vfr 750 trækker 'underligt'
Fra : hhandresen

Dato : 24-07-05 08:39

Hejsa

Inden købet af min vfr 750 prøvede jeg hos forhandleren 2 modeller, den
jeg købte fra ´86, og en fra ´90/92 (kan ikke lige huske det).
De havde begge kørt lige meget, men pga. afgiften blev det altså den
gamle fra ´86.

Den ´nye' trak væsentligt mere lige meget hvilket gear man var i, men i
forhold til min xs400 trækker alt jo godt. Jeg snakkede med forhandleren
om at den nye trak bedre end den gamle, men der var egentligt ikke nogen
forklaring på det.

Jeg har kørt en del på min egen vfr'er nu, men har lige 2 spørgsmål.

1) Den kører og trækker fint (dog ikke helt så meget træk som ´90'eren),
men jeg har 5-6 gange nu oplevet at den i forbindelse med en overhaling
= acceleration har 'slået turboen til' og forhjulet er lettet en smule.
og herefter 'droslet' ned igen - hvad kan det skyldes ?
(gaskabel osv. kører fint uden hakker eller noget)

Det skal siges at den éne gang kom lige før jeg skulle skifte om til
reservetank.

2) Den første tankfuld benzin fra fuld til reserve flyttede kun cyklen
155 km. - hvilket nok er lige i underkanten ik' ?

Den går fint i motoren, den ryger ikke og går fint i tomgang.

mvh. Hans-Henrik

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 09:00

"hhandresen" <non@non.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg købte fra ´86, og en fra ´90/92 (kan ikke lige huske det).
> De havde begge kørt lige meget, men pga. afgiften blev det altså den

Fedterøv

> 2) Den første tankfuld benzin fra fuld til reserve flyttede kun cyklen
> 155 km. - hvilket nok er lige i underkanten ik' ?

Det er omkring 10Km/liter, _det_er_alt_for_lidt_ ! - medmindre den har fået
fuld rulle (200+) på motorvejen
Jeg kører 16-19Km/l på min - det lyder som om du enten har et alvorligt
dysningsproblem eller en læk i benzinsystemet
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 10:37

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kører 16-19Km/l på min - det lyder som om du enten har et alvorligt
> dysningsproblem eller en læk i benzinsystemet

Tjek også lige dit luftfilter, er det stoppet kører den af helvede til og
bruger mere juice.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 24-07-05 09:04

> [...]
> km. - hvilket nok er lige i underkanten ik' ?
>
> Den går fint i motoren, den ryger ikke og går fint i tomgang.

Hej Hans-Henrik
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men prøv at spørg i www.vfr.dk
Der er helt sikkert nogen der kan hjælpe.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 24-07-05 10:19

hhandresen wrote:
> [...]
> 2) Den første tankfuld benzin fra fuld til reserve flyttede kun cyklen
> 155 km. - hvilket nok er lige i underkanten ik' ?

Vand og/eller snavs i karburatorerne :-/
øsning:
Tøm svømmerhusene og giv tankens indhold en solid gang karburator-sprit
inden at du genfylder v.h.a. PRI!

Hvis dét med forbruget holder, så kunne den også være dyset karftigt op
til et forhenværende skraldebang-udstødning der ikke kunne
ejerskifte-synes, og derfor lider under for fed bensinblanding med
nuværende udstødning :-/
Løsning:
Hen til et værksted med både rullefelt og CO-tester - Selvom man dér vil
bon'e dig hårdt for en regulær inddysning, vil de forinden kunne give
dig en diagnose af inddysninges tilstand og derved behovet for videre
arbejde på karburatorerne for ca. en plovmand :-|

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 10:37

> [...]
> til et forhenværende skraldebang-udstødning der ikke kunne
> ejerskifte-synes, og derfor lider under for fed bensinblanding med

Skal det ikke være en temmelig alvorlig skraldebang-potte ?
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ninja Rider

Dato : 24-07-05 11:43

Hejsa

Brian Sørup wrote:
> Skal det ikke være en temmelig alvorlig skraldebang-potte ?

Jo det tror jeg. Min ZXR750 med komplet Akrapovic's Titanium udstødning,
gik 20km/L på min tur til Norge/Sverige (2222km) Det var kørsel med en
120km/t det meste af vejen. Noget lidt langsomere, og noget lidt
hurtigere.... :)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Armand

Dato : 24-07-05 16:15

Ninja Rider wrote:
> [...]
> gik 20km/L på min tur til Norge/Sverige (2222km) Det var kørsel med en
> 120km/t det meste af vejen. Noget lidt langsomere, og noget lidt

- - - men den var også dyset behørigt ind, ikke?

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 24-07-05 16:13

Brian Sørup wrote:

> Skal det ikke være en temmelig alvorlig skraldebang-potte ?

Tjaeh - Eller måske en rigtig ringe larmepotte der har været næsten
umulig at få modellen til at køre med :-/

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 25-07-05 09:18

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> give dig en diagnose af inddysninges tilstand og derved behovet for
> videre arbejde på karburatorerne for ca. en plovmand :-|

Tjah, jeg har tilsvarende problemer med forbruget og er nu kommet til
den sure erkendelse at der skal rullefelt og CO måler til for at
hjælpe diagnosticeringen på vej.

Men sådan et sæt FCR får jeg jo aldrig op på 20km/l

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : hhandresen

Dato : 25-07-05 10:06

Efter at have fyldt lidt saft på maskinen igen, og bagefter vippe tanken
fandt jeg ud af at den er utæt i samlingen helt foran - det har jo nok
en del at sige :)

Og forklare også hvorfor det mest sprøjter ved acc. ved gearskift bliver
benzinen jo goldt kastet rundt i tanken.

Så er der kun tilbage at få renset kaburatorer og skiftet tændrør.

Men jeg savner stadig lidt info om hvor meget der skal skilles ad for at
komme til det project.

Kan det passe køleren skal af for at skifte de 2 foreste tændrør ?

/HH

Fra : Bjarnep

Dato : 25-07-05 10:16

> Men jeg savner stadig lidt info om hvor meget der skal skilles ad for at
> komme til det project.
> Kan det passe køleren skal af for at skifte de 2 foreste tændrør ?
> /HH
Der findes en dansk hjemmeside specielt for VFR , hvorfor ikke spørge der?
http://www.vfr.dk
mvh BjarneP

Fra : hhandresen

Dato : 25-07-05 10:26

Jeg kan bedst lide news... men jeg prøver da lige vfr.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-08-05 13:08

hhandresen wrote:
> Jeg kan bedst lide news... >
så bør du øve dig lidt på at svare under det skrevne - det letter
overskueligheden når vi alle gør sådan

--
vh
Torben

Fra : flemsus

Dato : 25-07-05 14:53

hhandresen wrote:
> [...]
> at komme til det project.
>
> Kan det passe køleren skal af for at skifte de 2 foreste tændrør ?

Du skal løsne de øverste skruer, så kan du lige vippe køleren ud. Men der er
ikke for meget plads
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : hhandresen

Dato : 25-07-05 16:24

Takker - jeg går straks i gang

/HH

Fra : Thomas Makro

Dato : 25-07-05 20:24

On Mon, 25 Jul 2005 17:23:49 +0200, hhandresen <non@non.com> wrote:

>Takker - jeg går straks i gang
Du kan evt. se på mine billeder, hvordan du kan spænde køleren fast.
Det giver plads nok til at man lige akkurat kan få en hånd eller to
ind bagved.
http://www.makronet.dk/mc/mc/ventiljustering.html

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : hhandresen

Dato : 25-07-05 20:57

Hejsa

Det gik fint (også før dine ellers så gode billeder).

Jeg har skiftet tændrør.

Jeg fik ikke afmonteret og reset karburatorene, men de er alle 4 tømt
med bundskruen og det første der kom ud var ikke kønt i nogle af
hullerne.....

Olie + fileter + luftfilter skiftet.

Så i morgen går det løs med ny benzin i tanken :)

Og har det ikke hjulpet skal jeg bruge en dygtigt og fair mekaniker på
Fyen ;) - nogen bud ?

Så skal den lige have service.

mvh. HH

Fra : hhandresen

Dato : 24-07-05 11:50

Jeg har lige været ude en tur igen -

Når jeg accelererer (i længere tid) sprøjter den faktisk benzin forud
som så kommer op mellem instrumenter og kåbe.

Ved et par minutters kører i 2/3 gear med ca. 3000 omd/min kører den som
om den er ved at løbe tør for benzin, men hvis jeg så kører 'alm' er der
ikke noget at mærke ???

Men jeg tror jeg skal rense lidt.... det må være noget med af med tank
og sideskjolde.

af med luftfilter

og hvad så ? (kaburatorene skal vist lige renses godt)

/HH

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 12:09

"hhandresen" <non@non.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige været ude en tur igen -
>
> Når jeg accelererer (i længere tid) sprøjter den faktisk benzin forud
> som så kommer op mellem instrumenter og kåbe.

Kunne godt være en utæthed mellem benzinpumpe og karbs = meget benzinspild =
brandfare !
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Knud Dam

Dato : 24-07-05 12:13

"hhandresen" <non@non.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg accelererer (i længere tid) sprøjter den faktisk benzin forud som
> så kommer op mellem instrumenter og kåbe.

> /HH

Hej !

Det forklarer vist lidt om din benzinøkonomi eller mangel på samme !

; - )

KD Bandit 600 S (24 km/l på ferietur sammen med fruen, med fuld oppakning og
med knægten bagpå)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 24-07-05 13:28

hhandresen wrote:

> [...]
> den jeg købte fra ´86, og en fra ´90/92 (kan ikke lige huske det).
> De havde begge kørt lige meget, men pga. afgiften blev det altså den

Hvor længe siden er det du købte den? Det lyder som et problem der skal
ordnes på reklamationsretten, men hvis du har haft den mere end 2 år...

Mvh
Steen