kina biler
Fra : Onix

Dato : 23-07-05 08:19

Hej Ng

Jeg hørte en dag nogle tale om at Kina blev den næste store billige bils
producent i verden til priser vi ikke før har set, selv efter danske
afgiftsforhold, men jeg har nu aldrig hørt om kinesiske biler før.

Ved nogle herinde noget om det ? Evt. links til hjemmesider o.l. med
kinesiske biler...........

Onix

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 08:53

"Onix" <vedikke@fjerndettehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> afgiftsforhold, men jeg har nu aldrig hørt om kinesiske biler før.
>
> Ved nogle herinde noget om det ? Evt. links til hjemmesider o.l. med

Japan startede, Korea fulgte efter og nu Kina.

Fra : Ivar

Dato : 23-07-05 11:31

Onix skrev:

> Ved nogle herinde noget om det ? Evt. links til hjemmesider o.l. med
> kinesiske biler...........

Flere af de store bilproducenter er i gang i Kina, blandt andet VW.
Det er vist kun Perodua af de egentlige kinesiske mærker, der
importeres til Europa. Det er meget små biler.
I England koster en Perodua Kilisa ca. 25% mindre end en Suzuki Alto.
Bilerne er ca. samme størrelse, men Kilisa har en svagere 3 cylindres
motor.

Ivar Magnusson

Fra : Mogens

Dato : 23-07-05 11:41

On Sat, 23 Jul 2005 09:18:45 +0200, "Onix"
<vedikke@fjerndettehotmail.com> wrote:

>Jeg hørte en dag nogle tale om at Kina blev den næste store billige bils
>producent i verden til priser vi ikke før har set

Det samme indenfor andre produktområder - selvstændige mærker til lave
priser

> jeg har nu aldrig hørt om kinesiske biler før.
> Ved nogle herinde noget om det ?

"Kina" er meget tæt på at overtage fallitboet efter MG, står der i
dagens avis...

Mvh Mogens...

Fra : jacob

Dato : 23-07-05 14:41

> [...]
> afgiftsforhold, men jeg har nu aldrig hørt om kinesiske biler før.
>
> Ved nogle herinde noget om det ? Evt. links til hjemmesider o.l. med

CPI laver også biler, men her kender vi dem kun for deres scootere, men de
er kun et "biprodukt"....

www.CPI.com

MVH Jacob

Fra : Ivar

Dato : 23-07-05 15:07

jacob skrev:

> CPI laver også biler, men her kender vi dem kun for deres scootere, men de er
> kun et "biprodukt"....
>
> www.CPI.com

Der er ikke mange biler på det link - eller scootere for den sags
skyld.
Tror du ikke at du mente: http://www.cpi-motor.com.tw/

CPI er fra Taiwan, det kan man da godt kalde Kina, men det er
nok ikke herfra man skal forvente de helt billige biler.

Ivar Magnusson

Fra : Verner Johnsen

Dato : 23-07-05 18:27

> [...]

>afgiftsforhold, men jeg har nu aldrig hørt om kinesiske biler før.
>
>Ved nogle herinde noget om det ? Evt. links til hjemmesider o.l. med

Der findes en hel del. Også ud over de Europæiske mærker, som har
været igang der ude i mange år.

I følge 'Chinese Motor Vehicle Dokumentation Centre'

<http://www.chinesecars.net/>

findes der hele 94 bilmærker, som fremstilles i Kina, jeg tror dog det
også dækker over mærker, som kun består af busser, lastbiler og
varevogne.

Her er nogle eksempler:

<http://www.geely.com/english/index.htm>

Deres motorcykler bliver allerede importeret til Danmark

<http://www.changanauto.com/>

som ud over Ford og Suzuki også laver et par interessante kinesiske
modeller.

<http://www.faw.com/webcontent/index.htm>

som også er lidt i familie med VW

<http://www.faw-volkswagen.com/index.htm>

<http://www.zhonghuacar.com/english/>

<http://www.jinbei.com.cn/english/model/index.htm>

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-07-05 00:46

Verner Johnsen skrev:

> Der findes en hel del. Også ud over de Europæiske mærker, som har
> været igang der ude i mange år.

Det virker som om du følger kineserne tæt på dette område! Har du nogen
speciel (professionel) interesse heri?

Mvh
Claus

Fra : Verner Johnsen

Dato : 24-07-05 10:21

On Sun, 24 Jul 2005 01:46:24 +0200, Claus Nygaard-Pedersen
<nomail@nomail.dk> wrote:

>Det virker som om du følger kineserne tæt på dette område! Har du nogen
>speciel (professionel) interesse heri?
>
>Mvh
>Claus

Næh, mit arbejde har (desværre) en en skid med biler at gøre.

Men som alle andre herinde interesserer jeg mig en del for biler.
For mit vedkommende er det specielt for gamle biler, men generelt
følger jeg lidt med i hvad der foregår rundt omkring i verden, især
bilverdenen.

Og så har jeg nok en eller anden hjernebrist, som gør, at jeg kan
huske, at jeg på et eller andet tidspunkt har fundet noget på mine
mange rejser på internettet.
Og så er det en forholdvis lille sag at finde noget af det igen.

Det er måske på grund af denne brist, at jeg ved tidligere lejligheder
i denne nyhedsgruppe er blevet kaldt bibliotekaren, sågar
overbibliotekaren

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V