Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Talentløse knipserier, vol. 1.
Fra : Christian Hannibal

Dato : 23-07-05 20:25

Hej gruppe

Her er mit første forsøg på at komme med nogle talentløse knipserier fra en
tur til Østrig. Da jeg virkelig er komplet nybegynder er billederne ikke
redigeret på anden vis end at de er blevet beskåret en smule og er blevet
ændret i opløsningen. Jeg har ingen erfaring med de mange værktøjer i
Photoshop, så jeg vil meget gerne have både kritik som ideer til, hvordan
jeg ville kunne redigere billederne så de blev bedre. På forhånd tak.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166006

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166008

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166010

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166011

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166012

Christian Hannibal

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-07-05 21:25

In article <42e29979$0$18639$14726298@news.sunsite.dk>, Christian Hannibal wrote:
> [...]
> Photoshop, så jeg vil meget gerne have både kritik som ideer til, hvordan
> jeg ville kunne redigere billederne så de blev bedre. På forhånd tak.

Ikke godt. Pigens ansigt er i skygge. De ser ikke rigtigt
på hinanden, og de skuer heler ikke ud.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166008

Du skal ikke klippe hans fødder af. Jeg ville prøve at trække
lidt mere struktur ud af skyerne.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166010

Er den sorte kan din eller fotokritiks ? Den generer.
Træet i forgrunden generer. Prøv at skære det væk så
billedet bliver endnu slankere.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166011

generelt er det godt med noget i forgrunden. men huset dominerer for meget.
Prøv at skære det væk.

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=166012

situationsknipseri der viser fotografen keder sg lige så meget som
de andre.

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 24-07-05 11:25

Prøv at tage billeder i morgen og aftentimerne, hvor lyset ofte er mere
interessant.

Hvis der er menesker med på billeder skal de være en aktiv del af billedet
og dets komposition. Ellers kommer det bare til at ligne et familiebillede.
Ikke at der er noget galt med det, blot man nøjes med at vise det til
familien.

Billedet af kirken og bjerget er erfter min mening det mest interessante.
Jeg ville dog beskære det i bunden så man ikke får det lille stykke mur med
(som alligevel ikke rigtigt kan se at det er en mur).

Jeg ville nok også prøve at beskære kirken så det kun var den ene mur jeg
fik med.

Jeg ville nok også gøre det lidt mørkere så der kom lidt højere farvemætning
i det.

Derudover ville billedet nok have været bedre hvis bjerget var længere til
venstre, dvs. at du havde stået længere til venstre.