Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator: billede proppet ind i figur?
Fra : hs

Dato : 23-07-05 21:34

(Illustrator CS)

Jeg har et verdenskort lavet i illustrator, bestående af flere figurer eller
områder. I kortet vil jeg gerne "proppe" et billede ind som baggrund.

Hvordan gør jeg dette? Jeg mener det er noget med path, og forsøgt
forskellige ting, men uden held. Det er kun lykkedes mig, at få billedet ind
i een af figurerne?

Håber nogen kan hjælpe, da jeg er kørt fast...

Fra : RoJo

Dato : 24-07-05 00:20

On 23/07/05 22:33, in article 42e2a998$0$7380$d40e179e@nntp02.dk.telia.net,
"hs" <nospamdkkronborg@hotmail.com.dk> wrote:

> [...]
> i een af figurerne?
>
> Håber nogen kan hjælpe, da jeg er kørt fast...

Du markerer alle de elementer der skal have billedet som baggrund - så
højreklikker du og vælger "make compound path"... Herefter vælger du både
elementerne og baggrunden, højreklikker og vælger "make clipping path".

Husk at baggrunden SKAL ligge bagerst.

Mvh RoJo

Fra : hs

Dato : 24-07-05 16:18

Tusind tak for hjælpen. Det var lige nøjagtig det jeg havde brug for ((-: