Andet multimedie
bentjuul 3670
Jpg til vcd
Fra : Palle

Dato : 04-06-01 19:39

Hvis der er nogen der har en ide til hvordan jpg billederne i mit digital
kamera kan konverteres til mpeg/vcd

Så hører jeg gerne om det

mvh Palle

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 04-06-01 20:49

Hej Palle

Hvis du ønsker at brænde dem på en CD-R i VideoCD format og afspille dem på
DVD'en og TV'et?
Nemt nok!
Du beskærer dem til 704 * 576 evt med sorte bjælker/whatever og gemmer dem i
Jpg 24 bit farver.
I et brænde program som fx Nero 5.x eller CD Creator vælger du video CD og
lægger billederne i brænde vinduet.
I Nero 5.0 kan du vælge om billederne skal skifte efter en tid du vælger ved
brændingen eller du kan skifte på remoten. I Nero 5.5 er der nogle menu
muligheder, men jeg har ikke prøvet dem endnu.
Der kan være ca 2.000 billeder på pladen. En del billeder flimre lidt
rigeligt på tv skærmen!
Nero kan hentes hos www.nero.com i en fuld fungerende prøve udgave og en
licens nøgle kan købes for ca 250 kr hos shg og Zitech, lidt mere hos
Nero/Ahead. Der er en rigtig god hjælp i Nero 5048 og den findes sågar på
dansk.
Det er faktisk ret nemt! Og kan blive ganske flot! Små mpeg-1 film kan også
lægges på cd'en.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : M@ds

Dato : 09-06-01 12:26

> [...]
> Hvis der er nogen der har en ide til hvordan jpg billederne i mit digital

Jeg har lige links til 2 guides, som beskriver hvordan man gør:
Med WinOnCD: http://www.coyote01.freeserve.co.uk/photo_album.htm
og med Nero: http://www.vcdhelp.com/nerophoto.htm

Hilsen
M@ds