Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konica Minolta DiMAGE Z3?
Fra : FatPete

Dato : 24-07-05 05:22

Har i noget godt/skidt at sige om dette kamera?

Det skal lige siges at det er første gang jeg skal købe digital kamera, så
jeg er ikke vildt godt inde i det :)

Men her er mine krav:

- Det skal være muligt at tage pæne billeder i lav belysning uden blitz.

- Stor optisk zoom.

- Det skal helst ikke fylde for meget... Men jeg vil heller ik gå på
kompromi med kvaliteten pga dette.

- Prisen skal helst ligge omkring de 2200 som DiMage Z3 gør.

- God opdateringshastighed på skærmen.

- Skal kunne optage fornuftige videoer med lyd.

- Det skal være nemt at betjene. Hvis jeg ser noget jeg gerne vil tage et
billede af, vil jeg gerne kunne gøre det med et par tryk uden at skulle
igennem en masse menuer... Desuden skal det være nemt og hurtigt at skifte
mellem de forskellige indstillinger (Havde et canon ixus 40 med på ferie,
hvor man f.eks. nemt kunne slå blitz til/fra og skifte til eks.vis
nattilstand ved få tryk. Det var dejligt)

- Selvom det skal være nemt at betjene, må der os godt være mulighed for
lidt manuelle indstillinger, til når jeg blir lidt mere erfaren :)

Tror det var alt. Håber i kan hjælpe.

Mvh Peter

Fra : Jacob

Dato : 24-07-05 16:04

"FatPete" <fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Selvom det skal være nemt at betjene, må der os godt være mulighed for
> lidt manuelle indstillinger, til når jeg blir lidt mere erfaren :)

nærmere kommer du nok ikke til den pris. det tager ok nat billeder. men et
dslr er det ikke. det tager suverent gode videoer for et still kamera.

Fra : FatPete

Dato : 24-07-05 16:18

> nærmere kommer du nok ikke til den pris. det tager ok nat billeder. men et
> dslr er det ikke. det tager suverent gode videoer for et still kamera.

dslr?

Mvh Peter

Fra : Jacob

Dato : 24-07-05 16:32

> dslr?
>
> Mvh Peter

Digital spejl refleks

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 25-07-05 00:11

Hej Peter

On Sun, 24 Jul 2005 06:22:19 +0200, "FatPete" <fedepede@tdcadsl.dk>
wrote:

>Har i noget godt/skidt at sige om dette kamera?

Jeg har et sådant kamera og er i det store og hele väldigt godt
tilfreds med det. Naturligtvis kan det ikke det samme som min
almindelige systemkamera, men det koster heller ikke det samme.

Det har lidt svärt at få AF at fungere i dårligt lys, formodenlig
fordi det savner AF belysning somdde fleste systemkameraer med AF har.

Du har på den anden side en tydelig markering i sögeren af hvor den
måler afstanden og om den kan låse på objektet.

Video har jeg ikke prövet, men jeg har hört det fungerer udmärket.
Derimod har jag da ikke hört nogen få lyd med på videosnutterne.

Men som sagt jeg kan bare anbefale kameraet.

Du kan se nogle billeder jeg har taget med det på denne URL

http://www.minoltainfo.com/photos/index.php

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : John

Dato : 26-07-05 13:13

wrote:

> [...]
>
>- Selvom det skal være nemt at betjene, må der os godt være mulighed for
>lidt manuelle indstillinger, til når jeg blir lidt mere erfaren :)

Dimage Z3 er et af de superzoom kameraer, der er så populære lige nu.

Men det er et af de ældste af dem på markedet.

Der er jo kommet Z5 ! (med 5 mill. pixels). Z3 har jo kun 4 !

Z5 og Z3 bruger en sjov billedstabilisering, hvor de bevæger
billedchippen. Det virker faktisk godt nok, - og de er fri for at
betale licens til canon for den optiske billed-stabilisering.

Af andre superzoom kameraer på markedet:

- Sony H1 (5 Mpix)
- Panasonic Z20 (5 Mpix)
- Panasonic Z30 (8 Mpix)
- Canon S2 IS

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica_Minolta/

De kaldes ikke DSLR (Digital spejlrefleks), da ingen af dem har
udskiftelig objektiv. Til gengæld har de en 12x zoom.

Du kan bare gå igang med at læse anmeldelser !

Min favorit er Sony H1. Men nu skal man vel vente på, at den kommer
med 8 Mpix ligesom Panasonics.

mvh

John

Fra : FatPete

Dato : 26-07-05 19:41

Hehe. Tror ik du har læst mit emne ordenligt igennem :) Det skal være i
samme prisklasse som Z3 ;)

Men tak for linket! :P

Mvh Peter

Fra : Christian Rosenberg ~

Dato : 27-07-05 11:54

Jeg skulle købe et ultrazoom for 6 måneder siden og satte mig godt ind i
området. Jeg prøve bla. Z3.
Jeg synes dog den havde et STORT problem, som for mig var nok til at jeg
holdte mig langt væk fra den. Billederne blev overdrevet støjfyldte. Hvis
ikke du havde rigtig meget lys tilrådighed bliver alle billederne i de lidt
mørke områder fyldt med støj. Jeg opgav helt at bruge kameraet indenfor. Jeg
endte med at købe et Canon S1 IS, der trods kun at være på 3.2 mega pixels,
gav meget bedre billeder, uden støj. Synes slet ikke man kan sammenligne de
to kameraer, det vil være synd. Fordi Canon s1 er klasser bedre! 3.2 mp er
længe nok til selv store print.

Mvh.

Christian