/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Import af MC fra tyskland
Fra : Bisse


Dato : 23-07-05 21:32

Jeg har kigget på en Yamaha FZR 600
i tyskland og vil i den forbindelse lige høre om der er nogen
der har erfaring med import der kan fortælle mig hvad jeg skal være
særlig opmærksom på ud over cyklens stand.

Bisse



 
 
J. Hansen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : J. Hansen


Dato : 23-07-05 23:07

Hej Bisse
På denne link kan du se lidt af de dokumenter du skal have overdraget ved
købet af mcén
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1066

Du skal også være opmærksom på , at den mc du vil købe er type-godkendt i
Danmark, så går det meget lettere med papirarbejdet efterfølgende ved Syn og
Told/Skat m.m.
Du skal også som et minimum sørge for, at mcén du køber har været
registreret og synet i et EU land i mindst 6 mdr. Hvis ikke den har det,
skal den typegodkendes efter EURO-2 normen.

Mvh
HondaHansen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=848
CBR 600 FK
bla bla
bla bla

"Bisse" <bisseSLET_DETTE@ehp.dk> skrev i en meddelelse
news:dbu9gn$ujs$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeg har kigget på en Yamaha FZR 600
> i tyskland og vil i den forbindelse lige høre om der er nogen
> der har erfaring med import der kan fortælle mig hvad jeg skal være
> særlig opmærksom på ud over cyklens stand.
>
> Bisse
>



Bisse (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Bisse


Dato : 24-07-05 01:51

Cool... tak !

"J. Hansen" <corsamanNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message
news:42e2bf69$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej Bisse
> På denne link kan du se lidt af de dokumenter du skal have overdraget ved
> købet af mcén
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1066
>
> Du skal også være opmærksom på , at den mc du vil købe er type-godkendt i
> Danmark, så går det meget lettere med papirarbejdet efterfølgende ved Syn
> og Told/Skat m.m.
> Du skal også som et minimum sørge for, at mcén du køber har været
> registreret og synet i et EU land i mindst 6 mdr. Hvis ikke den har det,
> skal den typegodkendes efter EURO-2 normen.
>
> Mvh
> HondaHansen
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=848
> CBR 600 FK
> bla bla
> bla bla
>
> "Bisse" <bisseSLET_DETTE@ehp.dk> skrev i en meddelelse
> news:dbu9gn$ujs$1@news.net.uni-c.dk...
>> Jeg har kigget på en Yamaha FZR 600
>> i tyskland og vil i den forbindelse lige høre om der er nogen
>> der har erfaring med import der kan fortælle mig hvad jeg skal være
>> særlig opmærksom på ud over cyklens stand.
>>
>> Bisse
>>
>
>



Anders Houmark (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 24-07-05 08:22

Bisse wrote:
> Jeg har kigget på en Yamaha FZR 600
> i tyskland og vil i den forbindelse lige høre om der er nogen
> der har erfaring med import der kan fortælle mig hvad jeg skal være
> særlig opmærksom på ud over cyklens stand.
>
> Bisse

Det lyder som en god ting du har gang i.. Er selv i gang med stort set det
samme
Hvor langt skal du ned i Tyskland? Jeg har fundet et par fede maskiner på
mobile.de, desværre står de bare ~1200KM væk fra hvor jeg bor.. Det synes
jeg alligevel er en pæn sjat kilometer, måske liidt for langt :)... men
ville gerne have denne maskine, den ser sgu flot ud:
http://shor.ter.dk/251112119

(og her er det fulde link, hvis du ikke kan lide at blive re-directed)
http://www.mobile.de/SIDWwSTar8yY58yCnIJBdCJvw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1122192567A2LsearchPublicD1300IMotorbikeY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C137%81Z-t-vCaMkMoPRSeSmVb_X_Y_x_ycosO~BSRA6D1300E26000CfzrH30000000DKRADCFZRHinPublicA2A0A0A0ADA0/cgi-bin/da.pl?sprache=2&bereich=krad&top=14&id=11111111171641070&



--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk




Bisse (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Bisse


Dato : 24-07-05 09:24

Ja... det er sgu billigt nok det der..
Ved ikke helt hvor langt det ligger nede. Skulle lige have styr på det her
import shit først.
Det ser heller ikke ud som om den er vildt dyr i afgift... mellem 30-40k.
Men jeg er ikke
100% sikker. Ved du ellers noget om FZR 600 ud over at det skulel være en
udemærket
maskine med en god motor.

Bisse



"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
news:5iHEe.62054$Fe7.200949@news000.worldonline.dk...
> Bisse wrote:
>> Jeg har kigget på en Yamaha FZR 600
>> i tyskland og vil i den forbindelse lige høre om der er nogen
>> der har erfaring med import der kan fortælle mig hvad jeg skal være
>> særlig opmærksom på ud over cyklens stand.
>>
>> Bisse
>
> Det lyder som en god ting du har gang i.. Er selv i gang med stort set det
> samme
> Hvor langt skal du ned i Tyskland? Jeg har fundet et par fede maskiner på
> mobile.de, desværre står de bare ~1200KM væk fra hvor jeg bor.. Det synes
> jeg alligevel er en pæn sjat kilometer, måske liidt for langt :)... men
> ville gerne have denne maskine, den ser sgu flot ud:
> http://shor.ter.dk/251112119
>
> (og her er det fulde link, hvis du ikke kan lide at blive re-directed)
> http://www.mobile.de/SIDWwSTar8yY58yCnIJBdCJvw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1122192567A2LsearchPublicD1300IMotorbikeY-t-vctpLtt~BmPA1A1B20C137%81Z-t-vCaMkMoPRSeSmVb_X_Y_x_ycosO~BSRA6D1300E26000CfzrH30000000DKRADCFZRHinPublicA2A0A0A0ADA0/cgi-bin/da.pl?sprache=2&bereich=krad&top=14&id=11111111171641070&
>
>
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk
>
>
>



Armand (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-05 10:00

Bisse wrote:
> Ja... det er sgu billigt nok det der..
> .... Ved du ellers noget om FZR 600 ud over at det skulel være en
> udemærket maskine med en god motor.
>

Bare lige når nu ingen andre har nævnt det:
Yamaha's FZR's har traktorgearkasser af rang :-|

--
Armand.

Anders Houmark (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 24-07-05 10:05

Bisse wrote:
> Ja... det er sgu billigt nok det der..
> Ved ikke helt hvor langt det ligger nede. Skulle lige have styr på
> det her import shit først.
> Det ser heller ikke ud som om den er vildt dyr i afgift... mellem
> 30-40k.

Du kan se nogle allerede vurderede køretøjer på http://modep.toldskat.dk
(husk at slå popup-killer fra). Du skal dog ikke regne 100% med priserne.
Hvad jeg dog ca. tror jeg kan se ud fra siden er, at fzr600 modeller fra ca.
1989-1991 for det meste koster omkring 28-33K i afgift.
FZR600R (bemærk R'et til sidst) koster vist omkring 38-45K i afgift...
Hvis man henter en FZR i tyskland skal det enten være fordi, du ikke kan få
den model du ønsker herhjemme (synes næsten alle fzr i Den Blå Avis er med 2
runde lygter. Den type vil jeg ikke have, jeg vil have med trapez-formet
firkantet lygte) eller fordi du vil spare nogle penge. Hvis du vil spare
nogle penge skal din maskine du regne lidt på årgange osv.. Jeg regner ca.
med, at den maskine jeg vil have, inkl. transport til og fra Tyskland,
maksimum må koste 17000 kroner. Så håber jeg Told&Skats vurderinger holder
og, at jeg maks kan komme af med 33K i afgift, sådan prisen holdes på
omkring de 50K, som vist er markedsprisen for sådan en fzr600.

Dog håber jeg da på, at importere en maskine fra Tyskland og bruge omkring
13000 på det, og så slippe med 28K i afgift og ende med en pris på 41K for
en cykel

>Men jeg er ikke
> 100% sikker. Ved du ellers noget om FZR 600 ud over at det skulel
> være en udemærket
> maskine med en god motor.

En af mine venner har haft en maskine og han var da glad for den.. Og en
anden ven har stadig sin, som han kører rundt og ridser på de sjællandske
veje ( Hej René ) og han er også glad for sin maskine..
Grunden til jeg er interesseret i den maskine er, at jeg synes det er den
der passer bedst til mit ønske om udseende, performance og selvfølgelig
økonomi.


Jeg har for resten et par tip til dig, så du kan beregne hvor langt der er
til en given adresse i Tyskland
Hvis du så går ind på www.map24.com kan du få siden til at beregne, hvor
langt der er fra din hjemby og til den tyske by. Du kan nøjes med at
indtaste postnumre og land, mere behøves ikke.

Hvis du mangler et postnummer på en by, så kan du med stor sandsynlighed
finde det her: http://www.plz-postleitzahl.de/land.hamburg/17838/index.html


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Bisse (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Bisse


Dato : 24-07-05 10:09

Cool ! tak !

Bisse

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
news:%NIEe.62082$Fe7.201013@news000.worldonline.dk...
> Bisse wrote:
>> Ja... det er sgu billigt nok det der..
>> Ved ikke helt hvor langt det ligger nede. Skulle lige have styr på
>> det her import shit først.
>> Det ser heller ikke ud som om den er vildt dyr i afgift... mellem
>> 30-40k.
>
> Du kan se nogle allerede vurderede køretøjer på http://modep.toldskat.dk
> (husk at slå popup-killer fra). Du skal dog ikke regne 100% med priserne.
> Hvad jeg dog ca. tror jeg kan se ud fra siden er, at fzr600 modeller fra
> ca.
> 1989-1991 for det meste koster omkring 28-33K i afgift.
> FZR600R (bemærk R'et til sidst) koster vist omkring 38-45K i afgift...
> Hvis man henter en FZR i tyskland skal det enten være fordi, du ikke kan
> få
> den model du ønsker herhjemme (synes næsten alle fzr i Den Blå Avis er med
> 2
> runde lygter. Den type vil jeg ikke have, jeg vil have med trapez-formet
> firkantet lygte) eller fordi du vil spare nogle penge. Hvis du vil spare
> nogle penge skal din maskine du regne lidt på årgange osv.. Jeg regner ca.
> med, at den maskine jeg vil have, inkl. transport til og fra Tyskland,
> maksimum må koste 17000 kroner. Så håber jeg Told&Skats vurderinger holder
> og, at jeg maks kan komme af med 33K i afgift, sådan prisen holdes på
> omkring de 50K, som vist er markedsprisen for sådan en fzr600.
>
> Dog håber jeg da på, at importere en maskine fra Tyskland og bruge omkring
> 13000 på det, og så slippe med 28K i afgift og ende med en pris på 41K for
> en cykel
>
>>Men jeg er ikke
>> 100% sikker. Ved du ellers noget om FZR 600 ud over at det skulel
>> være en udemærket
>> maskine med en god motor.
>
> En af mine venner har haft en maskine og han var da glad for den.. Og en
> anden ven har stadig sin, som han kører rundt og ridser på de sjællandske
> veje ( Hej René ) og han er også glad for sin maskine..
> Grunden til jeg er interesseret i den maskine er, at jeg synes det er den
> der passer bedst til mit ønske om udseende, performance og selvfølgelig
> økonomi.
>
>
> Jeg har for resten et par tip til dig, så du kan beregne hvor langt der er
> til en given adresse i Tyskland
> Hvis du så går ind på www.map24.com kan du få siden til at beregne, hvor
> langt der er fra din hjemby og til den tyske by. Du kan nøjes med at
> indtaste postnumre og land, mere behøves ikke.
>
> Hvis du mangler et postnummer på en by, så kan du med stor sandsynlighed
> finde det her:
> http://www.plz-postleitzahl.de/land.hamburg/17838/index.html
>
>
> --
> Anders Houmark
> www.AndersH.dk
> www.chipsguiden.dk
>
>



Bisse (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Bisse


Dato : 24-07-05 10:15

MMnnnnaaah !.... han boede så på grænsen til Schweiz. Røv...

Bisse

"Bisse" <bisseSLET_DETTE@ehp.dk> wrote in message
news:dbvlrq$cn4$1@news.net.uni-c.dk...
> Cool ! tak !
>
> Bisse
>
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> news:%NIEe.62082$Fe7.201013@news000.worldonline.dk...
>> Bisse wrote:
>>> Ja... det er sgu billigt nok det der..
>>> Ved ikke helt hvor langt det ligger nede. Skulle lige have styr på
>>> det her import shit først.
>>> Det ser heller ikke ud som om den er vildt dyr i afgift... mellem
>>> 30-40k.
>>
>> Du kan se nogle allerede vurderede køretøjer på http://modep.toldskat.dk
>> (husk at slå popup-killer fra). Du skal dog ikke regne 100% med priserne.
>> Hvad jeg dog ca. tror jeg kan se ud fra siden er, at fzr600 modeller fra
>> ca.
>> 1989-1991 for det meste koster omkring 28-33K i afgift.
>> FZR600R (bemærk R'et til sidst) koster vist omkring 38-45K i afgift...
>> Hvis man henter en FZR i tyskland skal det enten være fordi, du ikke kan
>> få
>> den model du ønsker herhjemme (synes næsten alle fzr i Den Blå Avis er
>> med 2
>> runde lygter. Den type vil jeg ikke have, jeg vil have med trapez-formet
>> firkantet lygte) eller fordi du vil spare nogle penge. Hvis du vil spare
>> nogle penge skal din maskine du regne lidt på årgange osv.. Jeg regner
>> ca.
>> med, at den maskine jeg vil have, inkl. transport til og fra Tyskland,
>> maksimum må koste 17000 kroner. Så håber jeg Told&Skats vurderinger
>> holder
>> og, at jeg maks kan komme af med 33K i afgift, sådan prisen holdes på
>> omkring de 50K, som vist er markedsprisen for sådan en fzr600.
>>
>> Dog håber jeg da på, at importere en maskine fra Tyskland og bruge
>> omkring
>> 13000 på det, og så slippe med 28K i afgift og ende med en pris på 41K
>> for
>> en cykel
>>
>>>Men jeg er ikke
>>> 100% sikker. Ved du ellers noget om FZR 600 ud over at det skulel
>>> være en udemærket
>>> maskine med en god motor.
>>
>> En af mine venner har haft en maskine og han var da glad for den.. Og en
>> anden ven har stadig sin, som han kører rundt og ridser på de sjællandske
>> veje ( Hej René ) og han er også glad for sin maskine..
>> Grunden til jeg er interesseret i den maskine er, at jeg synes det er den
>> der passer bedst til mit ønske om udseende, performance og selvfølgelig
>> økonomi.
>>
>>
>> Jeg har for resten et par tip til dig, så du kan beregne hvor langt der
>> er
>> til en given adresse i Tyskland
>> Hvis du så går ind på www.map24.com kan du få siden til at beregne, hvor
>> langt der er fra din hjemby og til den tyske by. Du kan nøjes med at
>> indtaste postnumre og land, mere behøves ikke.
>>
>> Hvis du mangler et postnummer på en by, så kan du med stor sandsynlighed
>> finde det her:
>> http://www.plz-postleitzahl.de/land.hamburg/17838/index.html
>>
>>
>> --
>> Anders Houmark
>> www.AndersH.dk
>> www.chipsguiden.dk
>>
>>
>
>



Armand (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-05 16:34

Bisse wrote:
> MMnnnnaaah !.... han boede så på grænsen til Schweiz. Røv...
>

Så, så Bisse.
Styr din akutte købekløe(™ by JJB) - Der skal nok komme en lignende
senere hvis du bare lige tager den med ro og følger med!
Og netop dét er forskellen på at være normalforbruger og købe sin
motorcykel ved Honda-Hansen henne om hjørnet, og så gå high-end og
nethandle i midt-europa :-|

Aprospos købekløe: Find Jens Jacob Bagers fine beretning om mc-køb,
hvorfra udtrykket stammer, på PMC's site og bliv klog i mellemtiden!

--
Armand.

Simon Rasch 9640 (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Simon Rasch 9640


Dato : 24-07-05 10:36

<SNIP>
> Jeg har for resten et par tip til dig, så du kan beregne hvor langt der er
> til en given adresse i Tyskland
> Hvis du så går ind på www.map24.com kan du få siden til at beregne, hvor
> langt der er fra din hjemby og til den tyske by. Du kan nøjes med at
> indtaste postnumre og land, mere behøves ikke.
>
> Hvis du mangler et postnummer på en by, så kan du med stor sandsynlighed
> finde det her:
> http://www.plz-postleitzahl.de/land.hamburg/17838/index.html

Tak for gode links !!

Har indtil nu kun haft dette
http://www.let7.dk/Transport/postnumre.htm , hvor man på et kort vha første
ciffer i postnummeret kan se hvor ca hvor det er, men ikke hvor langt der
er.


Simon



Armand (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-07-05 16:22

Simon Rasch 9640 wrote:
> <SNIP>
>
>>Jeg har for resten et par tip til dig, så du kan beregne hvor langt der er
>>til en given adresse i Tyskland
>>Hvis du så går ind på www.map24.com kan du få siden til at beregne, hvor
>>langt der er fra din hjemby og til den tyske by. Du kan nøjes med at
>>indtaste postnumre og land, mere behøves ikke.
>>
>>Hvis du mangler et postnummer på en by, så kan du med stor sandsynlighed
>>finde det her:
>>http://www.plz-postleitzahl.de/land.hamburg/17838/index.html
>
>
> Tak for gode links !!
>
> Har indtil nu kun haft dette
> http://www.let7.dk/Transport/postnumre.htm , hvor man på et kort vha første
> ciffer i postnummeret kan se hvor ca hvor det er, men ikke hvor langt der
> er.
>

Her ved skærmen er det viamichelin.com der står for pinpointing af sære
lokaliteter, samt beregning af distancen hvis nødvendigt.

--
Armand.

Brian Lund Larsen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 25-07-05 09:52

Anders Houmark wrote:

> Bisse wrote:
>> Ja... det er sgu billigt nok det der..
>> Ved ikke helt hvor langt det ligger nede. Skulle lige have styr på
>> det her import shit først.
>> Det ser heller ikke ud som om den er vildt dyr i afgift... mellem
>> 30-40k.
>
> Du kan se nogle allerede vurderede køretøjer på http://modep.toldskat.dk
> (husk at slå popup-killer fra). Du skal dog ikke regne 100% med priserne.
> Hvad jeg dog ca. tror jeg kan se ud fra siden er, at fzr600 modeller fra
> ca. 1989-1991 for det meste koster omkring 28-33K i afgift.
> FZR600R (bemærk R'et til sidst) koster vist omkring 38-45K i afgift...


Jeg har lige fået den endelige afgift på min FZR600R 39256,- DKK blev det
til, sammen med en købs pris på 17000,- i Tyskland løber det op på 56256,-
syntes ikke det er helt galt. Jeg fik samtidig sælgeren til at levere i
Puttgarden og da jeg bor på Falster, var det næsten lige så nemt som at
hente den et andet sted i Danmark :)

FZR600 US modellen skulle være endnu billigere.

// brian

Bisse (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Bisse


Dato : 25-07-05 09:56

Købte du den så ubeset ?

Bisse

"Brian Lund Larsen" <brian@cze.invalid> wrote in message
news:42e4a852$0$85743$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Anders Houmark wrote:
>
>> Bisse wrote:
>>> Ja... det er sgu billigt nok det der..
>>> Ved ikke helt hvor langt det ligger nede. Skulle lige have styr på
>>> det her import shit først.
>>> Det ser heller ikke ud som om den er vildt dyr i afgift... mellem
>>> 30-40k.
>>
>> Du kan se nogle allerede vurderede køretøjer på http://modep.toldskat.dk
>> (husk at slå popup-killer fra). Du skal dog ikke regne 100% med priserne.
>> Hvad jeg dog ca. tror jeg kan se ud fra siden er, at fzr600 modeller fra
>> ca. 1989-1991 for det meste koster omkring 28-33K i afgift.
>> FZR600R (bemærk R'et til sidst) koster vist omkring 38-45K i afgift...
>
>
> Jeg har lige fået den endelige afgift på min FZR600R 39256,- DKK blev det
> til, sammen med en købs pris på 17000,- i Tyskland løber det op på
> 56256,-
> syntes ikke det er helt galt. Jeg fik samtidig sælgeren til at levere i
> Puttgarden og da jeg bor på Falster, var det næsten lige så nemt som at
> hente den et andet sted i Danmark :)
>
> FZR600 US modellen skulle være endnu billigere.
>
> // brian



Brian Lund Larsen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 25-07-05 10:22

Bisse wrote:

> Købte du den så ubeset ?
>
> Bisse


Nej, fandt den på mobile.de, ringede til sælgeren og da han boede i Lubeck,
aftalte vi at hvis jeg ikke var interesseret, så ville han bare trille
tilbage med den igen. Jeg havde dog set en del billeder af den på forhånd
og var rimeligt sikker på at jeg ville købe den hvis standen svarede til
det beskrevne.

Mvh,

Brian


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste