Flæskesteg på Weber ??
Fra : Jan

Dato : 23-07-05 08:30

Hejsa

Vi vil lave en flæskesteg på Weber grill i aften, men hvor meget skal kerne
temperaturen være på sådan en før den er færdig og er der andre gode råd jeg
skal tænke på når den skal laves på en grill.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 10:07

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kerne temperaturen være på sådan en før den er færdig og er der andre gode
> råd jeg skal tænke på når den skal laves på en grill.

Jeg kender ikke kernetemp, men det plejer at passe, når sværen er _sprød_.
Hvis du følger opskriften i "brug låget" får du en kanon god sauce.
God fornøjelse
Tommy

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-07-05 12:18

Jan wrote:

> Vi vil lave en flæskesteg på Weber grill i aften,

OK, jeg er jo så lidt halvsent ude men du kan forhåbentlig bruge
rådene til en anden gang.

> men hvor meget skal kerne
> temperaturen være på sådan en før den er færdig og

77 grader. Jeg stegte en ribbenssteg igår som blev taget af da den
nåede denne temperatur og den blev perfekt.

> er der andre gode råd jeg
> skal tænke på når den skal laves på en grill.

Indirekte varme - men det vidste du vel i forvejen

Ebbe