Nærdøds oplevelse !!
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-07-05 22:49

Hej

Fredag fik jeg skiftet bremser på Space Star'en så de var iorden til vi
skulle til Nordjylland idag (fra Randers). På vej hjem fra mekkeren syntes
jeg godt nok ikke den bremsede helt så hård som den plejede, men det var jo
nok de nye skiver der lige skulle køres til.

Så her til morgen gik det afsted mod Tversted og min fars sommerhus, på
vejen snakkede jeg og fruen om det lød som om der snart skulle nye dæmpere
bagi, men ok de har også klaret 140K km så det var vel ok...

Lidt efter Ålborg lyder der et højt Bump og jeg kan mærke at baghjulet i
venstre side begynder at ryste.... SÅ for sgu tænker jeg, de har sgu ikke
strammet hjulet ordentligt fast... lorte værksted... ind til siden gang i
alarmblinket og frem med dæk nøglen... det sad jo som det skulle...
underligt, jeg sparker til alle dækkene og beslutter at køre til nærmeste
p-plads og undersøge nærmere. Vi "humper" videre og ind på p-pladsen jeg
glor ind mellem egerne på alu'en og konstatere at blyklodsen til
afbalanceringen sidder kilet fast mellem fælg og kaliber, underligt nå med
værkstedet har vel lavet et eller andet så den er faldet af.... på det
tidspunkt undre jeg mig ikke over kaliberen sidder 2 mm fra fælgen, vi skal
jo bare videre.

Så ud på motorvejen igen og derud af.... da vi drejer af motorvejen og mod
Tversted lyder det som om hjulet er ved at falde af og vi kører på aluen
eller lign. jeg vælger at trille forsigtigt det sidste stykke til
sommerhuset og så må vi kigger på det der.

Her bliver hjulet afmonteret og til min rædsel er der INGEN bolte der holder
kaliberen, det eneste der holder der på plads er indersiden af fælgen som
den har skrabt op ad....

Desuden er dækket som er ved at være ældre flækket i gummiet på indersiden
og der er røget et leje i armen der holder ophænget.... der er sgu da for
underligt de ikke har bemærket det på værkstedet!!!

Om der har været bolt i da jeg fik den eller ej skal jeg ikke kunne sige,
det eneste jeg er glad for er at jeg ikke oplevede at baghjulet blokerede på
motorvejen med 130 km/t med kone og 2 småbørn!

Stef

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 24-07-05 00:16

Der er sgu ikke andet at gøre end at nikke ham mek. en "spring-skalle". Så
kan han lære det! Man bliver simpelt hen harmdirrende rasende over sådan
noget. Man kunne jo ligeså nemt finde sig selv på side to i avisen om
mandagen, med en uhyggelig overskrift! Men mekanikeren havde sikkert
travlt... Som du selv skriver, er det ikke en fejl der kan / må ske! Men
problemet er bare at du ikke får noget ud af, at klage. De påstår ét, og du
noget andet... glæd dig hellere over at I alle er i live. Og nyd ferien
heroppe i det nordjydske.

Mvh

Jasper

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-07-05 09:09

> [...]
du
> noget andet... glæd dig hellere over at I alle er i live. Og nyd ferien

Vi er nu hjemme igen, jeg ringede jo til direktøren og han sørgede for fragt
hjem med DAH og vi kørte i en Skoda Fabia med 3K på tælleren og der stod en
C3 parat da vi kom til Randers, han var meget chockeret over det ikke var i
orden og det bliver naturligvis ordnet uden det koster en krone, hverken for
transport eller leje af bil, så må vi jo se hvad vi skal diskutere om mht
regningen. Direktøren er meget obs. på omtalen ude i byen så jeg forventer
ikke det bliver et problem, men så meget for at bruge Aut. værksted!

Stef

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-07-05 08:11

Stefan Jacobsen wrote:
> Hej
>
> Fredag fik jeg skiftet bremser på Space Star'en

Fy fasan da... heldigt at der ikke skete noget!

Men så kan du lære at få lavet bremser en fredag, de havde vel drukket
deres fredagsøl inden du kom :)

Det er ikke rart når mekker får ferietravlt, og han begynder at sjuske!

> Stef

Lars B

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-07-05 09:10

> [...]
> deres fredagsøl inden du kom :)
>
> Det er ikke rart når mekker får ferietravlt, og han begynder at sjuske!

Jeg det var en skam jeg ikke kunne i tirsdags! Det undre mig bare når både
mekker og værkfører kan overse at det ikke er iorden!

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 09:12

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in news:42e33f1b$0$7377$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Men så kan du lære at få lavet bremser en fredag, de havde vel drukket
> deres fredagsøl inden du kom :)
>
> Det er ikke rart når mekker får ferietravlt, og han begynder at sjuske!

Ovenstående bekræfter til fulde hvorfor det netop præcis er, at jeg selv
gider stå og rode med at lave bil i indkørslen.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-07-05 09:18

> Ovenstående bekræfter til fulde hvorfor det netop præcis er, at jeg selv
> gider stå og rode med at lave bil i indkørslen.

Nææ jeg giver sgu ikke meget for Aut. værksted længere!

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 09:44

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in news:42e34ea4$0$67260
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Nææ jeg giver sgu ikke meget for Aut. værksted længere!

Min afstand til værkstederne startede i mine spæde år hvor jeg så hvordan
lærlinge, fejedrenge og mekanikere kørte i kundernes biler med iskolde
motorer...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-07-05 21:42

On 24 Jul 2005 08:43:39 GMT, "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Min afstand til værkstederne startede i mine spæde år hvor jeg så hvordan
>lærlinge, fejedrenge og mekanikere kørte i kundernes biler med iskolde

Det kan man så idag garderer sig imod, ved fx at have GPS alarm
installeret. Der kan du logge kørsler i bilen og fxse om den har fået
klampe allerede fra starten af og så kan du jo principelt klage over
værkstedet manglende respekt for kunderens biler.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-07-05 01:19

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote in

> [...]
> klampe allerede fra starten af og så kan du jo principelt klage over
> værkstedet manglende respekt for kunderens biler.

Det ville være guld værd - for det er altså slidende/ødelæggende for biler
når de udsættes for det...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-05 16:02

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min afstand til værkstederne startede i mine spæde år hvor jeg så hvordan
> lærlinge, fejedrenge og mekanikere kørte i kundernes biler med iskolde

Ja, og tænk sig Martin. DIN bil har fået klampen på tyske lande- og
motorveje - kold! GYYYYSSSSS!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-08-05 17:07

On 2005-08-12 17:01:51 +0200, "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> said:

> Ja, og tænk sig Martin. DIN bil har fået klampen på tyske lande- og
> motorveje - kold! GYYYYSSSSS!!

Det har den med garanti fået mange gange.

Men det skal være slut nu mens jeg har den :)

Tænk blot på din egen

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 10:44

> Det har den med garanti fået mange gange.
>
> Men det skal være slut nu mens jeg har den :)
>

> Tænk blot på din egen

Jeg er ikke så hysterisk som dig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-05 17:57

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg er ikke så hysterisk som dig.

Jeg kan li' at være det :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Brizz

Dato : 24-07-05 11:06

Stefan Jacobsen wrote:

> Nææ jeg giver sgu ikke meget for Aut. værksted længere!

Skal ikke forsvare hvad der er sket. Men det sammen kunne være sket hos
en uautoriseret mekker. Men den måde direktøren har tacklet det på er
fuldt ud proff og du skal være tilfreds med det. Selvfølgelig skal du
ikke betale for noget af det for du burde slet ikke have været i den
situation. Men fejlen kunne være begået af enhver mekker.
Vær glad for der ikke skete noget for du kan ikke stille ret meget mere op.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-07-05 10:19

> [...]
> situation. Men fejlen kunne være begået af enhver mekker.
> Vær glad for der ikke skete noget for du kan ikke stille ret meget mere

Enig det kunne være sket alle steder MEN det må sgu ikke ske! Bremser og
styrtøj må der sgu ikke sløses med, der findes ingen undskyldning! Havde det
nu været radioen der ikke var sat til, eller instrumentlyset der ikke var
ordnet eller udstødningen der faldt af eller sådanne noget kunne jeg
acceptere det til en vis grad, MEN SATENME ikke bremsere!!!! Og når der er
politik på stedet om værkføreren skal checke alle rep. inden bilen bliver
klarmeldt fatter jeg ikke den er gået igennem!

Stef

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 12:14

> bremsere!!!! Og når der er politik på stedet om værkføreren skal
> checke alle rep. inden bilen bliver klarmeldt fatter jeg ikke den er
> gået igennem!

Min erfaring med sådanne politikker er, at der lukkes op og skides i dem og
de kun overholdes når "øverste" er på besøg eller virksomheden skal tjekkes
fra ISO-tilsynet.

Værkføren har andet i det daglige at lave end at tjekke samtlige biler.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Non-Desperado

Dato : 24-07-05 10:10

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev:

>Nææ jeg giver sgu ikke meget for Aut. værksted længere!

Det gør jeg heller ikke, men det er fordi at Hyundai er billig at
servicere på et aut. værksted, så jeg giver ikke ret meget...

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Christian

Dato : 24-07-05 15:22

> [...]
> på
> motorvejen med 130 km/t med kone og 2 småbørn!

tag et par billeder med digital kamera, og så få fat i FDM, de vi sikker
gerne høre om sagen, ligemeget om du er medlem eller ej!.

ha

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-07-05 16:33

> tag et par billeder med digital kamera, og så få fat i FDM, de vi sikker
> gerne høre om sagen, ligemeget om du er medlem eller ej!.

Blev gjort da jeg var kommet mig over chocket, det var da nok en god ide med
FDM.

Stef