Anmeldelse af ulovligt parkeret bil
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-05 10:14

Hej!

Hvad ville der ske hvis 'man' anmeldte en bil, som holder ulovligt parkeret, say
på en 2 timers parkeringsplads hvor den holder fast?

Ville politiet have tid til den slags, eller ville de bare bede manden om at
lade 'storforbryderen' være og vente på at p-vagterne kom forbi en dag?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (AKA 'storforbryderen'

Fra : Thomas

Dato : 23-07-05 10:18

> Ville politiet have tid til den slags, eller ville de bare bede
> manden om at lade 'storforbryderen' være og vente på at p-vagterne
> kom forbi en dag?

Vi har et farligt sving uden for vores indkørsel. Der er parkering forbudt,
men der har tidligere været en som har parkeret der mange gange. Politiet
sagde at vi skulle ringe til dem, når personen holdte der igen - så ville de
sende en vogn forbi. Det kan dog ikke helt sammenlignes m. en 2 timers
parkering, idet der er tale om trafiksikkerhed her.

--
Thomas Krath

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-05 10:23

Hej!

Thomas wrote:

> [...]
> sende en vogn forbi. Det kan dog ikke helt sammenlignes m. en 2 timers
> parkering, idet der er tale om trafiksikkerhed her.

Ja ok, selvfølgelig kommer de når der er tale om trafiksikkerhed. I mit tilfælde
holder jeg på en p-plads som sjældent er fyldt og det kan skisme ikke irritere
nogen. Lige pånær den emsige husejer som åbenbart har et problem med at kigge på
min bil. Folk er skisme utrolige af og til...

Han lagde (well, det må næsten være ham) en relativt stor sten på min bil et par
dage efter vi havde en venlig samtale om p-pladser... Flinker fyr!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thomas

Dato : 23-07-05 10:24

> Han lagde (well, det må næsten være ham) en relativt stor sten på min
> bil et par dage efter vi havde en venlig samtale om p-pladser...
> Flinker fyr!

En sten!?!?! Kan man ikke anmelde ham for hærværk hvis der er sket noget??

--
Thomas Krath

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-05 10:46

Hej!

Thomas wrote:

> En sten!?!?! Kan man ikke anmelde ham for hærværk hvis der er sket noget??

Den var lagt der, så "desværre" ikke. Og jeg kan jo dybest set heller ikke
bevise en fis

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus G.

Dato : 23-07-05 10:42

> En sten!?!?! Kan man ikke anmelde ham for hærværk hvis der er sket
noget??

Beviser min ven, beviser! :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 23-07-05 10:48

Thomas wrote:

> En sten!?!?! Kan man ikke anmelde ham for hærværk hvis der er sket noget??

Det kræver vel at man kan bevise hvem som har gjort det. Det er ofte
svært i den slags situationer.

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 23-07-05 11:06

On Sat, 23 Jul 2005 11:48:07 +0200, Peter Weis <p.weis@email.dk.slet>
wrote:

>Det kræver vel at man kan bevise hvem som har gjort det. Det er ofte
>svært i den slags situationer.

Næh - en brosten vejer rimelig meget, hvorfor fingerprints er at se...

Mvh Mogens...

Fra : Peter Weis

Dato : 23-07-05 17:01

Mogens wrote:

> Næh - en brosten vejer rimelig meget, hvorfor fingerprints er at se...

Brosten ... du ved noget som vi andre ikke ved Det er vel ikke dig
som har gjort det?
Forestiller vi os en betonflise i stedet, så er den så porøs at der
næppe ergenkendelige fingeraftryk.

mvh
Peter

Fra : Lars Jensen

Dato : 23-07-05 17:32

Mogens wrote:

> Næh - en brosten vejer rimelig meget, hvorfor fingerprints er at se...

Hvis vi "leger" at der faktisk er fingeraftryk at tage, så tror jeg ikke
engang at politiet gider :)

> Mvh Mogens...

Lars B

Fra : Peter Weis

Dato : 24-07-05 07:52

Lars Jensen wrote:

> Hvis vi "leger" at der faktisk er fingeraftryk at tage, så tror jeg ikke
> engang at politiet gider :)

Fingeraftrykkene kunne også stamme fra en tidligere lejlighed. Manden
har måske været så venlig at flytte stenen fordi den lå i vejen.

mvh
Peter

Fra : Vogt, 5750 Ringe

Dato : 23-07-05 11:18

Man kan jo være realistisk.... Eller retsskaffen på en pedantisk måde..

Hvis man er realistisk bruger man parkeringspladsen hele tiden fordi der er
plads hele tiden. Hvis man retsskaffen er man en af dem der anmelder dette.

Men hvorfor? Hvis man selv har sin bil parkeret et sted eller ingen bil har
og det ikke generer éns egen sikkerhed jamen hvad er så problemet?
Smålighed? Jeg parkerer på en parkeringsplads om ikke hører til det højhus
jeg bor i. Men den plads er sjældent mere end 1/3 belagt I øvrigt er den kun
belagt af biler fra min blok. Beboere i den blok som parkeringspladsen
tilhører har 2 biler der

Hvad er det der er så generende for Jer som vil anmelde disse
ting??????????????????

Fra : Leonard

Dato : 23-07-05 11:06

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>I mit tilfælde
>holder jeg på en p-plads som sjældent er fyldt og det kan skisme ikke irritere
>nogen.

Men der 2 timers parkering?
- det er der jo nok en årsag til.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-05 11:08

Hej!

Leonard wrote:
> Men der 2 timers parkering?
> - det er der jo nok en årsag til.

Tja, den plads er kun fyldt op om lørdagen - ellers aldrig.

Anyway, jeg ved godt at jeg dybest set ikke burde parkere der, men
problematikken går mere på den irriterende person som har gjort det til sin
personlige krig...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Leonard

Dato : 23-07-05 11:35

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>problematikken går mere på den irriterende person som har gjort det til sin
>personlige krig...

Ja, det forstår jeg. Nogen mennesker har simpelthen for lidt indhold i
deres liv ;-(
Men den problematik har nok intet med biler at gøre, nok nærmere noget
med psykologi, social adfærd, dårlig opvækst, kedeligt job, sur kone,
misundelse ... fortsæt selv.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-05 12:16

Hej!

Leonard wrote:

> [...]
> Men den problematik har nok intet med biler at gøre, nok nærmere noget
> med psykologi, social adfærd, dårlig opvækst, kedeligt job, sur kone,

Ja det er nok sådan noget. Og så kan det jo blive en sjov kamp... :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Weis

Dato : 23-07-05 17:03

Kim Voss Schrader wrote:

> Tja, den plads er kun fyldt op om lørdagen - ellers aldrig.

Det kunne være på grund af tidsbegrænsningen.

mvh
Peter

Fra : Knud Thomsen

Dato : 24-07-05 08:37

| Anyway, jeg ved godt at jeg dybest set ikke burde parkere der, men
| problematikken gar mere pa den irriterende person som har gjort det
til sin
| personlige krig...

Prov lige at vende den om!
Du synes han er irriterende fordi han holder oje med din parkering.
Han synes du er irriterende fordi du ikke vil overholde stedets
regler.

Hvem er mest irriterende? Hvem forer krig?

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 11:26

> [...]
> ikke irritere nogen. Lige pånær den emsige husejer som åbenbart har et
> problem med at kigge på min bil. Folk er skisme utrolige af og til...

Jeg ville gå i bilka og købe de største sko du kan få for en 100,- en
størrelse 46-48 stykker, og så gå hen til manden, og aflevere dem, og sige
noget i stilen af "her, de er til dig, for dem du har nu må da godt nok være
for små og klemme helt vildt.." og så gå igen.. mon ikke han forstår det..

Mvh
Morten

Fra : Eg Egemarke

Dato : 23-07-05 12:00

Ærligt talt kender jeg godt problematikken !!
Vi har gratis parkering af 24 timers slagsen her neden for huset og der
holder desværre konstant en 8-12 biler langtids parkeret dvs. én af dem en
autocamper holder der seneste fra december til juli på samme sted uden at
blive flyttet.
Jeg har tilladt mig at kontrollere hvem ejerne er til flere af bilerne og
overraskende nok for autocamperen bor ejeren i Ystad ca. 80 km væk og bruger
vores parkering til opbevaring af skrot/afhentnings biler til sin bil
handel.
Reelt set er det ikke et problem da der er plads nok til alle. Men er det
ikke at misbruge andres gæstfrihed og blot med til at der netop skal sættes
parkometre/parkerings tilladelser op ??
Dette har jeg kæmpet imod på flere general forsamlinger, da jeg synes det er
synd og unødvendigt når man har venner på besøg at de skal betale for at
parkere her eller endog risikere en bøde..

Spørg manden hvorfor han er sur, der er sikkert en god grund fra hans side
og du er sikkert ikke den eneste der liiiige låner lidt p-plads over natten.
Man laver vel ikke en 2 timers parkering for sjov skyld bare for at genere
andre ??

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-05 12:21

Hej!

Eg Egemarke wrote:

> Spørg manden hvorfor han er sur, der er sikkert en god grund fra hans
> side og du er sikkert ikke den eneste der liiiige låner lidt p-plads
> over natten.

Jo, det er faktisk den eneste bil der holder der. Men dét i sig selv kan jo være
årsagen - pladen er jo normalt helt tom om natten.

Og nu bor jeg altså under 100m derfra, så jeg er ikke just i Ystad

I dit tilfælde kan jeg dog godt se, at det kan være lidt irriterende med
parkeringerne...

> Man laver vel ikke en 2 timers parkering for sjov skyld bare for at
> genere andre ??

Du må ikke spørge mig hvad der foregår i hovedet på folk nede på teknisk
forvaltning for _det_ er ikke sådan lige at forklare. Jøsses da

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-07-05 16:48

Eg Egemarke wrote:

> Man laver vel ikke en 2 timers parkering for sjov skyld bare for at
> genere andre ??

Det er der nogen der gør.

Eller nok nærmere fordi de ikke fatter hvad de har med at gøre.

Når jeg kommer med lastbilen bliver problemet ekstra stor. Rundt omkring
i landet findes der offentlige parkeringspladser, endda markeret med
hvad der er for personbiler og hvad der er for lastbiler, hvor der er en
,f.eks., 3 timers begrænsning. Det kan jeg ligesom ikke bruge til ret
meget. Jeg er da også bekendt med at lastbiler der har holdt deres, min.
8-timers, daglige hvil sådan et sted er sluppet fri for den bøde de
ellers havde fået, da vi jo er pålagt at holde stille. Og p-pladser hvor
vi kan gøre det ikke lige er det der er flest af.

Et andet eksempel er DTC i Vejle. De vil gerne fremstå som Danmarks
bedste truckcenter.

Men så lavede de en aftale med CarPark om at de skulle styre deres
parkeringspladser. Og det fik CP til at vise hvor lidt de ved om biler i
almindelighed og lastbiler i særdeleshed. De lagde ud med at indføre en
8 timers begrænsning. Kun under særlige omstændigheder må en lastbil
nøjes med et dagligt hvil på 8 timer. Så efter lang tid blev grænsen sat
op til 18 timer. Men det er stadig ikke godt nok. For et ugentligt hvil
skal være på mindst 24 timer.

Og så går de åbenbart ud fra at lastbiler er forsynet med p-skive. Min
vognmand ville grine sin røv i laser hvis jeg kom og bad ham forsyne
bilen med en p-skive. Jeg kender kun til det ene sted, i hele Europa,
hvor det stilles som krav.

I øvrigt undrer jeg mig lidt over hvorfor de gør det. For den reelle
grund til at der er restriktioner er nu nok at de vil undgå at pladsen
fyldes med østeuropæiske lastbiler, der ikke benytter sig af de spise og
indkøbsfaciliteter der er på stedet. Og jeg tror at de (østeuropæerne)
vil grine når de får forklaret hvad det er for en seddel der er sat
under deres vinduesvisker. CP har jo ikke en jordisk chance for at
inddrive pengene hvis de ikke betaler. At forsyne bilen med en "Clamps"
ville jo være selvtægt, og dermed ulovligt.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-05 12:18

Hej!

Juel wrote:

> [...]
> for små og klemme helt vildt.." og så gå igen.. mon ikke han forstår det..

Hehe :)

Man kunne også gå i ekstremerne og købe 5 af de største, ældste og grimmeste
kassevogne man overhovedet kan finde og parkere dem på pladsen ud mod hans
vinduer når det er udenfor 2-timers-tiden. Det ville ca. tage 90% af hans udsyn
fra den side af huset...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 12:20

> [...]
> ud mod hans vinduer når det er udenfor 2-timers-tiden. Det ville ca. tage
> 90% af hans udsyn fra den side af huset...

Haha ja, så kunne du skrive et eller andet på dem, så det blev en hel
sætning

Hehe kunne være så grineren...

Mvh
Morten

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-05 12:24

Hej!

Juel wrote:

> Haha ja, så kunne du skrive et eller andet på dem, så det blev en hel
> sætning

Min personlige ville absolut være et kæmpe skildt hvor der står

"I'm with stupid ->" og pilen så peger på huset

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-05 17:58

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> Han lagde (well, det må næsten være ham) en relativt stor sten på min
> bil et par dage efter vi havde en venlig samtale om p-pladser...
> Flinker fyr!

Gid du kunne bevise det var ham - stenen skulle plantes lige midt i fjæset
på ham og helst svungen helt omme bagfra så der rigtig er fart på

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Non-Desperado

Dato : 24-07-05 09:47

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev:

>Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

>Gid du kunne bevise det var ham - stenen skulle plantes lige midt i fjæset
>på ham og helst svungen helt omme bagfra så der rigtig er fart på

Rigtigt, kan man ikke argumentere, kan man altid ty til vold....

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 12:01

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote in

> Rigtigt, kan man ikke argumentere, kan man altid ty til vold....

Godt du har forstået det.

For manden der ikke har kunne argumentere tyede til vold = sten på bilen.

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Peter Weis

Dato : 24-07-05 16:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> For manden der ikke har kunne argumentere tyede til vold = sten på bilen.

Jeg håber ikke at du forveksler begreberne i samme grad ude i virkeligheden.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 19:27

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote in

> Jeg håber ikke at du forveksler begreberne i samme grad ude i
> virkeligheden.

Hvis du/man placerer en sten ved vilje på min bil så forvent det.

Skal man bare vende den anden kind til eller hvad er det du anbefaler jeg
ikke forveksler i virkeligheden?

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg:

Fra : Peter Weis

Dato : 24-07-05 21:29

Martin Johansen [6000] wrote:

> Skal man bare vende den anden kind til eller hvad er det du anbefaler jeg
> ikke forveksler i virkeligheden?

Vold og hærværk.
Vold er mod mennesker, hærværk er mod ting. Hvis du, alvorligt talt, har
så nært et forhold til din bil (=en ting) at det kan forveksles med
forholdet til andre mennesker, så anbefaler jeg at du søger hjælp.

Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-05 22:11

> [...]
> har så nært et forhold til din bil (=en ting) at det kan forveksles
> med forholdet til andre mennesker, så anbefaler jeg at du søger hjælp.

Det skal ikke forveksles med mit forhold til mennesker selvfølgelig ikke.

Men hvis du/man (ikke møntet på dig) planter en sten på min bil så er du så
fucked up syg i hovedet at eneste middel nok er et par på hovedet.

Det er fanme ikke normalt at plante en sten på en anden mands bil! Og mod
den slags sygeligheder hjælper kun en ting - og jeg er meget overbevist om,
at manden nok tænker sig om en ekstra gang næste gang han får stådreng på
ved tanken om at plante en sten på en bil...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
Billigt brugt crap til salg: