Røremskine
Fra : Jens Peter Secher

Dato : 23-07-05 12:43

Min gamle elpisker har knækket sine dejkroge (og de var ikke for gode
alligevel), så jeg har besluttet at tage springet til... en rørmaskine.

Hvad skal jeg købe, og hvor? Jeg hælder mest til sådan en no-nonsense
industri-agtig type, men jeg har ikke overvældende med bordplads.

Hilsen,
--
Jens Peter Secher
_DD6A 05B0 174E BFB2 D4D9 B52E 0EE5 978A FE63 E8A1 jpsecher gmail com_

Fra : Christensen

Dato : 23-07-05 15:48

"Jens Peter Secher" <jpsecher@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvad skal jeg købe, og hvor? Jeg hælder mest til sådan en no-nonsense
> industri-agtig type, men jeg har ikke overvældende med bordplads.

Med mindre du vil have en så stor den skal stå på gulvet, er der vel kun
valgte mellem amerikanske kitchen aid og britiske Kenwood. Jeg sværger til
Kenwood.....det er altså bare noget der dur...spørg bare din mor eller
hendes mor....

Hvor du køber er vist ligemeget - der er masser af rabat at hente i f.eks.
punkt 1 på en Kenwood til 6000,-....dem sælger de ikke mange af da folk jo
(som altid) køber noget billigt lort og smider det ud når det ikke virker
istedet for at købe det rigtige fra start af....

Jeg har en sådan:
http://www.kenwoodworld.com/uk/product_detail.php?cat=270&id=312 - den
dur...! Den holder snildt i 25 år hvis du skifter kul efter 15....

/f christensen

Fra : Søren Mors

Dato : 23-07-05 19:56

Christensen wrote:
> [...]
> valgte mellem amerikanske kitchen aid og britiske Kenwood. Jeg sværger til
> Kenwood.....det er altså bare noget der dur...spørg bare din mor eller

Jeg kan kun erklære mig enig. Hvis du er villig til at bruge de penge
det koster, er det værd at overveje den model med en større skål (lidt
afhængig af familiestørrelse og sådan noget). Jeg er ihvertfald glad for
at min kone overbeviste mig om at vi skulle købe en stor.

Søren Mors

Fra : Christensen

Dato : 24-07-05 10:11

> [...]
> afhængig af familiestørrelse og sådan noget). Jeg er ihvertfald glad for
> at min kone overbeviste mig om at vi skulle købe en stor.

Jeg overvejede faktisk lææænge om jeg ville have den store - det blev den
lille mest pga pris og fordi jeg ikke var sikker på at jeg ville få udbytte
af den store. Den har endnu ikke været for lille, men den kan ikke lave mere
dej end på 1-1.2 liter væske. Den kan røre mere frikadellefars en jeg gider
stege på én dag så umiddelbart er den stor nok.

/f christensen

Fra : Søren Mors

Dato : 24-07-05 21:26

Christensen wrote:

> [...]
> dej end på 1-1.2 liter væske. Den kan røre mere frikadellefars en jeg gider
> stege på én dag så umiddelbart er den stor nok.

Jeg er faktisk særligt glad for den store skål til franskbrødsdej, så
kan der blive til både brød og boller, og til at noget af det kan komme
i fryseren (vi får som regel kun bagt i weekenden). Men det er helt
klart noget der skal overvejes grundigt. Den lille er også noget oftere
på tilbud end den store, faktisk har jeg kun set den store på tilbud en
gang, da vi købte den.

Søren Mors

Fra : Christian

Dato : 27-07-05 03:41

Hvilken en røremaskine fylder midst på bordet?

-Christian

Fra : Kent

Dato : 27-07-05 11:12

"Christian" <xx@xx.xx> skrev i en meddelelse
> Hvilken en røremaskine fylder midst på bordet?
>
> -Christian

Det kommer lidt an på........

Når rørekrogen skal skiftes på Kitchen Aid og Kenwood, er der jo en del af
maskinen, du skal vippe op, og så fylder de mere. Kenwood mest, og
Kitchen Aid mindst af de to.

På Electrolux Assitent (Mastermixer) er der ikke noget, du skal vippe op.
Jeg vil mene, det er Electrolux Assistent, der fyldt mindst af de tre - og
alligevel har den den største kapacitet.

Men tag dog ud i butikkerne og føl på varerne .

Kent.

Fra : Max

Dato : 23-07-05 21:18

Hej Jens

> Hvad skal jeg købe, og hvor? Jeg hælder mest til sådan en no-nonsense
> industri-agtig type, men jeg har ikke overvældende med bordplads.

Jeg valgte en Kitchenaid frem for bl.a. Kenwood fordi den larmer meget
mindre. Jeg fandt den til en lav pris et sted og fik så min Imerco butik
til at matche den pris.

Og jeg vil lige sige at jeg er meget glad for den og har ikke fortrudt
købet et øjeblik.

Tror forøvrigt at http://juulshandel.dk er billig med maskinen.

Mvh Max

Fra : Kent

Dato : 24-07-05 19:29

"Jens Peter Secher" <jpsecher@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Jens Peter Secher
> _DD6A 05B0 174E BFB2 D4D9 B52E 0EE5 978A FE63 E8A1 jpsecher gmail com_

Jeg ville IKKE nævne Kenwood i samme åndedrag som Kitchenaid, men
deriod Electrolux Assistent - den der før hed Mastermixer. Det er modellen,
hvor selve skålen kører rundt, og ikke "piskerne". Sådan en har jeg,
og jeg er utroligt glad for den. Du får ikke noget bedre til at røre med.
Kender
flere der har haft deres maskine i 30 år, og den kører stadig.

ABSOLUT bedre kvalitet end Kenwood!!!!

Her er lige nogle links:

http://www.breadbeckers.com/electrolux_assistent.htm
http://www.electrolux.dk/node35.asp?ProdID=29373
http://www.epinions.com/content_123440303748

Da jeg købte røremaskine, ville jeg have "det bedste", og det har jeg nu.

Kent.