Erfaringer med Toyota Camry...
Fra : Per Riber

Dato : 23-07-05 17:29

Jeg leder pt. efter ny (brugt) bil og har fået kig på en
1999 Toyota Camry 3.0 V6 aut.

Er der nogen, som har erfaringer med sådan en - gode eller
dårlige..? Noget, som kræver speciel opmærksomhed..?

Hvor langt må de have kørt, før der begynder at komme fejl
og nedbrud på dem?

Jeg har hørt godt om Toyota-ejeres tilfredshed med mærket.
Gælder dette også Camry-ejere..?

Andre gode bud i nogenlunde samme pris og størrelse?
Automatgear, klima og fartpilot er must-have.

Mit kørselsbehov er ca. 25.000 km/år. Første prioritet er,
at bilen ALTID kan køre, dvs. få reparationer. Økonomi og om
den er "sjov" at køre er mindre væsentligt. Pris op til
omkring 300 kkr.

Har også set på BMW 5, men de er lovligt dyre for tiden :-/
MB har jeg ikke så meget mod på igen pga. rustproblemerne.

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Basil

Dato : 23-07-05 17:34

Per Riber wrote:
> [...]
>
> Har også set på BMW 5, men de er lovligt dyre for tiden :-/
> MB har jeg ikke så meget mod på igen pga. rustproblemerne.

Dette er absolut 3. håndsoplysninger, men har kendskab til en gut der har
været extremt tilfreds med de 2 han havde. Han byttede fra en Lexus til en
Camry, og så en Camry mere, da den første havde et par år på bagen.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 18:58

"Per Riber" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

> at bilen ALTID kan køre, dvs. få reparationer. Økonomi og om
> den er "sjov" at køre er mindre væsentligt. Pris op til

1) at gi' 300000 kr. for en Toyota er tåbeligt.
2) at tro en Toyota (altid) er fejlfri er tåbeligt.
3) at køre 3.0 6cyl med en literpris på ca. 10,- er tåbeligt.
4) Men at tro den kører godt er vel ikke skudt ved siden af.
5) I bund og grund er det en japansk øse med 6 cyl til måske 300.000,-

-dêt er tåbeligt. Især når man ser hvad man ellers kan få for dê penge
(læs:300k).
-en Camry er vel modellen til de gamle ? Og 6 cyl, så kan det vel ikke
blive mere blødhat ? -automatik endda..

Fra : Lars Jensen

Dato : 23-07-05 19:26

Olesen wrote:
> "Per Riber" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse

> 1) at gi' 300000 kr. for en Toyota er tåbeligt.

Hvorfor?

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 20:59

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Fordi det er alt for mange penge for sådan en bil.
Lidt som Nissan Maxima QX hed den vidst.
Hvem smed egentlig penge i dên model ?

Fra : Brian

Dato : 23-07-05 21:32

Olesen wrote:

> Fordi det er alt for mange penge for sådan en bil.
> Lidt som Nissan Maxima QX hed den vidst.
> Hvem smed egentlig penge i dên model ?

Folk der ikke syntes at Sierra var den fedeste bil.... ?

Der er andet i handel af bil, end om den er økonomisk, praktisk
og billig i reservedele. Hvis man kan lide flyderfornemmelsen, er
en Camry da et glimrende valg. Og med V6 og tomatkasse, er
fornemmelsen jo fuldent.....

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 08:11

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Folk der ikke syntes at Sierra var den fedeste bil.... ?

Måske. Men man ser nu ikke ret mange af disse
6 cyl japaneserbiler på gader og stræder.
Måske pga. en uheldig kombination af
'stil', pris og skarp konkurence mod hvad
der ellers findes.

> [...]
> og billig i reservedele. Hvis man kan lide flyderfornemmelsen, er
> en Camry da et glimrende valg. Og med V6 og tomatkasse, er

Det er den måske for de få, for man ser dem ikke så ofte trods alt.

Fra : Brian

Dato : 24-07-05 11:28

Olesen wrote:

> Det er den måske for de få, for man ser dem ikke så ofte trods alt.

Det er vist mere fordi at dét segment har været lukket land for Toyota.
Camry er vel mere eller mindre udviklet til USA, og her i Europa sidder
BMW/Audi jo på det segment.

/Brian

Fra : Per Riber

Dato : 24-07-05 12:07

Sun, 24 Jul 2005 12:28:08 +0200 skrev "Brian"
<briank@vip.cybercity.dk>:

>Det er vist mere fordi at dét segment har været lukket land for Toyota.
>Camry er vel mere eller mindre udviklet til USA, og her i Europa sidder
>BMW/Audi jo på det segment.

Camry var sikkert for dyr i Europa, men iflg. Bilmagasinet
var den den mest solgte personbil i USA i 1999 og 2000.

Jeg ved ikke, om det passer..

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Brian

Dato : 24-07-05 12:47

Per Riber wrote:

> Camry var sikkert for dyr i Europa, men iflg. Bilmagasinet
> var den den mest solgte personbil i USA i 1999 og 2000.

Den var for dyr, for en Toyota at være. Det kommer så muligvis dig
til gavn, når den ryger på brugtmarkedet.
Det er ligesom Phaeton, der er "ingen" der vil give så meget for en
folkevogn....

> Jeg ved ikke, om det passer..

Helt forkert er det nok ikke

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 24-07-05 08:37

Olesen wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det er alt for mange penge for sådan en bil.

Efter din mening ja...

Nogen synes også at 300.000 er meget at smide efter min, men jeg synes
da at jeg efter forholdene (de danske afgifter) får meget bil for mine
penge...

Lars B

Fra : Per Riber

Dato : 23-07-05 19:27

Sat, 23 Jul 2005 19:57:33 +0200 skrev "Olesen" <n/a>:

>1) at gi' 300000 kr. for en Toyota er tåbeligt.

Ja, men ALLE biler er for dyre.

>2) at tro en Toyota (altid) er fejlfri er tåbeligt.

Jeg vil gerne så tæt på som muligt..

>3) at køre 3.0 6cyl med en literpris på ca. 10,- er tåbeligt.

Tjah, det er et spørgsmål om prioritering.

>4) Men at tro den kører godt er vel ikke skudt ved siden af.

Det var da altid noget

>5) I bund og grund er det en japansk øse med 6 cyl til måske 300.000,-

Det kan ikke benægtes. Dog koster den aktuelle Camry ikke så
meget. De 300kkr er blot min maxgrænse, hvis nogen skulle
have bedre forslag.

>-dêt er tåbeligt. Især når man ser hvad man ellers kan få for dê penge
>(læs:300k).

Kom endelig frem med nogle bedre bud - det opfordrede jeg jo
allerede til i min oprindelige meddelelse.

>-en Camry er vel modellen til de gamle ? Og 6 cyl, så kan det vel ikke
>blive mere blødhat ? -automatik endda..

Det skulle da lige være min nuværende (se nedenfor)

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 21:02

> Ja, men ALLE biler er for dyre.

Synes jeg nu ikke.

> Jeg vil gerne så tæt på som muligt..

Det vil altid være et spil, bla. om held.

> Tjah, det er et spørgsmål om prioritering.

Med tanke på, det ikke skulle være en 'sjov' bil
og mere et fornuftstransportmiddel eller ?

> Det var da altid noget

Men det gør de fleste 6 cyl vidst.
Hjertet har stadig en del at sku ha sagt, ja.

> Det kan ikke benægtes. Dog koster den aktuelle Camry ikke så
> meget. De 300kkr er blot min maxgrænse, hvis nogen skulle
> have bedre forslag.

Tror jeg helt sikkert der er nogle i gruppen som har.

> Kom endelig frem med nogle bedre bud - det opfordrede jeg jo
> allerede til i min oprindelige meddelelse.

Korrekt, men jeg ved ikke hvad der sku'
passe til dine krav til dê penge, hvor udvalget
er enormt og hjertet ofte får frit spil.

> Det skulle da lige være min nuværende (se nedenfor)

Dên kan jo blive en klassiker med tiden, det blir
en toyota aldrig.

Fra : Per Riber

Dato : 23-07-05 22:44

Sat, 23 Jul 2005 22:01:48 +0200 skrev "Olesen" <n/a>:

>Det vil altid være et spil, bla. om held.

Det er klart. Jeg spørger bl.a. for at få at vide, om Camry
f.eks. er kendt for at brænde motor eller gearkasse af ved
et bestemt kilometertal. Eller ruste. Den slags viden vil jo
være meget anvendelig i min situation.

>Med tanke på, det ikke skulle være en 'sjov' bil
>og mere et fornuftstransportmiddel eller ?

Både - og. Som sagt skal den primært være pålidelig. Det
udelukker vel ikke, at jeg også føler mig godt tilpas ved at
køre i den.

>Men det gør de fleste 6 cyl vidst.
>Hjertet har stadig en del at sku ha sagt, ja.

Jow jow, men jeg prøver samtidig på at være fornuftig.

>Tror jeg helt sikkert der er nogle i gruppen som har.

Jeg venter spændt..

>Korrekt, men jeg ved ikke hvad der sku'
>passe til dine krav til dê penge, hvor udvalget
>er enormt og hjertet ofte får frit spil.

Til inspiration kan jeg fortælle, hvad jeg selv har haft i
tankerne. Indtil balladen om rustende E-modeller, havde jeg
forventet, at min næste bil skulle være en frikørt MB 320
CDI. Idéen er pt. droppet. Siden har jeg set på flere BMW
528iA, men med det ønskede udstyr koster de omkring 400.000,
og så meget er jeg ikke parat til at betale. Har også set på
Peugeot, ny 407 og brugt 607, men uden resultat.

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-07-05 11:34

> [...]
> og så meget er jeg ikke parat til at betale. Har også set på
> Peugeot, ny 407 og brugt 607, men uden resultat.

Hvad med en C5 ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Per Riber

Dato : 24-07-05 12:13

Sun, 24 Jul 2005 12:33:35 +0200 skrev "Brian Sørup"
<camaroFJERNpower454@hotmail.com>:

>Hvad med en C5 ?

Tak for forslaget.

C5 har været overvejet, men jeg bryder mig desværre ikke om
dens udseende. Jeg har hørt, at folk har mange fejl med
elanlægget. Grundlæggende er jeg vist meget skeptisk over
for franske biler

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Liquid

Dato : 27-07-05 08:00

"Per Riber" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse

> Kom endelig frem med nogle bedre bud - det opfordrede jeg jo
> allerede til i min oprindelige meddelelse.

BMW 5 serie E39 evt.

- Martin

Fra : Per Riber

Dato : 27-07-05 19:54

Wed, 27 Jul 2005 08:59:55 +0200 skrev "Liquid"
<sync@liquid.dk>:

>BMW 5 serie E39 evt.

Tak, det var et rigtig godt forslag, faktisk "lige i øjet",
og jeg har allerede været på udkig efter sådan en i nogen
tid.

Desværre er de meget efterspurgte og derfor er de (IMO)
blevet blæst alt for højt op i pris - i hvert fald er de
noget dyrere end min økonomi kan følge med til Jeg
hverken kan eller vil betale ca. 400.000 for en 5-6 år
gammel bil..!

I 1990 købte jeg en fire år gammel 518i for 90.000 og var
meget tilfreds med den i mange år. Dengang rystede mine
bekendte på hovedet over mit bilvalg, for BMW var kendt for
at være ustabile og ruste (f.eks. var 2002-modellen endnu
ikke gået i glemmebogen). Det jeg vil sige med dette er, at
det ikke altid en god idé at købe de populæreste modeller -
det er noget med udbud og efterspørgsel, tror jeg.

Derfor søger jeg pt. andre, og mindre anbefalede, muligheder
for at få noget lignende til en billigere pris...

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 17:47

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> [...]
> 4) Men at tro den kører godt er vel ikke skudt ved siden af.
> 5) I bund og grund er det en japansk øse med 6 cyl til måske 300.000,-

6) At køre i en 20 år gammel Sierra, hvor man er sikker på at blive slået
ihjel, hvis man kører galt, er tåbeligt.

Så'n er der jo så meget.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-08-05 20:29

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>6) At køre i en 20 år gammel Sierra, hvor man er sikker på at blive slået
>ihjel, hvis man kører galt, er tåbeligt.

7) At tro man pr automatik bliver slået ihjel, fordi man kører galt,
er endnu værre

>Så'n er der jo så meget.

Jep ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 24-07-05 10:27

Prøv at se under den Svenske bilprovning =
http://begbilguiden.bilprovningen.se/
Der kan du se div fejl på bilen samt vudering fra bruger af bilen.

Håber du kan bruge det til noget.

Henrik

Fra : Per Riber

Dato : 24-07-05 11:38

Sun, 24 Jul 2005 11:27:19 +0200 skrev "Henrik Jørgensen"
<brakentorp@hotmail.com>:

>Prøv at se under den Svenske bilprovning =
>http://begbilguiden.bilprovningen.se/
>Der kan du se div fejl på bilen samt vudering fra bruger af bilen.
>
>Håber du kan bruge det til noget.

Det kan du regne med, at jeg kan. Mange tak for tippet.

Bortset fra fabrikkens rustbeskyttelse ser den ud til at
leve op til mine forventninger.

Men den ER godt nok tørstig

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 24-07-05 12:09

Rust kan du se mere om her http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Og ja den vil have noget for det, men det vil de fleste V6 jo
Men ellers syntes jeg ikke at rust er det store problem på dem.

Henrik

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-05 17:46

> [...]
>
> Er der nogen, som har erfaringer med sådan en - gode eller
> dårlige..? Noget, som kræver speciel opmærksomhed..?

Kender til to - far og søn. Sønnen overtog faderens Camry taxa, da den var
frikørt. 335.000 km uden andet end alm. service.

Faderen er idag pensioneret, og har valgt at købe en Camry 2,2.

Fra : Per Riber

Dato : 15-08-05 20:42

Mon, 15 Aug 2005 18:46:21 +0200 skrev "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk>:

>Kender til to - far og søn. Sønnen overtog faderens Camry taxa, da den var
>frikørt. 335.000 km uden andet end alm. service.
>Faderen er idag pensioneret, og har valgt at købe en Camry 2,2.

Tak - jeg kigger stadig på Camry. Har snart sommerferie, så
nu sker der forhåbentlig fremskridt i sagen

--
mvh Per Riber
Mercedes 300 D aut. 1987