/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hvis nu jeg bliver snuppet ?
Fra : Henrik


Dato : 22-07-05 23:46

Hej NG

Hvis nu jeg bliver snuppet på min 30 km knallert med 80-100 km/t og en
komplet uoriginal motor. Hvor dyrt bliver det ca.?
De beholder vel ikke hele knallerten, men kun motoren + en bøde på X kr?
hvad med mit kørekort ?

Grunden til at jeg spørger er fordi at jeg er ved at købe mig en pocket bike
med en 110 ccm 4 takts motor, som så bliver sat over på min Honda dax.

Mvh
Henrik





 
 
lars andersen (22-07-2005)
Kommentar
Fra : lars andersen


Dato : 22-07-05 23:55


"Henrik" <henrik@ask.me> wrote in message
news:42e17681$0$64297$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Hvis nu jeg bliver snuppet på min 30 km knallert med 80-100 km/t og en
> komplet uoriginal motor. Hvor dyrt bliver det ca.?
> De beholder vel ikke hele knallerten, men kun motoren + en bøde på X kr?
> hvad med mit kørekort ?
>
> Grunden til at jeg spørger er fordi at jeg er ved at købe mig en pocket
bike
> med en 110 ccm 4 takts motor, som så bliver sat over på min Honda dax.
>
> Mvh
> Henrik
>

hvis du har kørekort bliver det sansynligvis inddraget da man godt ved hvad
man må og ikke må i trafikken. regeringen har optil at hvis du cykler fuld
på cykel, kan det være nok til du mister kortet hvis din promille er høj
nok. Inden længe kommer klippekortet så der nok nogen der skal få klippet
rigeligt.

i øvrigt skal alle knallereter (nyere) ha nummer plade så politiet lettere
kan nuppe fartsyndere på ulovlige knallereter.

en anden ting du bør tænke på er erstatnig til dem du evt kan invalidere der
tvivler jeg på din forsikring vil gå ind og dække når du selv har "fusket"
med motor konstruktionen hvilket er ulovligt, end det oprindelige

hilsen
lars andersen



Charlotte (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Charlotte


Dato : 23-07-05 05:56

Du kan IKKE miste dit kørekort på en knallert 30 uanset hvor dumt du måtte
opføre dig højst få en bøde og beslaglagt din knallert som bliver sendt
til
syn og det er dyrt! men tænk dig om inden du gør det.. og du kan heller
ikke
miste dit kort på cykel det er en gammel skrøne.

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e178e0$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Henrik" <henrik@ask.me> wrote in message
> news:42e17681$0$64297$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej NG
>>
>> Hvis nu jeg bliver snuppet på min 30 km knallert med 80-100 km/t og en
>> komplet uoriginal motor. Hvor dyrt bliver det ca.?
>> De beholder vel ikke hele knallerten, men kun motoren + en bøde på X
kr?
>> hvad med mit kørekort ?
>>
>> Grunden til at jeg spørger er fordi at jeg er ved at købe mig en pocket
> bike
>> med en 110 ccm 4 takts motor, som så bliver sat over på min Honda dax.
>>
>> Mvh
>> Henrik
>>
>
> hvis du har kørekort bliver det sansynligvis inddraget da man godt ved
> hvad
> man må og ikke må i trafikken. regeringen har optil at hvis du cykler
fuld
> på cykel, kan det være nok til du mister kortet hvis din promille er høj
> nok. Inden længe kommer klippekortet så der nok nogen der skal få
klippet
> rigeligt.
>
> i øvrigt skal alle knallereter (nyere) ha nummer plade så politiet
lettere
> kan nuppe fartsyndere på ulovlige knallereter.
>
> en anden ting du bør tænke på er erstatnig til dem du evt kan invalidere
> der
> tvivler jeg på din forsikring vil gå ind og dække når du selv har
"fusket"
> med motor konstruktionen hvilket er ulovligt, end det oprindelige
>
> hilsen
> lars andersen
>
>


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1555 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Hekto (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-07-05 08:48

In article <5a027$42e1cdec$3e3d863b$26582@news.arrownet.dk>,
CharlotteFJERN@FJERN5750.dk says...
> Du kan IKKE miste dit kørekort på en knallert 30 uanset hvor dumt du måtte
> opføre dig højst få en bøde og beslaglagt din knallert som bliver sendt
> til
> syn og det er dyrt! men tænk dig om inden du gør det.. og du kan heller
> ikke
> miste dit kort på cykel det er en gammel skrøne.
>
Næ; men hvad kører man på når det er en 30'er med 110cc?
Definitionen på en 'knallert' er bl.a. at slagvolumen ikke overskrider
50,0cc
Der er en risiko for at det vil blive betragtet som at have kørt på en
uindregistreret MC, der ikke er betalt afgift af, og har man ikke
kørekort, tæller det så +5.000 op.
Man er også laaaaangt forbi det punkt hvor forsikringen bare vil regne
det som 'almidelig' knallerttuning. Det er en bevidst og grov
overskridelse af færdselsloven, og kan man bevidst gøre det, kan man
også tænke sig til følgerne og betale erstatning.
Lidt analogt med idioten der kørte 2½ ihjel på frederikssundsvej ved at
køre race i venstre vejbane.

Ligegyldigt hvad de finder på at notere en for i den sag, bliver det
næppe helt billigt.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Henrik (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 23-07-05 10:37

Nu er det ikke sådanne at jeg bare vil ligge og fræse folk ned. Jeg skal
bruge den til/fra arbejde hvor der er lange lige strækninger hvor der
sjældent er andre. Skal der overhales bliver det max med en
hastighedsforskel på 20-30 km/t.

Henrik

> Næ; men hvad kører man på når det er en 30'er med 110cc?
> Definitionen på en 'knallert' er bl.a. at slagvolumen ikke overskrider
> 50,0cc
> Der er en risiko for at det vil blive betragtet som at have kørt på en
> uindregistreret MC, der ikke er betalt afgift af, og har man ikke
> kørekort, tæller det så +5.000 op.
> Man er også laaaaangt forbi det punkt hvor forsikringen bare vil regne
> det som 'almidelig' knallerttuning. Det er en bevidst og grov
> overskridelse af færdselsloven, og kan man bevidst gøre det, kan man
> også tænke sig til følgerne og betale erstatning.
> Lidt analogt med idioten der kørte 2½ ihjel på frederikssundsvej ved at
> køre race i venstre vejbane.
>
> Ligegyldigt hvad de finder på at notere en for i den sag, bliver det
> næppe helt billigt.
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



lars andersen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : lars andersen


Dato : 23-07-05 10:44


"Henrik" <henrik@ask.me> wrote in message
news:42e20f33$0$85630$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nu er det ikke sådanne at jeg bare vil ligge og fræse folk ned. Jeg skal
> bruge den til/fra arbejde hvor der er lange lige strækninger hvor der
> sjældent er andre. Skal der overhales bliver det max med en
> hastighedsforskel på 20-30 km/t.
>
> Henrik
>
> > Næ; men hvad kører man på når det er en 30'er med 110cc?
> > Definitionen på en 'knallert' er bl.a. at slagvolumen ikke overskrider
> > 50,0cc
> > Der er en risiko for at det vil blive betragtet som at have kørt på en
> > uindregistreret MC, der ikke er betalt afgift af, og har man ikke
> > kørekort, tæller det så +5.000 op.
> > Man er også laaaaangt forbi det punkt hvor forsikringen bare vil regne
> > det som 'almidelig' knallerttuning. Det er en bevidst og grov
> > overskridelse af færdselsloven, og kan man bevidst gøre det, kan man
> > også tænke sig til følgerne og betale erstatning.
> > Lidt analogt med idioten der kørte 2½ ihjel på frederikssundsvej ved at
> > køre race i venstre vejbane.
> >
> > Ligegyldigt hvad de finder på at notere en for i den sag, bliver det
> > næppe helt billigt.
> > --
> > /Hekto
> > Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> > www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> > Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> > Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

hej henrik

nu er det heller ikke fordi jeg sagde du skulle køre nogen ned, men det var
blot for at tage højde for at mulighenden er tilstede. der kan jo ske noget
uventet.

tag blot højde for alt.

hilsen lars andersen



Thomas B (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 23-07-05 10:52

Hvad med at tag en mc kørekort og købe en mindre motorcykel.

Mvh. Thomas



Hekto (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-07-05 11:21

In article <42e20f33$0$85630$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
henrik@ask.me says...
> Nu er det ikke sådanne at jeg bare vil ligge og fræse folk ned. Jeg skal
> bruge den til/fra arbejde hvor der er lange lige strækninger hvor der
> sjældent er andre. Skal der overhales bliver det max med en
> hastighedsforskel på 20-30 km/t.
>
Det er der jo heller ikke andre der gør med vilje! Det sker bare sådan
lige pludseligt og heeeelt uventet!

Du er jo ikke Palle alene i verden!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Henrik Madsen (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Madsen


Dato : 24-07-05 09:31

On Sat, 23 Jul 2005 11:37:21 +0200, "Henrik" <henrik@ask.me> wrote:

>Nu er det ikke sådanne at jeg bare vil ligge og fræse folk ned. Jeg skal
>bruge den til/fra arbejde hvor der er lange lige strækninger hvor der
>sjældent er andre. Skal der overhales bliver det max med en
>hastighedsforskel på 20-30 km/t.

Kan godt være der sjældent er andre der men der er så lige 2 ting du
skal tænke over..

1. Hvis der sjældent kommer andre så er der ingen til at hjælpe dig
den dag du stryger af knallerten fordi den braser sammen pga. den ikke
kan holde til den ekstra motorkraft og hastighed. Ergo kandu komme til
at ligge som en smadret flue i et godt stykke tid. (Ikke så alvorligt,
det er jo kun dig selv det går ud over).

2. "hvor der sjældent kommer nogen" ... Ja ja men husk at panserne har
en tendens til altid at være liiige der hvor man helst ikke ville have
de skulle være.

Hvis du laver stuntet med at mokke en større motor over på din
knallert så håber jeg for din egen skyld at du bliver knaldet inden du
laver skade på dig selv eller værre endnu laver skade på andre..

Henrik

rotel (24-07-2005)
Kommentar
Fra : rotel


Dato : 24-07-05 15:10

så er alle dem der sætter en 70ccm cyl på også skyldige
i at køre på motorsykel og får en bøde på 5000 kr +
ifølge hektors definition.

Det er løgn hvad han skriver

men det er ikke noget nyt.
manden er en løgner.

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d4c147e727aedc5989777@news.tele.dk...
> In article <5a027$42e1cdec$3e3d863b$26582@news.arrownet.dk>,
> CharlotteFJERN@FJERN5750.dk says...
>> Du kan IKKE miste dit kørekort på en knallert 30 uanset hvor dumt du
>> måtte
>> opføre dig højst få en bøde og beslaglagt din knallert som bliver sendt
>> til
>> syn og det er dyrt! men tænk dig om inden du gør det.. og du kan heller
>> ikke
>> miste dit kort på cykel det er en gammel skrøne.
>>
> Næ; men hvad kører man på når det er en 30'er med 110cc?
> Definitionen på en 'knallert' er bl.a. at slagvolumen ikke overskrider
> 50,0cc
> Der er en risiko for at det vil blive betragtet som at have kørt på en
> uindregistreret MC, der ikke er betalt afgift af, og har man ikke
> kørekort, tæller det så +5.000 op.
> Man er også laaaaangt forbi det punkt hvor forsikringen bare vil regne
> det som 'almidelig' knallerttuning. Det er en bevidst og grov
> overskridelse af færdselsloven, og kan man bevidst gøre det, kan man
> også tænke sig til følgerne og betale erstatning.
> Lidt analogt med idioten der kørte 2½ ihjel på frederikssundsvej ved at
> køre race i venstre vejbane.
>
> Ligegyldigt hvad de finder på at notere en for i den sag, bliver det
> næppe helt billigt.
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Preuthun (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Preuthun


Dato : 25-07-05 20:16

"rotel" <pladsnok@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:dc2rr5$2coh$1@newsbin.cybercity.dk...
> så er alle dem der sætter en 70ccm cyl på også skyldige
> i at køre på motorsykel og får en bøde på 5000 kr +
> ifølge hektors definition.
>
> Det er løgn hvad han skriver
>
> men det er ikke noget nyt.
> manden er en løgner.
>

Hej Rotel.
Kan du ikke hjælpe debatten på sporet igen, og fortælle os sandheden? Du
synes at kende den.

Mvh.
Jan Preuthun



Hekto (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-07-05 09:21

In article <hUaFe.62281$Fe7.201215@news000.worldonline.dk>,
preuthunfjern@email.dk says...
> Kan du ikke hjælpe debatten på sporet igen, og fortælle os sandheden? Du
> synes at kende den.
>
Næppe! Det kræver sq for meget!

Men den er her:

Trafikantafdelingen J. nr.: 00-4103-355 Sagsbeh.: Finn Engelbrecht
Deres
ref.:

Færdselsstyrelsen har modtaget Deres e-mail af 2. april 2000 vedrørende
hastigheden for en registreringspligtig knallert (45-knallert)
I den anledning kan Færdselsstyrelsen oplyse følgende:
Reglerne om den registreringspligtige knallert trådte i kraft ved lov
nr. 98
af 9. februar 1994 om ændring af færdselsloven. Fra dette tidspunkt
fandtes
der således to "typer" knallerter: Den registreringspligtige knallert
(45-knallerten) og den ikke-registreringspligtige knallert.
Baggrunden for færdselslovsændringen var bl.a. gennemførelsen af Rådets
direktiv 92/61/EF af 30. juni 1991 om standardtypegodkendelse af to- og
trehjulede motordrevne køretøjer.
Direktivet definerer knallerter som to- eller trehjulede køretøjer med
en
motor med slagvolumen på ikke over 50 cm3 og med en konstruktivt
bestemt
maksimal hastighed på højst 45 km i timen. Direktivet kan ikke fraviges
ved
nationale bestemmelser.
I forbindelse med indførelsen af den registreringspligtige knallert,
blev
færdselsloven i 1994 ændret, således at færdselslovens definition på en
knallert kom i overensstemmelse med definitionen i ovennævnte direktiv.
Et køretøj kan således i henhold til gældende EU regler ikke anses som
værende en knallert, såfremt den er konstrueret til en højere hastighed
end
45 km i timen. En knallert, hvis konstruktivt bestemte maksimale
hastighed
er højere end 45 km i timen, vil falde ind under færdselslovens
definition
på en motorcykel og føreren skal dermed opfylde de krav, der er
gældende for
kørsel på motorcykel, f.eks. kørekort til kategori A.
Styrelsen kan oplyse, at der den 15. december 1999 blev fremsat forslag
til
ændringer af færdselsloven, herunder forslag om, at der konkret i
færdselsloven bliver fastsat en hastighedsgrænse for 45-knallerter,
hvorefter hastigheden for sådanne køretøjer ikke må overstige 45 km/t.
Efter de gældende regler er en 45-knallerts hastighed som udgangspunkt
alene
reguleret af kravene til knallertens konstruktivt bestemte
maksimalhastighed. Forslaget vil medføre, at politiet, som for andre
køretøjer, i alle tilfælde vil kunne udstede bøder på grundlag af en
faktisk
hastighedsmåling. Folketinget har endnu ikke færdigbehandlet forslaget.
Indtil dette bliver vedtaget, kan politiet kun give bøder for
hastighedsovertrædelser ud fra de generelle hastighedsgrænser, eller
den
skiltede hastighed på stedet.

En registreringspligtig knallert skal som udgangspunkt føres i
overensstemmelse med færdselslovens almindelige færdselsregler for den
kørende trafik. Den skal endvidere som udgangspunkt føres i
overensstemmelse
med de af færdselslovens regler, der gælder for kørsel med bil og/eller
motorcykel. De regler, der gælder for kørsel med disse køretøjer om
svingning, vending, vognbaneskift, kørsel ved busstoppested, møde med
andre
kørende, overhaling, vigepligt, forpligtelser overfor gående,
tegngivning,
placering på kørebanen samt kørsel i vejkryds, gælder således
tilsvarende
ved kørsel med en registreringspligtig knallert.
Da en knallert efter færdselslovens bestemmelser ikke er et
motorkøretøj,
vil færdsel med knallert ikke være tilladt på motorveje og
motortrafikveje
samt på tilkørsels- og frakørselsveje til sådanne veje.
En registreringspligtig knallert må heller ikke færdes på cykelsti,
hvor der
måtte være en sådan.
Føreren skal have kørekort til bil eller motorcykel.
Håber ovennævnte er fyldestgørende. Færdselsloven (og andre
love/bekendtgørelser) kan findes på www.retsinfo.dk.. For at begrænse
søgningen, kan anføres "Trafikministeriet" og "lovbkg. 735 den 240892".
Jeg kan også anbefale vores egen hjemmeside: www.fstyr.dk.
Endvidere henvises, med hensyn til de mere færdselssikkerhedsmæssige
aspekter, til Rådet Større Færdselssikkerhed på:
www.faerdselssikkerhed.dk.

Med venlig hilsen

Finn Engelbrecht
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

rotel (25-07-2005)
Kommentar
Fra : rotel


Dato : 25-07-05 10:23

Han er stadigvæk en løgner
Der står INTET om de selv påfundne bøde størelser eller bevis derpå.

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d5010d3ad771974989862@news.tele.dk...
> In article <hUaFe.62281$Fe7.201215@news000.worldonline.dk>,
> preuthunfjern@email.dk says...
>> Kan du ikke hjælpe debatten på sporet igen, og fortælle os sandheden? Du
>> synes at kende den.
>>
> Næppe! Det kræver sq for meget!
>
> Men den er her:
>
> Trafikantafdelingen J. nr.: 00-4103-355 Sagsbeh.: Finn Engelbrecht
> Deres
> ref.:
>
> Færdselsstyrelsen har modtaget Deres e-mail af 2. april 2000 vedrørende
> hastigheden for en registreringspligtig knallert (45-knallert)
> I den anledning kan Færdselsstyrelsen oplyse følgende:
> Reglerne om den registreringspligtige knallert trådte i kraft ved lov
> nr. 98
> af 9. februar 1994 om ændring af færdselsloven. Fra dette tidspunkt
> fandtes
> der således to "typer" knallerter: Den registreringspligtige knallert
> (45-knallerten) og den ikke-registreringspligtige knallert.
> Baggrunden for færdselslovsændringen var bl.a. gennemførelsen af Rådets
> direktiv 92/61/EF af 30. juni 1991 om standardtypegodkendelse af to- og
> trehjulede motordrevne køretøjer.
> Direktivet definerer knallerter som to- eller trehjulede køretøjer med
> en
> motor med slagvolumen på ikke over 50 cm3 og med en konstruktivt
> bestemt
> maksimal hastighed på højst 45 km i timen. Direktivet kan ikke fraviges
> ved
> nationale bestemmelser.
> I forbindelse med indførelsen af den registreringspligtige knallert,
> blev
> færdselsloven i 1994 ændret, således at færdselslovens definition på en
> knallert kom i overensstemmelse med definitionen i ovennævnte direktiv.
> Et køretøj kan således i henhold til gældende EU regler ikke anses som
> værende en knallert, såfremt den er konstrueret til en højere hastighed
> end
> 45 km i timen. En knallert, hvis konstruktivt bestemte maksimale
> hastighed
> er højere end 45 km i timen, vil falde ind under færdselslovens
> definition
> på en motorcykel og føreren skal dermed opfylde de krav, der er
> gældende for
> kørsel på motorcykel, f.eks. kørekort til kategori A.
> Styrelsen kan oplyse, at der den 15. december 1999 blev fremsat forslag
> til
> ændringer af færdselsloven, herunder forslag om, at der konkret i
> færdselsloven bliver fastsat en hastighedsgrænse for 45-knallerter,
> hvorefter hastigheden for sådanne køretøjer ikke må overstige 45 km/t.
> Efter de gældende regler er en 45-knallerts hastighed som udgangspunkt
> alene
> reguleret af kravene til knallertens konstruktivt bestemte
> maksimalhastighed. Forslaget vil medføre, at politiet, som for andre
> køretøjer, i alle tilfælde vil kunne udstede bøder på grundlag af en
> faktisk
> hastighedsmåling. Folketinget har endnu ikke færdigbehandlet forslaget.
> Indtil dette bliver vedtaget, kan politiet kun give bøder for
> hastighedsovertrædelser ud fra de generelle hastighedsgrænser, eller
> den
> skiltede hastighed på stedet.
>
> En registreringspligtig knallert skal som udgangspunkt føres i
> overensstemmelse med færdselslovens almindelige færdselsregler for den
> kørende trafik. Den skal endvidere som udgangspunkt føres i
> overensstemmelse
> med de af færdselslovens regler, der gælder for kørsel med bil og/eller
> motorcykel. De regler, der gælder for kørsel med disse køretøjer om
> svingning, vending, vognbaneskift, kørsel ved busstoppested, møde med
> andre
> kørende, overhaling, vigepligt, forpligtelser overfor gående,
> tegngivning,
> placering på kørebanen samt kørsel i vejkryds, gælder således
> tilsvarende
> ved kørsel med en registreringspligtig knallert.
> Da en knallert efter færdselslovens bestemmelser ikke er et
> motorkøretøj,
> vil færdsel med knallert ikke være tilladt på motorveje og
> motortrafikveje
> samt på tilkørsels- og frakørselsveje til sådanne veje.
> En registreringspligtig knallert må heller ikke færdes på cykelsti,
> hvor der
> måtte være en sådan.
> Føreren skal have kørekort til bil eller motorcykel.
> Håber ovennævnte er fyldestgørende. Færdselsloven (og andre
> love/bekendtgørelser) kan findes på www.retsinfo.dk.. For at begrænse
> søgningen, kan anføres "Trafikministeriet" og "lovbkg. 735 den 240892".
> Jeg kan også anbefale vores egen hjemmeside: www.fstyr.dk.
> Endvidere henvises, med hensyn til de mere færdselssikkerhedsmæssige
> aspekter, til Rådet Større Færdselssikkerhed på:
> www.faerdselssikkerhed.dk.
>
> Med venlig hilsen
>
> Finn Engelbrecht
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Hekto (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-07-05 11:51

In article <dc4vcv$c39$1@newsbin.cybercity.dk>, pladsnok@gmail.com
says...
> Han er stadigvæk en løgner
> Der står INTET om de selv påfundne bøde størelser eller bevis derpå.
>

Nu er det jo ikke første gang at du har demonstreret din manglende evne
til at læse inden ad; men jeg hjælper dig da gerne:

56 og 63 a Kørsel uden at have erhvervet eller generhvervet kørekort
Ifølge bemærkningerne til færdselslovens § 117, stk. 5, 2. pkt., der
blev indsat ved lov nr. 468 af 10. juni 1997, skal der ved udmålingen
af bøde for overtrædelse af færdselslovens § 56, stk. 1, anvendes føl-
gende strafpositioner:

Paragraf Forseelsens art Bødetakst kr.
1. gang 5.000
2. gang 6.000
3. gang 7.500
4. gang 10.000
5. gang 7 dages hæfte
Strafpositionerne gælder også for overtrædelse af færdselslovens § 63 a
om registreringspligtige knallerter, jf. U 1998.1053 V.
Bøder for overtrædelse af færdselslovens § 56, stk. 1, nedsættes ikke
for personer med særlig lav indtægt, jf. U 1998.1053 V.
For unge under 18 år skal anklagemyndigheden anvende følgende
strafpositioner:
1. gang *2.500
* jf. U 1999.652 V
2. gang 3.000
3. gang 3.500
4. gang 5.000
5. gang frihedsstraf
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

rotel (25-07-2005)
Kommentar
Fra : rotel


Dato : 25-07-05 14:22

løgn det bliver ikke praktiseret
Mr "would like to be" politimand

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d5033fadbd78ec4989863@news.tele.dk...
> In article <dc4vcv$c39$1@newsbin.cybercity.dk>, pladsnok@gmail.com
> says...
>> Han er stadigvæk en løgner
>> Der står INTET om de selv påfundne bøde størelser eller bevis derpå.
>>
>
> Nu er det jo ikke første gang at du har demonstreret din manglende evne
> til at læse inden ad; men jeg hjælper dig da gerne:
>
> 56 og 63 a Kørsel uden at have erhvervet eller generhvervet kørekort
> Ifølge bemærkningerne til færdselslovens § 117, stk. 5, 2. pkt., der
> blev indsat ved lov nr. 468 af 10. juni 1997, skal der ved udmålingen
> af bøde for overtrædelse af færdselslovens § 56, stk. 1, anvendes føl-
> gende strafpositioner:
>
> Paragraf Forseelsens art Bødetakst kr.
> 1. gang 5.000
> 2. gang 6.000
> 3. gang 7.500
> 4. gang 10.000
> 5. gang 7 dages hæfte
> Strafpositionerne gælder også for overtrædelse af færdselslovens § 63 a
> om registreringspligtige knallerter, jf. U 1998.1053 V.
> Bøder for overtrædelse af færdselslovens § 56, stk. 1, nedsættes ikke
> for personer med særlig lav indtægt, jf. U 1998.1053 V.
> For unge under 18 år skal anklagemyndigheden anvende følgende
> strafpositioner:
> 1. gang *2.500
> * jf. U 1999.652 V
> 2. gang 3.000
> 3. gang 3.500
> 4. gang 5.000
> 5. gang frihedsstraf
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Hekto (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-07-05 14:51

In article <dc5dd4$ien$1@newsbin.cybercity.dk>, pladsnok@gmail.com
says...
> løgn det bliver ikke praktiseret
> Mr "would like to be" politimand
>
..... det kommer sandelig an på hvad man kører på!
Lovens rammer er klare nok - resten er op til politimesteren der skal
udstede bødeforlægget.

Du kan jo prøve de forskellige kombinationer af muligheder af, og
fortælle om dine erfarringer bagefter.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Carsten Lorenzen (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Lorenzen


Dato : 26-07-05 15:49

Det der blir citeret af Hekto er ikke løgn, de praktiserer det i hvert fald
i sønderjylland hvor jeg selv har fået en 5000'er. Og flere af mine bekendte
har også fået dem...

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

"rotel" <pladsnok@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:dc5dd4$ien$1@newsbin.cybercity.dk...
> løgn det bliver ikke praktiseret
> Mr "would like to be" politimand



Hekto (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-07-05 14:23

In article <42e64d41$0$718$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
pfft@adslhome.dk says...
> Det der blir citeret af Hekto er ikke løgn, de praktiserer det i hvert fald
> i sønderjylland hvor jeg selv har fået en 5000'er. Og flere af mine bekendte
> har også fået dem...
>
.... og der må skylles!

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/C19781167310-REGL
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Torben E (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 29-07-05 14:31


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d544c1c48c1c683989875@news.tele.dk...
>>
> ... og der må skylles!
>
> http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/C19781167310-REGL

Dvs. en knallert med er anden motor, er,en knallert.
Alt der ikke har været godkendt som en knallert, er en MC.

Korrekt ?

Torben E



Hekto (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-07-05 15:19

In article <42ea2f92$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
topcon@FJERNDETTEmail.dk says...
> Dvs. en knallert med er anden motor, er,en knallert.
> Alt der ikke har været godkendt som en knallert, er en MC.
>
> Korrekt ?
>
En 'knallert' med en anden motor? Tjaaaaa ...
Den har jo aldrig været godkendt med 'en anden motor'
Man ka' jo ta' chancen og finde ud af hvad poliotimesteren mener!! =

En pocketbike for jo alle bestemmelser til at ringe, for den har slet
ikke og kan aldrig blive ....
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Torben E (29-07-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 29-07-05 15:42


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d545924bb3f1f1c989877@news.tele.dk...
>>
> En 'knallert' med en anden motor? Tjaaaaa ...
> Den har jo aldrig været godkendt med 'en anden motor'
> Man ka' jo ta' chancen og finde ud af hvad poliotimesteren mener!! =

Næ, men det har en knallert med et tunsæt heller ikke.
Jeg synes det fremgår ret tydeligt. at hvis køretøjet er typegodkendt
som en knallert, så er det en knallert, tunsæt eller ej.


> En pocketbike for jo alle bestemmelser til at ringe, for den har slet
> ikke og kan aldrig blive ....

Præcis.

Torben E.



Hekto (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-07-05 19:46

In article <42ea4037$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
topcon@FJERNDETTEmail.dk says...
> Næ, men det har en knallert med et tunsæt heller ikke.
> Jeg synes det fremgår ret tydeligt. at hvis køretøjet er typegodkendt
> som en knallert, så er det en knallert, tunsæt eller ej.
>
Forskellen ligge jo i 'anden motor'.
Så er der jo ikke ret meget tilbage af den oprindelige 'type'.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Torben E (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 30-07-05 20:00


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1d55e9429326e3739896bf@news.tele.dk...
>>
> Forskellen ligge jo i 'anden motor'.
> Så er der jo ikke ret meget tilbage af den oprindelige 'type'.

Jo, men den er typegodkendt som knallert, senere ændret.
Jeg tror ikke vi bliver enige om fortolkningen, er der nogle
der har reallife erfaringer med knallert + uroginal motor +
politi ?

Torben E



Hekto (30-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-07-05 20:30

In article <42ebce34$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
topcon@FJERNDETTEmail.dk says...
> Jo, men den er typegodkendt som knallert, senere ændret.
> Jeg tror ikke vi bliver enige om fortolkningen, er der nogle
> der har reallife erfaringer med knallert + uroginal motor +
> politi ?
>
Jo, men hvad er det der er typegodkendt, når den reelt set er bygget om?
Det er jo ikke 'bare' en knallert med tun på.

Det er lige meget om vi bliver enige. Det er helt op til politimesteren
i den ekelte politikreds, hvordan han vil fortolke færdselsloven og
cirkulæret. Derefter er det domstolene der skal fortælle om han har ret
eller ej, hvis du går i retten med sagen. Derfor kan man ikke
umiddelbart sige at sådan er det, og der vil også være forskelle fra
poltikreds til politikreds.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Hekto (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-07-05 10:54

In article <dc5dd4$ien$1@newsbin.cybercity.dk>, pladsnok@gmail.com
says...
> løgn det bliver ikke praktiseret
> Mr "would like to be" politimand
>
Sidder du stadig ensom, bange og forladt i mørket og kommer med
halvkvalte angst-skrig????
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Pwh (26-07-2005)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 26-07-05 19:14

>> Han er stadigvæk en løgner

Folk der kører Italienske motorcykler bliver nødt til at værer løgnere,
de skal jo dagligt fortælle sig selv og os andre at det er kram de kører på

/Jens



Hekto (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-07-05 08:39

In article <v3vFe.12$_v6.10@news.get2net.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Folk der kører Italienske motorcykler bliver nødt til at værer løgnere,
> de skal jo dagligt fortælle sig selv og os andre at det er kram de kører på
>
.... man skal være patologisk lystløgner!

Skal man have kram skal det jo være BMW - skal det være skovt skal det
være italiensk!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Gubs (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Gubs


Dato : 23-07-05 10:42


"Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> skrev i en meddelelse
news:5a027$42e1cdec$3e3d863b$26582@news.arrownet.dk...
> Du kan IKKE miste dit kørekort på en knallert 30 uanset hvor dumt du måtte
> opføre dig højst få en bøde og beslaglagt din knallert som bliver sendt
> til
> syn og det er dyrt! men tænk dig om inden du gør det.. og du kan heller
> ikke
> miste dit kort på cykel det er en gammel skrøne.
>



Spiritus- og promillekørsel
Der gælder en fast promillegrænse på 0,50.

For spirituskørsel straffes den, som fører eller forsøger at føre et
motordrevet køretøj efter at have indtaget spiritus i et sådant omfang, at
alkoholkoncentrationen i blodet under eller efter kørslen overstiger 0,80
o/oo.
Det samme gælder den, der som fører af et motordrevet køretøj med eller uden
egen skyld har været indblandet i eller i øvrigt udsat for et færdselsuheld
eller har været eftersat af politiet, og som i et tidsrum af 6 timer efter
kørslens afslutning indtager spiritus i et sådant omfang, at
alkoholkoncentrationen i blodet i eller efter nævnte tidsrum overstiger 0,80
o/oo.
Bestemmelsen i 2. pkt. gælder ikke, såfremt politiet har ladet udtage
blodprøve eller har afgjort, at blodprøve ikke skal udtages



For spirituskørsel straffes endvidere den, som iøvrigt fører eller
forsøger at føre motordrevet køretøj efter at have indtaget spiritus i et
sådant omfang, at han ikke kan føre køretøjet på betryggende måde



For promillekørsel straffes den, som uden at være skyldig i
spirituskørsel fører eller forsøger at føre et motordrevet køretøj efter at
have indtaget spiritus i et sådant omfang, at alkoholkoncentrationen i
blodet under eller efter kørslen overstiger 0.50 o/oo.
Det samme gælder den, der som fører af et motordrevet køretøj med eller
uden egen skyld har været indblandet i eller i øvrigt udsat for et
færdselsuheld eller har været eftersat af politiet, og som i et tidsrum af 6
timer efter kørslens afslutning indtager spiritus i et sådant omfang, at
alkoholkonsentrationen i blodet i eller efter nævnte tidsrum overstiger 0,50
o/oo.
Bestemmelsen i 2. pkt. gælder ikke, såfremt politiet har ladet udtage
blodprøve eller har afgjort, at blodprøve ikke skal udtages




Ved spirituskørsel sker der ubetinget frakendelse af førerretten. Ved
promillekørsel sker der betinget frakendelse af føreretten.

Hvis der foreligger skærpende omstændigheder, sker der ubetinget
frakendelse.



Gubs



Brian A. (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 23-07-05 17:25

"Charlotte" <CharlotteFJERN@FJERN5750.dk> skrev i en meddelelse
news:5a027$42e1cdec$3e3d863b$26582@news.arrownet.dk...
> Du kan IKKE miste dit kørekort på en knallert 30 uanset hvor dumt du
måtte
> opføre dig højst få en bøde og beslaglagt din knallert som bliver sendt
> til
> syn og det er dyrt! men tænk dig om inden du gør det.. og du kan heller
> ikke
> miste dit kort på cykel det er en gammel skrøne.

Du KAN miste dit kørekort til bil/MC/Lastvogn osv. på en knallert30, lige

vel som du kan gøre det på en simpel cykel.


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 20161 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Ukendt (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-05 19:31


> Du KAN miste dit kørekort til bil/MC/Lastvogn osv. på en knallert30, lige
> så
> vel som du kan gøre det på en simpel cykel.

Da jeg spurte min kørelære om det (ikke indblandet med spiritus) sagde han
at "det eneste du kan miste på din knallert 30 er livet."

Og i indlæget drejer det sig om hastidhed.


Btw. hvis man bliver snuppet på en knallert for fart, tager de så den lokale
fartbegrænsning eller de 30 kmt som man må køre?

Eller er de ligeglade med fart, men ser blot på konstruktive ændringer??



Hvad med at vi også fjerner 5. gear på alle biler og sætter en lille prop i
udstødningen, så kan de heller ikke kører for hurtigt...




Cacba Out



Hekto (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 23-07-05 20:16

In article <42e28d47$0$54210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Cacba"
<cacba[snabelA]cacba.com> says...
> Btw. hvis man bliver snuppet på en knallert for fart, tager de så den lokale
> fartbegrænsning eller de 30 kmt som man må køre?
>
Der er 30 km/t-hastighedsbegrænsning, så alle andre fartgrænser er
ligegyldige. Gælder også for EU45 at der er 45 Km/t-
hastighedsbegrænsning.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Brian A. (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 23-07-05 21:25

"Cacba" <cacba[snabelA]cacba.com> skrev i en meddelelse
news:42e28d47$0$54210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Du KAN miste dit kørekort til bil/MC/Lastvogn osv. på en knallert30,
lige
>> så
>> vel som du kan gøre det på en simpel cykel.
>
> Da jeg spurte min kørelære om det (ikke indblandet med spiritus) sagde
han
> at "det eneste du kan miste på din knallert 30 er livet."

Der står heller ikke ord-ret at man kan miste kortet på en knallert30, men
det kan vurderes at føreren har vist så stor uvidenhed for færdselsloven
at
han får taget kortet.

> Og i indlæget drejer det sig om hastidhed.

Alene pga. hastighed mister man nok ikke kortet...

> Btw. hvis man bliver snuppet på en knallert for fart, tager de så den
> lokale fartbegrænsning eller de 30 kmt som man må køre?
> Eller er de ligeglade med fart, men ser blot på konstruktive ændringer??

Det afhænger af situationen. Men fartbøden er nok en dråbe i havet når
regningen for konstruktive ændringer og for at få kørt maskinen til syn,
og
hvad det indebærer, kommer.

> Hvad med at vi også fjerner 5. gear på alle biler og sætter en lille
prop
> i udstødningen, så kan de heller ikke kører for hurtigt...

Hvorfor?
Der er forskellige hastighedsbegrænsninger for by, land og
motorvejskørsel.
Hvad skulle det hjælpe at "plombere" en bil til max 130km/t - den slår
stadig lige hårdt når den rammer et kærestepar med 80km/t midt i
København...


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 20162 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Ukendt (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-07-05 22:47


> Hvorfor?
> Der er forskellige hastighedsbegrænsninger for by, land og
> motorvejskørsel.
> Hvad skulle det hjælpe at "plombere" en bil til max 130km/t - den slår
> stadig lige hårdt når den rammer et kærestepar med 80km/t midt i
> København...

Så kan man ikke blive ramt af en bil med 130< km/t. Hværken på landeveje
eller motorveje..... Men også bare for at sætte handlingen i perspektiv.


Cacba Out



Robert Andersen (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 23-07-05 19:21

> Hvis nu jeg bliver snuppet på min 30 km knallert med 80-100 km/t

Det håber jeg at du gør, det er komplet sindsygt at sætte en motor der hører
til en lille mc, på en lille pisse-potte af at gammel rusten honda dax !!!

I mine "unge" dage kendte jeg flere der satte 125 cc vandkølede motorer fra
crossere i knallert stel, det er fuldstændigt uansvarligt, knallerter er
slet ikke dimensioneret til sådanne maskiner, hverken stel/affjedring eller
for ikke at nævne bremser kan følge med.

Som skrevet andet steds i tråden så køb en lille mc, det er der mere fornuft
i.

/Robert



Gubs (23-07-2005)
Kommentar
Fra : Gubs


Dato : 23-07-05 20:18


"Robert Andersen" <rowand@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:42e28a9b$0$29448$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hvis nu jeg bliver snuppet på min 30 km knallert med 80-100 km/t
>
> Det håber jeg at du gør, det er komplet sindsygt at sætte en motor der
> hører til en lille mc, på en lille pisse-potte af at gammel rusten honda
> dax !!!
>
> I mine "unge" dage kendte jeg flere der satte 125 cc vandkølede motorer
> fra crossere i knallert stel, det er fuldstændigt uansvarligt, knallerter
> er slet ikke dimensioneret til sådanne maskiner, hverken stel/affjedring
> eller for ikke at nævne bremser kan følge med.
>
> Som skrevet andet steds i tråden så køb en lille mc, det er der mere
> fornuft i.
>
> /Robert
>
>

Jeg kender en der har lavet noget nær det samme med en Honda CD 50, den blev
vind og skæv i stellet, så den var ubrulig efter.

Gubs



Michael. (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Michael.


Dato : 24-07-05 19:51

Et godt råd.

Drop det der "Projekt" med at bytte motorén ud.
Det er bundhamrende ulovligt og du ødelægger
en fin Honda som der ikke er mange tilbage af
i forvejen! Nøjes dog med lige at "pille" lidt og find
en hastighed på 50-60 kmt. til de lige strækninger.
Så kommer du stort set ligeså hurtigt frem og
slipper i værste tilfælde med en bøde på et sted
mellem 500 til 1000 kroner. Samtidig ødelægger
du ikke knallerten og du har større chance for at
bremse ned hvis et uheld skulle indtræde.

Mvh. Michael.



Ukendt (24-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-07-05 22:00


> Drop det der "Projekt" med at bytte motorén ud.
> Det er bundhamrende ulovligt og du ødelægger
> en fin Honda som der ikke er mange tilbage af
> i forvejen! Nøjes dog med lige at "pille" lidt og find
> en hastighed på 50-60 kmt. til de lige strækninger.
> Så kommer du stort set ligeså hurtigt frem og
> slipper i værste tilfælde med en bøde på et sted
> mellem 500 til 1000 kroner. Samtidig ødelægger
> du ikke knallerten og du har større chance for at
> bremse ned hvis et uheld skulle indtræde.
>
> Mvh. Michael.

Hvad med at undlade sorge på forskud og tage tingene som det kommer...

Det er jo farten der er sjov, jeg er kun glad for at jeg fik min scooter op
på 90 i går..

Begynder også på MC Kørekort nu her den 1. Det er da heller ikke just for at
køre 80 konstant... men for at komme til at rulle rundt med de 200+ .... Men
hver sin lyst, nogle nybder at køre 40 kmt. Det skal de da have lov til....


Cacba Out



Robert Andersen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 25-07-05 08:05

> Det er jo farten der er sjov, jeg er kun glad for at jeg fik min scooter
> op på 90 i går..

tsk tsk....

> Begynder også på MC Kørekort nu her den 1. Det er da heller ikke just for
> at køre 80 konstant... men for at komme til at rulle rundt med de 200+

Du er så endnu mere farlig for dine omgivelser end gutten med dax'en...

Er det ikke kun lille MC kort du kan tage ? - hvis det er, kan du godt
glemme de 200 km/T >

Det er iorden at køre efter forholdene, MEN husk stadig at have hovedet
med.... skal i køre stærkt, så find en lukket bane eller en tom motorvej om
natten...

jeg er ikke gammel og hellig, har både haft MC og kørt stærkt, men har lært
at den kombination ikke er helt ufarlig...

/Robert



Ukendt (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-07-05 08:26


> Er det ikke kun lille MC kort du kan tage ? - hvis det er, kan du godt
> glemme de 200 km/T >

2 år efter kortet er udstedt er det automatisk stort.

> Det er iorden at køre efter forholdene, MEN husk stadig at have hovedet
> med.... skal i køre stærkt, så find en lukket bane eller en tom motorvej
> om natten...
>
> jeg er ikke gammel og hellig, har både haft MC og kørt stærkt, men har
> lært at den kombination ikke er helt ufarlig...

Tjaa.. livet er jo også kedeligt hvis det bare er det rene slaraffenland.


Cacba Out



Hekto (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-07-05 09:28

In article <42e4946c$0$21242$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Cacba"
<cacba[snabelA]cacba.com> says...
> Tjaa.. livet er jo også kedeligt hvis det bare er det rene slaraffenland.
>
- man kan elv vælge imellem 'Kedeligt' og 'Kort'.

De fleste finder et passende niveau midt imellem!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Jay (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Jay


Dato : 25-07-05 18:00


"Robert Andersen" <rowand@get2net.dk> wrote in message
news:42e48f11$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Det er jo farten der er sjov, jeg er kun glad for at jeg fik min scooter
> > op på 90 i går..
>
> tsk tsk....
>
> > Begynder også på MC Kørekort nu her den 1. Det er da heller ikke just
for
> > at køre 80 konstant... men for at komme til at rulle rundt med de 200+
>
> Du er så endnu mere farlig for dine omgivelser end gutten med dax'en...
>
> Er det ikke kun lille MC kort du kan tage ? - hvis det er, kan du godt
> glemme de 200 km/T >
>
> Det er iorden at køre efter forholdene, MEN husk stadig at have hovedet
> med.... skal i køre stærkt, så find en lukket bane eller en tom motorvej
om
> natten...
>
> jeg er ikke gammel og hellig, har både haft MC og kørt stærkt, men har
lært
> at den kombination ikke er helt ufarlig...
>
> /Robert

Scooter på motorvej om natten?? Nu bliver det da rigtig dyrt *G* Aij ved
godt hvad du mener men kunne ikke nære mig



Thomas B (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 25-07-05 10:00


"Cacba" <cacba[snabelA]cacba.com> skrev i en meddelelse
news:42e401c0$0$89342$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Begynder også på MC Kørekort nu her den 1. Det er da heller ikke just for
> at køre 80 konstant... men for at komme til at rulle rundt med de 200+
> ....

Så begynder priserne også at gå noget højt op. både i indkøb og forsikring.
Langt de fleste motorcykler rander ikke over de 220 ægte km/t. Jeg har selv
kun en 125ccm 4 takt's scooter. vil aldrig bytte den ud med en 2 takter som
sakkens kan gå hurtiger. Det er noget mere køreglæde på 125'ern end på min
45'er som sakkens kunne komme til at rande fra den på toppen. så ca 21 km på
en litter benzin med en fart på 100 ægte km/t. det gør en lille tunet 2
takter ikke.

Mvh. Thomas



Nighthawk (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Nighthawk


Dato : 25-07-05 10:11

"Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> wrote in
news:42e4aa0c$0$7379$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

>
> "Cacba" <cacba[snabelA]cacba.com> skrev i en meddelelse
> news:42e401c0$0$89342$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>
>> Begynder også på MC Kørekort nu her den 1. Det er da heller ikke just
>> for at køre 80 konstant... men for at komme til at rulle rundt med de
>> 200+ ....
>
> Så begynder priserne også at gå noget højt op. både i indkøb og
> forsikring. Langt de fleste motorcykler rander ikke over de 220 ægte
> km/t. Jeg har selv kun en 125ccm 4 takt's scooter. vil aldrig bytte
> den ud med en 2 takter som sakkens kan gå hurtiger. Det er noget mere
> køreglæde på 125'ern end på min 45'er som sakkens kunne komme til at
> rande fra den på toppen. så ca 21 km på en litter benzin med en fart
> på 100 ægte km/t. det gør en lille tunet 2 takter ikke.
>
> Mvh. Thomas
>
>
>

Hey Thomas . hvilken scooter kører du på??

Du skriver en 125ccm 4 takter?

Vi er en lille gruppe på forummet http://www.billig-scooter.dk, som
udelukkende kører på 4 taktere. De fleste af os på 4-takt 45'ere, men
jeg skal næste år op på en større model der kræver A-pap.

/Nighthawk

Thomas B (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 25-07-05 10:21


"Nighthawk" <nighthawk@no.valid.email> skrev i en meddelelse
news:Xns969E71AD244B5Nighthawkxxxxxxxxxxx@212.242.40.170...
> "Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> wrote in
> news:42e4aa0c$0$7379$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>
>>
>> "Cacba" <cacba[snabelA]cacba.com> skrev i en meddelelse
>> news:42e401c0$0$89342$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>>
> Hey Thomas . hvilken scooter kører du på??
>
> Du skriver en 125ccm 4 takter?
>

Jeg køre på en 125 ccm Aprilia Leonardo en årgang
1997

Mvh. Thomas



Nighthawk (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Nighthawk


Dato : 25-07-05 10:27

"Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> wrote in
news:42e4af07$0$7372$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

>
> "Nighthawk" <nighthawk@no.valid.email> skrev i en meddelelse
> news:Xns969E71AD244B5Nighthawkxxxxxxxxxxx@212.242.40.170...
>> "Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> wrote in
>> news:42e4aa0c$0$7379$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:
>>
>>>
>>> "Cacba" <cacba[snabelA]cacba.com> skrev i en meddelelse
>>> news:42e401c0$0$89342$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>>
>>>>
>> Hey Thomas . hvilken scooter kører du på??
>>
>> Du skriver en 125ccm 4 takter?
>>
>
> Jeg køre på en 125 ccm Aprilia Leonardo en årgang
> 1997
>
> Mvh. Thomas
>
>
>

Hey Thomas

Lækker maskine.

Hvad kører sådan en fætter på toppen? Hvordan trækker den op af bakke og
i strid modvind?

Næste år står valget mellem en Yamaha YBR125 MC eller en MC scooter.

Jeg er lidt i tvivl. Skal bruge en MC der kan holde 80-90 km/t over lige
stræk, behøver ikke at kunne køre hurtigere.

/Nighthawk

Thomas B (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas B


Dato : 25-07-05 11:55


">
> Lækker maskine.

Ja Det er en fin maskine. Noget dyr i indkøb fra ny. Jeg kan se at T.M.P.
har taget den af programmet. Min kostede fra ny ca. 36000. Den nye moddel
kostede ca 45000.. Jeg gav 25000 for min i 2002. købt ved en forhandler den
havde kørt 14000km.

for ca. 20000 kr kan du få fat i en igennem avisen. Det er en meget
behagelig maskine at køre på. ligger godt på vejen Den vejer 136 kg i tør
vægt. og har ca. 10 hk på baghjulet. Noget dårligt kraft vægt forhold. Men
den køre fint til trods for det

Bare noget dyr i stumper syntes jeg. Men 2 hjulet køretøjer er mange gange
dyre i stumper. Men man kan hvis det går helt galt få en i tyskland for ca
7500 uden afgift. der har gået ca 12-13000 km.




> Hvad kører sådan en fætter på toppen? Hvordan trækker den op af bakke og
> i strid modvind?
>

Den er opgivet til 105 km/t hvilket også passer meget godt. Nogle gange på
motovej med lidt medvind. kan jeg godt komme op på ca 115 ægte km/t.
Speedometer visning på 130km/t. Normalt viser speedometret 110-115 km/t. Det
svare nok til ca. 100 km/t. Kunne med standart cylindren køre ca 220 km på 1
tank benzin 9.5 l. Har en kammerat der bor lidt uden for varde.
Aalborg-Varde med nogle få stræk ben pauser. Og der var med næsten fuld
håndtag hele vejen uden varme problemer. Den er Vandkølet med blæser
monteret. Jeg giver 1600 om året for forsikring og vægtafgift


Den ville opflyde dine krav. både i modvind og op ad bakke. bare med dig på.
Det er en god maskine til by og landevejs kørsel..Den er ikke så egnet til
lange motorvej's kørsel

> Næste år står valget mellem en Yamaha YBR125 MC > eller en MC scooter.
>

Jeg ville nok se lidt mere på yahaha'en. Men skal du ha motorcykel med lidt
mere power i skal du noget højer op i ccm.

Mvh. Thomas





Nighthawk (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Nighthawk


Dato : 25-07-05 19:49

"Thomas B" <tb_aalborg[fjern dette]@mail1.stofanet.dk> wrote in
news:42e4c4ff$0$7377$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

>
> ">
>> Lækker maskine.
>
> Ja Det er en fin maskine. Noget dyr i indkøb fra ny. Jeg kan se at
> T.M.P. har taget den af programmet. Min kostede fra ny ca. 36000. Den
> nye moddel kostede ca 45000.. Jeg gav 25000 for min i 2002. købt ved
> en forhandler den havde kørt 14000km.
>
> for ca. 20000 kr kan du få fat i en igennem avisen. Det er en meget
> behagelig maskine at køre på. ligger godt på vejen Den vejer 136 kg i
> tør vægt. og har ca. 10 hk på baghjulet. Noget dårligt kraft vægt
> forhold. Men den køre fint til trods for det
>
> Bare noget dyr i stumper syntes jeg. Men 2 hjulet køretøjer er mange
> gange dyre i stumper. Men man kan hvis det går helt galt få en i
> tyskland for ca 7500 uden afgift. der har gået ca 12-13000 km.
>
>
>
>
>> Hvad kører sådan en fætter på toppen? Hvordan trækker den op af bakke
>> og i strid modvind?
>>
>
> Den er opgivet til 105 km/t hvilket også passer meget godt. Nogle
> gange på motovej med lidt medvind. kan jeg godt komme op på ca 115
> ægte km/t. Speedometer visning på 130km/t. Normalt viser speedometret
> 110-115 km/t. Det svare nok til ca. 100 km/t. Kunne med standart
> cylindren køre ca 220 km på 1 tank benzin 9.5 l. Har en kammerat der
> bor lidt uden for varde. Aalborg-Varde med nogle få stræk ben pauser.
> Og der var med næsten fuld håndtag hele vejen uden varme problemer.
> Den er Vandkølet med blæser monteret. Jeg giver 1600 om året for
> forsikring og vægtafgift
>
>
> Den ville opflyde dine krav. både i modvind og op ad bakke. bare med
> dig på. Det er en god maskine til by og landevejs kørsel..Den er ikke
> så egnet til lange motorvej's kørsel
>
>> Næste år står valget mellem en Yamaha YBR125 MC > eller en MC
>> scooter.
>>
>
> Jeg ville nok se lidt mere på yahaha'en. Men skal du ha motorcykel
> med lidt mere power i skal du noget højer op i ccm.
>
> Mvh. Thomas
>
>

Hey Thomas

Tak for infoen - jeg skal helt sikkert ud og snuse markedet - men først
næste år, når A-pappet er i hus. Indtil videre tuller jeg rundt med 50
km/t og 45 km pr liter og nyder stilheden på min 4-takt EU45 øvert .

/Nighthawk

Henrik (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 25-07-05 21:48

Til jer som gerne vil have en lille 4 takts mc..

Honda Dax (replica) kan idag købes som MC koster ca. 16000 kr.. og har en
110 ccm motor. Altså samme configuration som den jeg vil til at bygge.. Ved
ikke om det er med skiver for og bag.. men det kommer der på min.
Her dør påstanden så om at den bliver skæv m.m. da det nok er dokumenteret
for at den kan holde.

Nu ved jeg godt jeg kører mit egen tråd af sporet. Men jeg har da også fået
et par svar på det jeg spurgte om (tak for det!). Dog kunne jeg godt undvære
moral prædiker, da nok 99% af prædikanterne undøver dobbelt moral, og det
var jo heller ikke det jeg spurgte om, men man bor jo i danmark. Det kaldes
vel kultur :)

Henrik



RpR (26-07-2005)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 26-07-05 22:08

> Honda Dax (replica) kan idag købes som MC koster ca. 16000 kr.. og har en
> 110 ccm motor. Altså samme configuration som den jeg vil til at bygge..
Ved
> ikke om det er med skiver for og bag.. men det kommer der på min.
> Her dør påstanden så om at den bliver skæv m.m. da det nok er
dokumenteret
> for at den kan holde.

Det er nemlig rigtigt, de har ca. 8hk på hjulet og kører 80 - 110km/t alt
efter gearing.

> Nu ved jeg godt jeg kører mit egen tråd af sporet. Men jeg har da også
fået
> et par svar på det jeg spurgte om (tak for det!). Dog kunne jeg godt
undvære
> moral prædiker, da nok 99% af prædikanterne undøver dobbelt moral, og det
> var jo heller ikke det jeg spurgte om, men man bor jo i danmark. Det
kaldes
> vel kultur :)

Det er lige til at få kvalme over i den her nyhedsgruppe til tider..

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~
~=[ www.PhotoBlog.dk ]=~
--



Hekto (27-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-07-05 08:45

In article <42e6a5cf$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
rpr@mopedgallery.dk says...
> Det er lige til at få kvalme over i den her nyhedsgruppe til tider..
>
Der er stadig forskel på at gøre noget 'umoralsk' og noget dumt! ...
Selv om der godt kan være sammenfald i de to hændelser.

Man undlader jo ikke at fortælle børn de ikke bør lege med tændstiker,
mens de står og er ved at brænde ens eget hønsehus af, vel?
På samme måde sanktionerer man jo heller ikke en 'smart' ombygning der
går noget uden for rammerne af almindelige drengestreger.
Ingen ved jo hvem der måske bliver ramt af 'missilet' i den nærmeste
fodgængerovergang! =

.... så må der skylles!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

RpR (31-07-2005)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 31-07-05 11:49

> Man undlader jo ikke at fortælle børn de ikke bør lege med tændstiker,
> mens de står og er ved at brænde ens eget hønsehus af, vel?

Jeg ville nok nærmere konfiskere tændstikkerne og ringe forældrene op og så
give DEM et møgfald, men det er så nok bare mig.

> Ingen ved jo hvem der måske bliver ramt af 'missilet' i den nærmeste
> fodgængerovergang! =

Missilet? Motoren har 8hk, det er i snit hvad en god plæneklipper har. Det
er en smal sag at få en scooter derop, også uden skift af motor, og der
tuder folk sjovt nok ikke så meget som hvis vi snakker om at sætte en 110cc
motor på en Dax.
Kender iøvrigt et par Dax ejere der har gjort samme trick, da de gamle
motorer som oftest er slidt ned til sokkeholderne og er alt for dyre at
genopbygge. Desuden er 110cc kineser motorerne forbedret på mange punkter i
forhold til den originale gamle Honda.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~
~=[ www.PhotoBlog.dk ]=~
--



Anders Sune Jensen (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 25-07-05 12:11

Jeg vil håbe at betjenten gir dig så meget kølle at du får andet at
tænke på.

Anders


Hekto (25-07-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-07-05 12:38

In article <11222900710.939548859534103@dtext.news.tele.dk>,
lillejensen@PGP1Omail.tele.dk says...
> Jeg vil håbe at betjenten gir dig så meget kølle at du får andet at
> tænke på.
>
.....øøøøøøøøøøhhhh!!!!??? Vi lader liiiige billedet stå et øjeblik!!!!

Jeg ville ihvertfald få travlt med at tænke på andet, hvis en gantvoren
betjent begynder at lyne ned! =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

Anders Sune Jensen (28-07-2005)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 28-07-05 11:42

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev:
>In article
><11222900710.939548859534103@dtext.
>news.tele.dk>,
>lillejensen@PGP1Omail.tele.dk says...
>> Jeg vil håbe at betjenten gir dig
>>så meget kølle at du får andet at
>> tænke på.
>>
>....øøøøøøøøøøhhhh!!!!??? Vi lader
>liiiige billedet stå et øjeblik!!!!
>
>Jeg ville ihvertfald få travlt med
>at tænke på andet, hvis en gantvoren
>betjent begynder at lyne ned! =
>--
>/Hekto
>Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
>Ducatist og medlem af 'Geheime
>Motorrad Putzer Verein'
>www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
>Alt godt fra dyreriget! Vilde
>Pantere og Elefanter!

Det var nu ikke den i bukserne jeg refererede til. Jeg ville bare
blive splitarrig hvis en pode kom med 10000 i timen på en voldulovlig
knallert. Og nej jeg har intet imod fart, det skal bare være
forsvarligt og det lyder dette eksempel ikke som om at det er .

Anders


RpR (31-07-2005)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 31-07-05 11:50

> Det var nu ikke den i bukserne jeg refererede til. Jeg ville bare
> blive splitarrig hvis en pode kom med 10000 i timen på en voldulovlig
> knallert. Og nej jeg har intet imod fart, det skal bare være
> forsvarligt og det lyder dette eksempel ikke som om at det er .

Du lyder som en af dem der står og truer med stokken når jeg kommer kørende


--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~
~=[ www.PhotoBlog.dk ]=~
--



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste