In article <42e2a69e$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>, news@molnit.com
says...
> Det jeg lure på er om hvor godt det virker, men også hvad ulemperne kan
> være ? det som jeg ser som et plus er at de skrå sider vil hive
> tandhjulet sammen under gearskift så snart der kommer kræft på, og
> derved sikre at den ikke så nemt smutter tilbage osv.
>
> Men jeg er lidt i tvivl ? hvad vil der være er ulemper ? og hvor stor
> vinkel mon er aceptabel uden det gir negative problemer ?
>
> Grunden til jeg spørg er at jeg er ved at renovere min MZ gearkasse,
> igen igen, fordi den ikke holder så længe ad gangen... dette her ser jeg
> så som en mulighed for at forlænge levetiden ? da det jo ikke ser svært
> ud at lave.
>
>
Det virker da meget godt! ... Ducati har faktisk undercut.
(Og ja, ja ... nu er Ducati og MZ det samme .. og det er derfor de ikke
holder og altid går stykker o.s.v. o.s.v.)
Til gengæld tror jeg det er lidt svært at lave, idet de fleste tandhjul
er indsat d.v.s. kun hærdet på overfladen
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!