"Bilen_kan_være vist med ekstraudstyr ....~
Fra : JE

Dato : 23-07-05 13:48

I annoncer for nye biler ses ofte teksten: "Bilen koster kr. ....(billig
pris)" og så er der vist et billede af en mega-udstyrs-model, hvor du skal
ligge 30% oveni den nævnte salgspris, hvis du vil ha' fingrene i netop den
model. Under billedet af bilen står der ofte noget med "bilen_kan_være vist
med ekstraudstyr" ...

Jeg kunne måske forstå hvis der stod "Bilen ER vist med ekstraudstyr" ...

Jeg synes denne salgsmetode er meget underlig (er på grænsen til forarget
Og ja ja ... jeg ved godt, at det bør alle kunne gennemskue m.v. men
alligevel ....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-07-05 14:01

"JE" <nospamjanelne@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne måske forstå hvis der stod "Bilen ER vist med ekstraudstyr" ...
>
> Jeg synes denne salgsmetode er meget underlig (er på grænsen til forarget

Ekstraudstyr er relativt til det land bilen sælges i, brochuren er ens w.w.,
så i nogen lande viser billedet std.udstyr .

Fra : Basil

Dato : 23-07-05 15:48

JE wrote:
> [...]
>
> Jeg synes denne salgsmetode er meget underlig (er på grænsen til forarget
> Og ja ja ... jeg ved godt, at det bør alle kunne gennemskue m.v. men

Jeg forstår din forargelse, har det på samme måde, men læser man teksten
ordenligt, så står der sikkert pris FRA xx kr., så den er sikkert juridisk
dækket fint ind der.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 19:24

> [...]
>
> Jeg synes denne salgsmetode er meget underlig (er på grænsen til forarget
> Og ja ja ... jeg ved godt, at det bør alle kunne gennemskue m.v. men

Du har ret og det er i strid med god markedsføringsskik. Samme bondefangeri
lavede edb-branchen også for nogle år siden hvor ALLE priser blev oplyst
excl. moms selv om produkterne klart var stilet til private. Det holdt dog
op efter at forbrugerombudsmanden gik ind i sagen.
Konklusionen er at den var man sælger skal være den viste og med den rigtige
pris, som man ikke først skal sidde og regne ud.....hvilket vel også er det
mest reelle.

--
Tom