Peugeot 405, vedr. torsionsstænger.
Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 23-07-05 17:58

Jeg skal skille "bagtøjet" på en Peugeot 405 ad,
for at montere nye svingarmslejer, men er kommet
i tvivl om, om der skal bruges noget specialværktøj
til at holde torsionsstængerne på plads, mens sving-
armen er afmonteret.

Jeg vil være lykkelig for erfaringer eller links, da min
Haynes manual ikke fortæller noget om den procedure,
kun om at udskifte hele bagbroen.

Keld Lergren Nielsen

"Kunsten er at undgå at virkeligheden forstyrrer dine drømme".

Fra : Gl

Dato : 23-07-05 21:21

"Keld Lergren Nielsen" <keld.l.n@grafisk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen
> Keld Lergren Nielsen
>
> "Kunsten er at undgå at virkeligheden forstyrrer dine drømme".

Der findes værktøj til at holde det på plads, men det kan godt laves
uden..Min erfaring er dog... det sidder / kan side fast " helt vildt".. og i
øvrigt ikke kan betale sig at skifte lejerne.. hvis det er synligt bagfra at
hjulne har meget negativt camber´ .. lejerne er helt færdige, i sådan en
grad at slidet også er i selve bagbroen / armen.. og ny skal til.. den/det
koster det hvide ud af øjnene.. find en brugt komplet som er iorden " efter
93" bor nogen smørekopper i svingarmne..så det kan smøres.. så holder den
bilens levetid..

Mvh. GL

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 24-07-05 00:34

"Gl" skrev ...

> [...]
> efter
> 93" bor nogen smørekopper i svingarmne..så det kan smøres.. så holder

Mit største mareridt, var at "fjedrene" når jeg fik dem løs, ville sige
poiiing, og
derefter være umulige at få på plads igen.

Den med smørekopperne har jeg selv overvejet.

Har du et bud på hvad jeg må betale for en komplet brugt bagbro?

Keld Lergren Nielsen
"Hvis folk er glade, er det deres egen skyld -
- der er ellers nok at være ked af." Storm P

Fra : HKN

Dato : 24-07-05 11:28

> Den med smørekopperne har jeg selv overvejet.
>
> Har du et bud på hvad jeg må betale for en komplet brugt bagbro?

Hej,

Har selv skiftet bagbroen på konens 405'er - fik en renoveret fra
Bilhallen
i Viborg, med smørenipler monteret. Han har en indbytningspris på din
gamle.

Mvh
Henrik

It has removed 104 spam emails to date.