Neddrosling m.m. GS500
Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 04-06-01 18:14

Hej,
Jeg går stadig og spekulere på hvad min kone skal have at køre på. Mange
anbefaler en neddroslet Suzuki GS500 - så den kommer ned på 34HK. Er der
nogen der ved hvad det koster at neddrosle sådan en - og hvor man kan købe
et sådant sæt? Tager mc-en skade af at køre neddroslet? Kan man gøre det
selv?

Desuden - er der nogen der ved hvad en fuldkåbe til GS500 koster? Leveres de
gundmalet eller færdigmalet?

Fra : Christian Knudsen

Dato : 04-06-01 19:16

"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gundmalet eller færdigmalet?
>
> Neddroslingssættet til GS'eren kan næsten købes eller skaffes overalt. Det
er bare at gå ind i en butik og spørge. Det koster ca. 1.400 hvis jeg husker
rigtigt, og ca. 2.000 med montering, hvis det er ønsket? Jeg ved ikke om det
kan gøres selv. Selvfølgelig kan man det, men det kommer an på hvor meget
erfaring man har. Så vidt jeg ved, så er det et spjæl i karburatoren, der
skal skiftes. Jeg ved ikke så frygtelig meget om det, jeg fik mit
installeret hos Lydmuren i stenløse. Det var jeg fuldt tilfreds med, da jeg
ikke har haft kværn eller øvert før, så jeg er helt grøn i feltet. Jeg aner
ikke på nuværende tidspunkt, hvor karburatoren sidder, og så ville det også
tage mig en hel dag sikkert.... GS'eren er en rigtig god maskine. Den tager
ikke skade af at køre neddroslet. Jeg ved der er nogle der ikke har så godt
af det, men så vidt jeg ved, tager gs'eren ikke skade. Det kan sikkert
bekræftes af nogle af de proffesionelle i denne ng.

En fuldkåbe koster ca. 7.500kr hvor du end kigger. Det er åbenbart prisen.
Jeg kører også selv med fuldkåbe på min. Den kan man sagtens selv sætte på.
Jeg pillede min af forleden dag, for at vaske den ind i alle krogene. Min
sad på kværnen, da jeg købte den. Det havde den forige ejer taget sig af.
Den giver noget mere stabilitet ved motorvejskørsel, mindre vind ved alle
hastigheder, og så ser den hammergodt ud, synes jeg.

Ellers kan jeg anbefale GS'eren som en startercykel. Jeg synes den er rigtig
god. Ikke nogen GSXR1000, men heller ikke en GN'er. Den ligger dejligt i
svingene, kan godt følge med på motorvejen, og er også god i byen. En rigtig
god allrounder, men som nogle nok vil kalde den: en folkevogn. Den er
praktisk, billig i drift og reparationer (ikke at der er mange af dem), men
nogen racer, det er den ikke. Det er typisk en mc folk kører på en sæson
eller to, og så går videre til noget større. Mange bliver også ved den, da
den faktisk er en god cykel, og tilfredstiller nogle fuldt ud.

Nu kender jeg ikke din kones alder, men er hun over 21, vil jeg ikke
forestlå dig at drosle den. Det er spild af penge. Forskellen er ikke så
stor: mister 0.5 sec i 0-100 og 10km/t på toppen, eller noget i den stil.
Jeg har også kørt på en gs'er der ikke er droslet, som min egen, og hvis man
ikke skal have under 34hk, ser jeg ingen grund til at drosle den.

Du er selvfølgelig velkommen til at stille flere spørgsmål, hvis du har
flere. Hold dig ikke tilbage.

En venlig gs hilsen
Christian
droslet GS500 fra '98 med fuldkåbe, cykelcomputer og snart en scottoiler

Fra : Johs

Dato : 04-06-01 20:22

hej hans,

jeg har et gs500 neddroslings-sæt til at ligge - brugt 2 år - skal vi sige
500,-? - en almindelig karburator-kyndig person tror jeg sagtens kan skifte
balladen.

mvh viggo

Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 04-06-01 21:38

Hej Viggo,
Tak for tilbuddet. Jeg skal lige finde en GS'er først - så kommer jeg igen.
Hilsen Hans

Fra : Henry

Dato : 05-06-01 09:28

> jeg har et gs500 neddroslings-sæt til at ligge - brugt 2 år - skal vi sige
> 500,-? - en almindelig karburator-kyndig person tror jeg sagtens kan
skifte
> balladen.
Nå men så må du jo kunne fortælle lidt mere om stumperne i posen???

Hoveddyser?
Spjæl?
Fjedre?
??

mvh
Henry

Fra : Johs

Dato : 05-06-01 21:40

> - som jeg husker det (det er fruens mc, det handler om), så er det spjæld
> (plast?) + fjedre, x 2, ingen dyser.

viggo