Word skabeloner
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-07-05 02:05

Hej

Jeg skal have oprettet en del standardbrev, og vil i denne forbindelse gerne
beskytte al tekst bortset fra nogle enkelte felter (modtagernavn, adresse,
postnr., by, kundenummer, reference osv..)

Jeg har set det gjort før, hvor det eneste man kunne i dokumentet var at
"tabbe" sig gennem de få felter, som måtte ændres. Desuden vil jeg gerne
have, at navnet angivet i "ruden" automatisk bliver indsat i brevets
brødtekst som Kære <Navn>.

Er her nogen, som kan forklare, hvordan dette gøres? Og evt. give et par
links til mere avanceret skabelon "udvikling?"

På forhånd tak.

--
Mvh. Jesper

Fra : Jensen

Dato : 23-07-05 23:58

Prøv at se funktionen Brevfletning igennem i F1=Hjælp. Her finder du nok et
godt svar.

mvh Erling

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-07-05 15:46

> Prøv at se funktionen Brevfletning igennem i F1=Hjælp. Her finder du nok
> et godt svar.

Jeg har kikket på brevfletning, men kræver det ikke en datakilde? Det ønsker
jeg ikke, da der ikke vil være tale om standardbreve ud over udseendet.

--
Mvh. Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-07-05 00:38

> [...]
>
> Er her nogen, som kan forklare, hvordan dette gøres? Og evt. give et par
> links til mere avanceret skabelon "udvikling?"

Du skal finde din formularlinje frem og indsætte formularfelter der, hvor
der må skrives.
Alle formularfelter får automatisk et bogmærkenavn. Det kan man se, hvis man
dobbeltklikker på formularfeltet. Her kan man evt. også omdøbe
bogmærkenavnet.
Der hvor du automatisk vil have indsat navnet efter kære, skal du indsætte
et referencefelt/krydshenvisning, som så henviser til det bogmærkenavn, som
dit formularfelt med med navnet har.
Sluttelig skal du beskytte skabelonen via Funktioner - Beskyt Dokument,
hvor du skal vælge det punkt, som hedder noget med "formularfelter". Hedder
lidt forskelligt i de forskellige wordversioner.

Kurt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-07-05 15:45

> Sluttelig skal du beskytte skabelonen via Funktioner - Beskyt Dokument,
> hvor du skal vælge det punkt, som hedder noget med "formularfelter".
> Hedder lidt forskelligt i de forskellige wordversioner.

Hmmm.... Det vil Word ikke lade mig gøre. Alle options om beskyttelse er
grayed-out (Word 2003.) Nogen idéer til, hvorfor?

--
Mvh. Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-07-05 20:06

> Hmmm.... Det vil Word ikke lade mig gøre. Alle options om beskyttelse er
> grayed-out (Word 2003.) Nogen idéer til, hvorfor?
>
> --
> Mvh. Jesper

Jeg går ud fra, at når du vælger Funktioner - Beskyt dokument, så får du
nogle valgmuligheder i højre side.
Der skal du sætte flueben ved punkt 2: Tillad kun denne type redigering i
dokumentet. Det åbner så rullemenuen lige under, og der vælger du så
"udfyldning af formularer".
Længere nede vælger du så sluttelig "Ja, aktiver beskyttelse".
Herefter dukker en boks frem med password beskyttelse.
Beskyttelsen virker uanset om du har password på eller ej.

Kurt

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-07-05 23:31

> Jeg går ud fra, at når du vælger Funktioner - Beskyt dokument, så får du
> nogle valgmuligheder i højre side.

Lige netop.

> Der skal du sætte flueben ved punkt 2: Tillad kun denne type redigering i
> dokumentet. Det åbner så rullemenuen lige under, og der vælger du så
> "udfyldning af formularer".

Det får jeg ikke mulighed for - alle disse options er deaktiverede af én
eller anden årsag.

--
Mvh. Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-07-05 23:54

Hvis du sender mig en mail fra en gyldig emailadresse, (gider ikke at fjerne
dit og dat for at skrive til nogen) kan jeg lige prøve at sende dig en
skabelon med nogle formularfelter i, så kan du prøve at se, om det åbner for
nogle af mulighederne hos dig.

Kurt