Andet multimedie
Adskil i mindre emner ...
Fra : Cifly

Dato : 23-07-05 10:45

Hej NG

Her http://knowhow.frac.dk/ har jeg et samlet element med flere mindre
elementer.

Jeg ønsker, at differentiere hvert element i lige store dele og gemme
dem som transparenter og gif.

Er der nogen der kan hjælpe mig med en lille guide?

Cifly

ps. Har forsøgt med de guider jeg kunne finde på nettet, men
umiddelbart kan jeg ikke helt få det til at lykkes.

Fra : RoJo

Dato : 23-07-05 11:24

On 23/07/05 11:44, in article
1122111870.343782.56680@g47g2000cwa.googlegroups.com, "Cifly"
<clauss@postkasse.net> wrote:

> [...]
>
> ps. Har forsøgt med de guider jeg kunne finde på nettet, men
> umiddelbart kan jeg ikke helt få det til at lykkes.

Hvilket program bruger du?
Hvilken farve baggrund skal de bruges på?
Er det til web?

Det bliver sjældent helt pænt med transparant baggrund, så måske
du skulle give dem en anden farve baggrund.

Jeg har MEGET MEGET hurtigt lavet nogle + en photoshop-fil, bare så du kan
se idéen I det. Det ligger på www.etrix.dk/gifs.zip

Mvh RoJo

Fra : Cifly

Dato : 23-07-05 14:04

RoJo skrev:

> Hvilket program bruger du?

PSP 8.0

> Hvilken farve baggrund skal de bruges på?

De skulle helst være "universelle". Men alternativt - hvid.

> Er det til web?

Yep - lige præcis.

> Det bliver sjældent helt pænt med transparant baggrund, så måske
> du skulle give dem en anden farve baggrund.

Det du har kreeret, ser da fint ud.

> Jeg har MEGET MEGET hurtigt lavet nogle + en photoshop-fil, bare så du kan
> se idéen I det. Det ligger på www.etrix.dk/gifs.zip

Ser kanon ud - lige præcis hvad jeg havde i tankerne. Men hvordan?

Hvis jeg i PSP benytter "Selection", rammer jeg ikke samme størrelse
på dem alle. Og billederne skulle helst være lige store.

Fra : RoJo

Dato : 23-07-05 14:16

On 23/07/05 15:03, in article
1122123824.461309.249320@g47g2000cwa.googlegroups.com, "Cifly"
<clauss@postkasse.net> wrote:

> Ser kanon ud - lige præcis hvad jeg havde i tankerne. Men hvordan?
>
> Hvis jeg i PSP benytter "Selection", rammer jeg ikke samme størrelse
> på dem alle. Og billederne skulle helst være lige store.

Du laver en selection om det ene "ikon" og vælger ctrl+c (æble+c) opretter
et nyt dokument, som har den givne størrelse på markeringen... Her kopierer
du hvert ikon ind I et lag for sig selv og centrerer dem.

Mvh RoJo

--
www.etrix.dk

Fra : Cifly

Dato : 23-07-05 16:20

Kommentar til forrige:

- Er der ikke en mulighed a la Words "Tilpas autofigur til tekst"
(tilpas til billede), så alle bliver lige store?

Fra : Cifly

Dato : 23-07-05 16:13

RoJo skrev:

> Du laver en selection om det ene "ikon" og vælger ctrl+c (æble+c) opretter
> et nyt dokument, som har den givne størrelse på markeringen... Her kopierer
> du hvert ikon ind I et lag for sig selv og centrerer dem.

Jeg er ikke -helt- med. Hvis jeg laver en selection, bliver den jo med
næsten 100% garanti anderledes i størrelsen, for hvert ikon.

Jeg har nu forsøgt mig og fik følgende resultat:
http://knowhow.frac.dk/

Ser ikke heelt godt ud.

Fra : RoJo

Dato : 23-07-05 17:15

On 23/07/05 17:12, in article
1122131568.620116.15040@g49g2000cwa.googlegroups.com, "Cifly"
<clauss@postkasse.net> wrote:

> [...]
> næsten 100% garanti anderledes i størrelsen, for hvert ikon.
>
> Jeg har nu forsøgt mig og fik følgende resultat:

Se: http://www.etrix.dk/ikoner.jpg

Du laver bare en firkantet markering om et ikon... Og flytter den
markering til du har lavet alle.

Mvh RoJo

Fra : Cifly

Dato : 23-07-05 18:01

RoJo skrev:

> Se: http://www.etrix.dk/ikoner.jpg
>
> Du laver bare en firkantet markering om et ikon... Og flytter den
> markering til du har lavet alle.

Så må jeg lige høre dig; når du laver den firkant - så trækker du
med musen, ik? - Gør du det, hvordan får du så de næste ikoner
(billedelementer) til at være samme størrelse som det første
(stolen)?

Lad os antage jeg sætter billedet ind på en webside. Derefter
indstiller jeg tekstombrydning; såfremt ikonerne ikke er lige store,
vil tekstombrydning jo være forskellig fra ikon til ikon.

Er jeg helt væk???

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-07-05 18:19

Cifly skrev:

> [...]
> indstiller jeg tekstombrydning; såfremt ikonerne ikke er lige store,
> vil tekstombrydning jo være forskellig fra ikon til ikon.

man kan også vælge en fast størrelse (i hvert fald i PS, kan ikke huske
psp. Det er år og dag siden jeg har set på det program) Og det skulle
gerne løse dit problem. ellers sæt nogle guidelines med fast mellemrum
(du har stadig mulighed for at se info omkring selections og hvad du
foretager dig i billedet i et eller andet faneblad eller den bar der er
øverst!)

Claus

Fra : RoJo

Dato : 23-07-05 19:21

On 23/07/05 19:01, in article
1122138066.602493.144880@g44g2000cwa.googlegroups.com, "Cifly"
<clauss@postkasse.net> wrote:

> [...]
> med musen, ik? - Gør du det, hvordan får du så de næste ikoner
> (billedelementer) til at være samme størrelse som det første

Jeg flytter den første markering... Med musen eller piletasterne.

> Lad os antage jeg sætter billedet ind på en webside. Derefter
> indstiller jeg tekstombrydning; såfremt ikonerne ikke er lige store,
> vil tekstombrydning jo være forskellig fra ikon til ikon.

De skal jo være lige store.

> Er jeg helt væk???

Jaaa, lidt

Hvert ikon skal jo kopieres til et nyt dokument... ét der har den størrelse
ét ikon skal have.

Mvh RoJo

Fra : Cifly

Dato : 24-07-05 09:46

RoJo skrev:

> Jaaa, lidt
>
> Hvert ikon skal jo kopieres til et nyt dokument... ét der har den størrelse
> ét ikon skal have.

Ok Jeg må arbejde lidt med det og se om jeg ikke kan fange ideen.
Jeg er ikke rutineret i grafik programmer, så det kan være lidt
svært at omsætte teori til praksis. Men det skal nok komme

Måske jeg skulle installere Photoshop.