/ Forside / Teknologi / Hardware / Grafikkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Grafikkort
#NavnPoint
tedd 11444
Manse9933 3657
Fijala 2911
peet49 2571
refi 2390
pallebhan.. 1955
strarup 1945
phg1 1758
Klaudi 1571
10  transor 1240
6600GT vs 6800
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 23-07-05 10:33

Hej NG
Min søn overvejer at købe et nyt grafikkort og valget står mellem

MSI NX6600GT-VTD128 og Leadtek WinFast A6600 GT TDH.

Nu har vi så set Sune Storgaards indlæg "Hvorfor er det så billigt?", og
spekulerer nu på om det skal være ASUS V 9999/TD istedet.

ASUS V 9999/TD er godt nok droslet en del i forhold til et almindeligt men
man får jo så til gengæld en noget nyere teknik.

Hvad mener i? bør vi vælge ASUS V 9999/TD i stedet for en af de to andre?!
mvh
Kurt




 
 
Esben von Buchwald (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 23-07-05 12:27

Kurt Pedersen wrote:
> Hej NG
> Min søn overvejer at købe et nyt grafikkort og valget står mellem
>
> MSI NX6600GT-VTD128 og Leadtek WinFast A6600 GT TDH.
>
> Nu har vi så set Sune Storgaards indlæg "Hvorfor er det så billigt?", og
> spekulerer nu på om det skal være ASUS V 9999/TD istedet.
>
> ASUS V 9999/TD er godt nok droslet en del i forhold til et almindeligt men
> man får jo så til gengæld en noget nyere teknik.
>
> Hvad mener i? bør vi vælge ASUS V 9999/TD i stedet for en af de to andre?!
> mvh
> Kurt
>
>
>
læs nogle benchmarks rundt omkring, på www.tomshardware.com,
www.anandtech.com, www.xbitlabs.com osv. - og her skal i selvfølgelig
vægte de spil han spiller, højest. 6600GT giver godt for pengene, og er
faktisk nyere teknologi end 6800... hvis i vælger et 6600GT er leadtek
det bedste mærke.

husk i øvrigt at se efter om der skal bruges et kort med AGP eller PCIe stik

Nicolai (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-07-05 14:12

> faktisk nyere teknologi end 6800... hvis i vælger et 6600GT er leadtek det
> bedste mærke.

Nu ikke en ny religionskrig? Hvad er din begrundelse for ovenstående PÅSTAND?



Esben von Buchwald (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 23-07-05 15:17

Nicolai wrote:
>>faktisk nyere teknologi end 6800... hvis i vælger et 6600GT er leadtek det
>>bedste mærke.
>
>
> Nu ikke en ny religionskrig? Hvad er din begrundelse for ovenstående PÅSTAND?
>
>
testen af retail-6600GT kort på anandtech

Villy Jensen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Villy Jensen


Dato : 23-07-05 14:24

> læs nogle benchmarks rundt omkring, på www.tomshardware.com,
> www.anandtech.com, www.xbitlabs.com osv. - og her skal i selvfølgelig
> vægte de spil han spiller, højest. 6600GT giver godt for pengene, og er
> faktisk nyere teknologi end 6800... hvis i vælger et 6600GT er leadtek det
> bedste mærke.
>
> husk i øvrigt at se efter om der skal bruges et kort med AGP eller PCIe
> stik


Link til GeForce 6600 GT - AGP sammenligninger:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041119/index.html

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy



Lyrik (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 23-07-05 14:36


"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
news:85idnRSLPNQLtH_fRVnyiw@giganews.com...

> læs nogle benchmarks rundt omkring, på www.tomshardware.com,
> www.anandtech.com, www.xbitlabs.com osv. - og her skal i selvfølgelig
> vægte de spil han spiller, højest. 6600GT giver godt for pengene, og er
> faktisk nyere teknologi end 6800... hvis i vælger et 6600GT er leadtek det
> bedste mærke.
>
> husk i øvrigt at se efter om der skal bruges et kort med AGP eller PCIe
> stik
++++++++++++++++++++++++++++++
Og det gør vi så og sammenligner AGP-kort.
Her fremgår det at det almindelige Geforce 6800 i 3dmark 2005 som jeg regner
for en alsidig games-test performer bedre end Geforce 6600 GT.:
<http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041119/geforce-6600gt-agp-03.html#3dmark_2005>

Almindelige 6800 har 12 samtidige pipelines, hvor GT 6600 "kun" har 8 (6800
GT har 16).(Geforce Titanium 4 har 4 pipelines)

Skulle jeg vælge blev det standard 6800.

Hilsen
Jens



Kurt Pedersen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 23-07-05 15:11

Pipelines???? Hva' er det?
Kan det tænkes at et hurtigt 6600GT er bedre kørende med sine 8 pipelines
end et langsomkørende 6800 med sine 12 pipelines.
Sønnen har max 1500,- og han skifter udelukkende sit gamle Ti 4200 ud fordi
det ikke magter at spille hans nye Battlefield 2. Hans bundkort er forsynet
med AGP 8x.
mvh
Kurt


"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:dbth4j$30he$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> news:85idnRSLPNQLtH_fRVnyiw@giganews.com...
>
> > læs nogle benchmarks rundt omkring, på www.tomshardware.com,
> > www.anandtech.com, www.xbitlabs.com osv. - og her skal i selvfølgelig
> > vægte de spil han spiller, højest. 6600GT giver godt for pengene, og er
> > faktisk nyere teknologi end 6800... hvis i vælger et 6600GT er leadtek
det
> > bedste mærke.
> >
> > husk i øvrigt at se efter om der skal bruges et kort med AGP eller PCIe
> > stik
> ++++++++++++++++++++++++++++++
> Og det gør vi så og sammenligner AGP-kort.
> Her fremgår det at det almindelige Geforce 6800 i 3dmark 2005 som jeg
regner
> for en alsidig games-test performer bedre end Geforce 6600 GT.:
>
<http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041119/geforce-6600gt-agp-03.htm
l#3dmark_2005>
>
> Almindelige 6800 har 12 samtidige pipelines, hvor GT 6600 "kun" har 8
(6800
> GT har 16).(Geforce Titanium 4 har 4 pipelines)
>
> Skulle jeg vælge blev det standard 6800.
>
> Hilsen
> Jens
>
>



Bjarke Andersen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 23-07-05 15:20

"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> crashed Echelon writing
news:42e25003$0$97587$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Sønnen har max 1500,- og han skifter udelukkende sit gamle Ti 4200 ud
> fordi det ikke magter at spille hans nye Battlefield 2. Hans bundkort
> er forsynet med AGP 8x.

Hvad er resten af maskinens specifikationer? Det ville være trist han
opgraderede hvis resten af maskinen vil være hæmsko for det nye grafikkort.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Nicolai (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-07-05 15:45

> Sønnen har max 1500,- og han skifter udelukkende sit gamle Ti 4200 ud fordi
> det ikke magter at spille hans nye Battlefield 2. Hans bundkort er forsynet
> med AGP 8x.

6600GT - anytime :)



Ukendt (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-05 21:52

Enig... Det score bedre i næsten samtlinge nyere tests på tomshardware.com
,så...

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
news:42e257ee$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Sønnen har max 1500,- og han skifter udelukkende sit gamle Ti 4200 ud
fordi
> > det ikke magter at spille hans nye Battlefield 2. Hans bundkort er
forsynet
> > med AGP 8x.
>
> 6600GT - anytime :)
>
>



Kurt Pedersen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 24-07-05 11:42

Hej alle
Hans maskine består af følgende-
MSI bundkort
AMD 2200+
512Mb. DDR (FSB 333)
120 Gb. Seagate 7200rpm 2Mb. cache + 25Gb. IBM.
Daytona Ti4200 128Mb. Ram.
Det er ikke det optimale men en udskiftning af gradikkortet vil da i det
mindste fjerne en af flaskehalsene spørgsmålet er bare hvilket kort?.
mvh
Kurt



"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
news:42e2ae26$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Enig... Det score bedre i næsten samtlinge nyere tests på tomshardware.com
> ,så...
>
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> news:42e257ee$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > Sønnen har max 1500,- og han skifter udelukkende sit gamle Ti 4200 ud
> fordi
> > > det ikke magter at spille hans nye Battlefield 2. Hans bundkort er
> forsynet
> > > med AGP 8x.
> >
> > 6600GT - anytime :)
> >
> >
>
>



Esben von Buchwald (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Esben von Buchwald


Dato : 24-07-05 12:49

Kurt Pedersen wrote:
> Hej alle
> Hans maskine består af følgende-
> MSI bundkort
> AMD 2200+
> 512Mb. DDR (FSB 333)
> 120 Gb. Seagate 7200rpm 2Mb. cache + 25Gb. IBM.
> Daytona Ti4200 128Mb. Ram.
> Det er ikke det optimale men en udskiftning af gradikkortet vil da i det
> mindste fjerne en af flaskehalsene spørgsmålet er bare hvilket kort?.
> mvh
> Kurt

Det er en udemærket konfiguration der, et Geforce 6600GT vil i hvert
fald kunne bruges. hvis den skal have et boost på CPU siden kan man
smide sådan en her på også, men det er ikke noget der er akut nødvendigt

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10878

Sune Storgaard (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 24-07-05 16:12

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
news:42e2ae26$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Enig... Det score bedre i næsten samtlinge nyere tests på tomshardware.com
> ,så...

Det er ikke ligefrem det indtryk jeg sad med efter at have læst:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html

Kortene ligger relativt tæt, men 6800 kortet virker kende hurtigere.

Ydermer har 6800 en del mere unlock & OC potentiale end 6600GT kortene.

Til 1200kr så jeg begynder at løbe tør for argumenter for at købe et
leadtek 6600GT til ca. 1500.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".
Which is kind of silly, because if an elephant was on top of the pig,
it wouldnt be making love to it, it would be fucking it ! [Trey Parker]



Lyrik (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 24-07-05 18:59


"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42e3afd3$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> "Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> news:42e2ae26$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> > Enig... Det score bedre i næsten samtlinge nyere tests på
tomshardware.com
> > ,så...
>
> Det er ikke ligefrem det indtryk jeg sad med efter at have læst:
> http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html
>
> Kortene ligger relativt tæt, men 6800 kortet virker kende hurtigere.
>
> Ydermer har 6800 en del mere unlock & OC potentiale end 6600GT kortene.
>
> Til 1200kr så jeg begynder at løbe tør for argumenter for at købe et
> leadtek 6600GT til ca. 1500.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Prøv også at se ASUS 6800 LE modellen:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117974
1165,- med porto og flotte anmeldelser.

Eller hvis man tør, så det tilsvarende i AOPEN:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104699
1148,- med porto.

Hilsen
Jens



Sune Storgaard (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 24-07-05 19:32

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:dc0kto$1c12$1@newsbin.cybercity.dk...
> +++++++++++++++++++++++++++++++++
> Prøv også at se ASUS 6800 LE modellen:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117974
> 1165,- med porto og flotte anmeldelser.
>
> Eller hvis man tør, så det tilsvarende i AOPEN:
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104699
> 1148,- med porto.

Det ville da være direkte tåbeligt at købe en LE model (som er *markant*
langsommere end et vanilla 6800 & 6600GT) blot for at spare en 50'er... Man
skal ihvertfald satse på at det kan moddes før den kan hamle op med de andre
2.



Jakob (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 24-07-05 12:03

In article <dbth4j$30he$1@newsbin.cybercity.dk>, lyrik@heaven.dk says...

>
> Skulle jeg vælge blev det standard 6800.

Det ser da også ud til at være et overraskende godt køb til 1200 kr. Er
lidt overrasket over at det kan fås til den pris.
w

--
Venlig hilsen

Jakob

Kurt Pedersen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 24-07-05 20:36

Hej alle
Hvis man ser på Tomshardware og her sammenligner et 6800 med et 6600GT så er
6800 en kende hurtigere men her kommer de 256Mb. ram som 6800 kortet jo har
klart til udtryk og er nok en del årsag til at 6800 kortet vinder.
Hvis man ser på de billige tilbud på 6800LE/TD så er det jo kort der kører
300Mhz på kernen og kun er monteret med 128Mb ram. og det må siges at være
en kraftig amputation og derfor er jeg ikke længere så sikker på at
6800LE/TD kan klare sig over for et 6600GT idet der jo ikke er ret langt i
mellem dem. Det ville jo næsten være synd at montere 256Mb i stedet for
128Mb. i et kort hvis det kun kunne give de point der er diferensen mellem
6800 og 6600GT.
Så jeg vil mene at det billige 6800LE/TD er så ambuteret at det ryger under
6600GT's formåen.
Så hvis der ikke ligefrem foreligger andre grunde så som at der på et 6800
kort er kommet nye afgørende funktioner til som 6600GT ikke er i besidelse
af ja så heller jeg mere til 6600GT'en.
mvh
Kurt



"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d4d93e4d7578007989c3d@news.sunsite.dk...
> In article <dbth4j$30he$1@newsbin.cybercity.dk>, lyrik@heaven.dk says...
>
> >
> > Skulle jeg vælge blev det standard 6800.
>
> Det ser da også ud til at være et overraskende godt køb til 1200 kr. Er
> lidt overrasket over at det kan fås til den pris.
> w
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob



Martin Sinkjær (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Martin Sinkjær


Dato : 25-07-05 08:53


"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42e3edb2$0$21178$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis man ser på Tomshardware og her sammenligner et 6800 med et 6600GT så
> er
> 6800 en kende hurtigere men her kommer de 256Mb. ram som 6800 kortet jo
> har
> klart til udtryk og er nok en del årsag til at 6800 kortet vinder.

Nu ved jeg ikke præcist hvilken test du henviser til, men hvis det er den
nyeste apg vga chart, så er der altså også 128 MB ram på Geforce 6800.
Faktisk er det normalt, da kun asus og leadtek laver 6800 kort med 256 MB.
Så nej, ram mængden er ikke grunden til forskellen.

> Hvis man ser på de billige tilbud på 6800LE/TD så er det jo kort der kører
> 300Mhz på kernen og kun er monteret med 128Mb ram. og det må siges at være
> en kraftig amputation og derfor er jeg ikke længere så sikker på at
> 6800LE/TD kan klare sig over for et 6600GT idet der jo ikke er ret langt
> i
> mellem dem.

Nej, jeg ville også foretrække 6600 GT frem for 6800LE. Men jeg troede
snakken gik på 6600 GT vs 6800, her er det altså klart 6800 kort som vinder.
Det kort der oprindeligt blev omtalt er jo et 6800, ikke et 6800 LE
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587


> Så hvis der ikke ligefrem foreligger andre grunde så som at der på et 6800
> kort er kommet nye afgørende funktioner til som 6600GT ikke er i besidelse
> af ja så heller jeg mere til 6600GT'en.

Det skal du nok ikke regne med, da det er 6600 GT der er det nyeste. Større
tal behøver ikke betyde at kortet er nyere.
Så det er faktisk 6600 GT der har gavn af nye ting. Nemlig et lavere
strømforbrug, som er det eneste område hvor 6600GT kan slå 6800, hvis prisen
er den samme.

Mvh Martin Sinkjær.



Kurt Pedersen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Kurt Pedersen


Dato : 25-07-05 13:13

Hej alle
Tak for de gode indlæg. Valget faldt på et leadtek 6600GT der kommer med
posten i morgen så sønnen han smiler over hele femøren. Der er kun et
spørgsmål tilbage og det er om min søns far kan bruge sønnens gamle Daytona
Ti4200 AGP 8x i sit gamle AGP 4x bundkort og om det er bedre end det
nuværende Asus 7700 .
mvh
Kurt



"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:42e20ed7$0$56198$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG
> Min søn overvejer at købe et nyt grafikkort og valget står mellem
>
> MSI NX6600GT-VTD128 og Leadtek WinFast A6600 GT TDH.
>
> Nu har vi så set Sune Storgaards indlæg "Hvorfor er det så billigt?", og
> spekulerer nu på om det skal være ASUS V 9999/TD istedet.
>
> ASUS V 9999/TD er godt nok droslet en del i forhold til et almindeligt men
> man får jo så til gengæld en noget nyere teknik.
>
> Hvad mener i? bør vi vælge ASUS V 9999/TD i stedet for en af de to andre?!
> mvh
> Kurt
>
>
>



Sune Salminen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Sune Salminen


Dato : 25-07-05 13:36

Kurt Pedersen wrote:
> Hej alle
> Tak for de gode indlæg. Valget faldt på et leadtek 6600GT der kommer
> med posten i morgen så sønnen han smiler over hele femøren. Der er
> kun et spørgsmål tilbage og det er om min søns far kan bruge sønnens
> gamle Daytona Ti4200 AGP 8x i sit gamle AGP 4x bundkort og om det er
> bedre end det nuværende Asus 7700 .

Ja uden problemer, og ja, langt bedre.

Din søns far?!



-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk
[Remove the monkey to send mail]



Ninja Ninjasen (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Ninja Ninjasen


Dato : 26-07-05 18:27

her er også noget der virker overset jeg var inde på edb priser og
læse andmeldelserne, og her er en af dem :

Lækkert kort.. passer dog ikke sammen med Artic Cooler.. da strømmen
sidder monteret vertikalt på kortet og ikke horisontalt som f.eks
Club3D og bliver dermed blokeret af Artic køleren!!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste