se din side, så er det meget lettere at komme med et bud på hvorfor.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



LinaK (26-07-2005)
Kommentar
Fra : LinaK


Dato : 26-07-05 09:56



>Som udgangspunkt plejer FF at vise siden korrekt. IE kan bringes til at vise
>siden lige så korrekt ved at indsætte korrekt DTD.
Øhm.. hvordan gør man det?

>Det lyder mystisk. Jeg har ikke før hørt om problemer med det script. Lad os
>se din side, så er det meget lettere at komme med et bud på hvorfor.
Det er ligemeget nu, da den osse lukkede min egen browser ned, tog jeg
scriptet af og brugte onfocus igen - men tak for tilbuddet :)

Lina



Erik Ginnerskov (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 27-07-05 00:02

LinaK wrote:
>> Som udgangspunkt plejer FF at vise siden korrekt. IE kan bringes til
>> at vise siden lige så korrekt ved at indsætte korrekt DTD.

> Øhm.. hvordan gør man det?

Du kan læse om DTD her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

Martin Hintzmann har også skrevet en fin side om DTD, men hans side er
'nede' i øjeblikket. Men du kan prøve senere her:

http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/

>> Det lyder mystisk. Jeg har ikke før hørt om problemer med det
>> script. Lad os se din side, så er det meget lettere at komme med et
>> bud på hvorfor.
> Det er ligemeget nu, da den osse lukkede min egen browser ned, tog jeg
> scriptet af og brugte onfocus igen - men tak for tilbuddet :)

Så bliver det svært at hjælpe dig. ;(

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



LinaK (27-07-2005)
Kommentar
Fra : LinaK


Dato : 27-07-05 07:27



>Du kan læse om DTD her:
>
>http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp
>
>Martin Hintzmann har også skrevet en fin side om DTD, men hans side er
>'nede' i øjeblikket. Men du kan prøve senere her:
>
>http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/
>


Takker, jeg ser om jeg kan hitte ud af det

Siden ligger på http://heavymetalpiggies.com/ , men lige netop
'problemscriptet' er stadig taget af. Ihvertfald indtil videre.

Lina

Jens Gyldenkærne Cla~ (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 26-07-05 10:01

LinaK skrev:

> Nu vises min side som skod i de browsere anyways

Så var det måske en ide at gøre noget ved det.
Se evt. siden her: <http://html-faq.dk/2021.asp>

> - de læser åbenbart tabeller anderledes end IE baserede browsere.

Nej, ikke hvis tabellerne er lavet korrekt. Men hvis du har lavet
fejl i koden, kan der sagtens være forskel. Der kan også være
mindre forskelle hvis din side trigger quirks mode.


> Jeg har fået tilbagemeldinger om at IE hos nogen minimerer min
> side, og at en ikke kan trække i scrollbaren.

Kom med et link til siden - ellers er det svært at hjælpe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

LinaK (27-07-2005)
Kommentar
Fra : LinaK


Dato : 27-07-05 07:30


>Så var det måske en ide at gøre noget ved det.
>Se evt. siden her: <http://html-faq.dk/2021.asp>
>
Takker, jeg ser om jeg kan hitte hvad der gør udslaget.
Jeg lagde mærke til at min font osse bliver indlæst større i de andre
browsere.

>Kom med et link til siden - ellers er det svært at hjælpe.

http://heavymetalpiggies.com
Tabellerne er lavet som jeg har lært på et kursus, så jeg vil da meget
gerne finde ud hvad det er som jeg enten har lært forkert, eller har
lavet en goofer i :)

Lina

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste