Montering af anhængertræk
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-05 18:39

Hey

Jeg mangler jydekrog på bilen.

Der er ikke betalt afgift på den endnu samt toldsyn mangler. Skal jeg
monterer anhængertræk INDEN toldsyn eller skal/kan jeg vente til bagefter?
Min pointe er om den skal synes efter montering for så kan jeg ligeså godt
montere det først..

Findes der "lortetræk" og kvalitetstræk eller er det hip som hap og hvem
montere billigst/bedst her i omegnen af Kolding? Eneste krav jeg har er, at
det er aftageligt og godt skjult når det ikke er i brug.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Gert

Dato : 23-07-05 18:48

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det er aftageligt og godt skjult når det ikke er i brug.

jeg satte jydekrogen på min Golf2 inden jeg tog til toldsyn, og der var
ingen problemer i det.
hvis du venter til efter toldsynet er jeg ret sikker på du skal omkring
synshallen igen.

hvem der så montere bedste og billigst ved dig aner jeg ikke, mit købte jeg
hos de berømte Thansen
og det fungere ganske fortrinligt og var enkelt at montere

Mvh
Gert

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-05 18:57

"Gert" <GRM@c.dkk> wrote in

> jeg satte jydekrogen på min Golf2 inden jeg tog til toldsyn, og der
> var ingen problemer i det.
> hvis du venter til efter toldsynet er jeg ret sikker på du skal
> omkring synshallen igen.

Jeg mener nemlig også, men er ej sikker, at bilen skal synes med det.

For det er da 400,- lige ud af vinduet hvis jeg skal derforbi igen.

> hvem der så montere bedste og billigst ved dig aner jeg ikke, mit
> købte jeg hos de berømte Thansen
> og det fungere ganske fortrinligt og var enkelt at montere

Thansens kroge er i en solid kvalitet - desværre forhandler de ikke til
Saab.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-07-05 19:18

> Jeg mener nemlig også, men er ej sikker, at bilen skal synes med det.
> For det er da 400,- lige ud af vinduet hvis jeg skal derforbi igen.

Det skal du, bilen skal synes med trækket på så spar pengene og sæt trækket
på inden du kører til toldsyn.

> Thansens kroge er i en solid kvalitet - desværre forhandler de ikke til
> Saab.

Ordene: Thansen, solid og kvalitet...... i samme sætning !? ))

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 20:19

Hej.

Det afhænger af hvor gammel bilen er.
Mener at det er hvis de er under 8 år, at man kan nøjes med en erklæring fra
et værksted på at det er lavet korrekt.
Det kan jo også godt få betydning for toldsynets udfald om der er træk på.
Det er jo en værdiforøgelse, og man kan vel i værste tilfælde skulle betale
mere i afgift..

mvh
Torben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-05 21:28

"Anne & Torben" <jensenSNABELAjagt.dk> wrote in

> Hej.
>
> Det afhænger af hvor gammel bilen er.
> Mener at det er hvis de er under 8 år, at man kan nøjes med en
> erklæring fra et værksted på at det er lavet korrekt.

Bilen er over 8år.

> Det kan jo også godt få betydning for toldsynets udfald om der er træk
> på. Det er jo en værdiforøgelse, og man kan vel i værste tilfælde
> skulle betale mere i afgift..

De må ikke beregne afgift ud fra ekstraudstyr da bilen er over 8 år gammel.

Så hvis Told og Knot følger reglerne så burde det ikke ændre noget ved
afgiften :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-05 21:26

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in

> Det skal du, bilen skal synes med trækket på så spar pengene og sæt
> trækket på inden du kører til toldsyn.

Det vil jeg gøre.

> Ordene: Thansen, solid og kvalitet...... i samme sætning !? ))

Yeah det er helt vildt

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Allan / Kolding

Dato : 23-07-05 23:18

Ja...nu ligger Dansk Anhænger træk
jo oppe på Gejlhavegård, så prøv da
at spørge dem.

--
Allan / Kolding

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-05 23:34

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@VÆKstofanet.dk> wrote in news:42e2c202$0
$7368$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Ja...nu ligger Dansk Anhænger træk
> jo oppe på Gejlhavegård, så prøv da
> at spørge dem.

Det prøver jeg mandag.

En har lige fortalt mig at det kun var i gamle dage man kørte til syn. Nu
er der synsfri træk...

Forvirringen er på sit højeste :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-07-05 00:15

> En har lige fortalt mig at det kun var i gamle dage man kørte til syn. Nu
> er der synsfri træk...
>
> Forvirringen er på sit højeste :)

Det fik du at vide højere oppe i tråden, det gælder kun hvis bilen ikke er
ældre end 8 år og hvis trækket sættes på af godkendt værksted.

Hilsen Jørgen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 00:39

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> wrote in

> Det fik du at vide højere oppe i tråden, det gælder kun hvis bilen
> ikke er ældre end 8 år og hvis trækket sættes på af godkendt værksted.

Ikke det jeg lige har fået af vide fra en bekendt mekaniker. Det var i
gamle dage det gjaldt sådan som jeg også skrev.

Men som sagt - mangler stadig noget konkret så kontakter lige montøren på
mandag og hører hvad han har at sige til det.

For enten er det som du siger, eller også er det som jeg har hørt
andetsteds.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Kent Nielsen

Dato : 24-07-05 08:28

> En har lige fortalt mig at det kun var i gamle dage man kørte til syn. Nu
> er der synsfri træk...
>
> Forvirringen er på sit højeste :)

Hej,
Jeg tror I blander begreberne sammen, synsfri træk betyder at du ikke skal
have synet "vogntoget" altså bil og påhængsvogn sammen.

Kent Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 09:08

> Hej,
> Jeg tror I blander begreberne sammen, synsfri træk betyder at du ikke
> skal have synet "vogntoget" altså bil og påhængsvogn sammen.

Okay dvs. jeg skal stadig have synet selve bilen med trækket?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Kent Nielsen

Dato : 24-07-05 09:57

> Okay dvs. jeg skal stadig have synet selve bilen med trækket?

Hej,
Det er nemlig korrekt, du finder reglerne her:
<http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap12.pdf>

På Side 3

Kent Nielsen
(Som arbejder i en synsvirksomhed)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 12:12

> http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vej
> ledninger/Syn_og_omsyn/kap12.pdf

Tak for det - klar besked!

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-05 09:03

> [...]
> at
> det er aftageligt og godt skjult når det ikke er i brug.

Prøv at snakke med Dansk Anhængertræk - de ligger på Gejlhavegård i Kolding.

Hvis ikke de har anhængertræk til din bil, så laver de det

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-05 09:08

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kolding.
>
> Hvis ikke de har anhængertræk til din bil, så laver de det

Ups - så lige en anden allerede havde anbefalet dem.

Jeg har arbejdet der tidligere og i min tid lavede vi anhængtræk til mange
mærkelige biler - så som en Fiat Coupe (hvem f..... sætter træk på en
sportsvogn), træk FORAN på en Nissan Patrol, autocampere og diverse US cars.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 09:42

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in

> Jeg har arbejdet der tidligere

Er det længe siden? Hvis nej kan du så huske reglerne helt præcist?

> og i min tid lavede vi anhængtræk til
> mange mærkelige biler - så som en Fiat Coupe (hvem f..... sætter træk
> på en sportsvogn),

Aftageligt træk? Ellers enig :)

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-05 17:16

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in

> Er det længe siden? Hvis nej kan du så huske reglerne helt præcist?

> [...]

Det er 8 år siden - så der er nok sket lidt siden.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 09:09

> Prøv at snakke med Dansk Anhængertræk - de ligger på Gejlhavegård i
> Kolding.

Ja dem hiver jeg fat i som det første mandag formiddag.

> Hvis ikke de har anhængertræk til din bil, så laver de det

Uha lyder dyrt

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg: