Hvor er der bilige plæneklippere pt?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 22-07-05 20:47

Hej
Som nybagt husejer må jeg desværre konstatere at den efterladte
plæneklipper, pga rust i skjoldet, nærmest er en cabriolet....

Så derfor: hvor finder man i øjeblikket tilbud på plæneklippere? Eneste krav
er at den SKAL kunne bioklippe.

Vh
Carsten

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 23-07-05 07:22

Karen Stricker & Carsten Axelsen (strixelsenfjern@get2net.dk) skrev :

> [...]
>
> Så derfor: hvor finder man i øjeblikket tilbud på plæneklippere?
> Eneste krav er at den SKAL kunne bioklippe.

Af nysgerrighed ... hvad er bioklippe?

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : IMB

Dato : 23-07-05 08:25

Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote in news:kolEe.8$wc4.2
@news.get2net.dk:

> Af nysgerrighed ... hvad er bioklippe?

Jeg mener det er når plæneklipperen klipper græsset så fint at det kan
efterlades i græsplænen hvor det så vil indgå i økosystemet (fremfor at det
skal opsamles eller ligefrem rives sammen og lægges på kompostdyngen).

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 23-07-05 09:03

Fischer & Døssing wrote:

> Af nysgerrighed ... hvad er bioklippe?

Når maskinen kan klippe græsset (og andet) ned til længder på under 1 cm.
Det kan man efterlade på plænen, og det vil så komme plænen til gode. Den
eneste ulempe er at man får en masse græs på fødderne, hvis man går igennem
med våde tæer.

Det fungerer ved at kniven i klipperen er udformet sådan at græsset kastes
opad. Det hvirvler så rundt under skjoldet, og bliver klippet igen og igen,
indtil det er så småt at det falder igennem.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety
deserve neither liberty nor safety.

- Ben Franklin, Historical Review of Pennsylvania, 1759

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 23-07-05 10:10

Mads Bondo Dydensborg (madsdyd@challenge.dk) skrev :

> Det fungerer ved at kniven i klipperen er udformet sådan at græsset
> kastes opad. Det hvirvler så rundt under skjoldet, og bliver klippet
> igen og igen, indtil det er så småt at det falder igennem.

Smart

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-07-05 16:54

Der er en anden ulempe ved bioklip: Du skal klippe plænen noget tiere, da
græsset ikke må blive for langt. Jeg skal helst klippe plænen hver 3-4 dag
for at den findeler græsset godt nok til, at der ikke ligger striber af tørt
græs.

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-07-05 16:58

Den blev vst sendt lidt hurtigt. Jeg fortsætter lige min mail

> [...]
> Det kan man efterlade på plænen, og det vil så komme plænen til gode. Den
> eneste ulempe er at man får en masse græs på fødderne, hvis man går

<snip>

[...]

Min næste plæneklipper bliver med græsopsamler!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 24-07-05 17:14

"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> wrote in

> Der er en anden ulempe ved bioklip: Du skal klippe plænen noget tiere,
[snip]
> Min næste plæneklipper bliver med græsopsamler!

Tip; combi klipper!
Jeg købte i foråret en Texas der har et stykke plastik man kan fjerne når
den skal bagudkaste (til opsamler eller til oprivning) eller sætte i, når
den skal bioklippe.
Bioklippe-kniven fungerer fint til bagudkastning.

mvh, Erik.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-07-05 18:37

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den skal bioklippe.
> Bioklippe-kniven fungerer fint til bagudkastning.

OK, det var en mulighed!
Tak for tippet
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 25-07-05 13:06

Lars Frandsen wrote:

> [...]
> for at den findeler græsset godt nok til, at der ikke ligger striber af

Hmm. Det er overhovedet ikke min erfaring. Jeg kan ikke se at der ligger
noget, selvom jeg klipper i enog meget langt græs. Jeg har sågar klippet
græs på over 50 cm med den (men, ok, det er nærmest meningsløst, det var i
mangel af en le). Bortset fra det, klipper jeg typisk plænen 2 gange om
ugen alligevel.

> Min næste plæneklipper bliver med græsopsamler!

Velkommen til kompostering/mange ture på containerpladsen + mere
kunstgødning.

Det mener jeg ikke er vejen frem.

Iøvrigt klipper jeg fortrinsvis med en manuel cylinderklipper. Den forurener
væsentligt mindre (både benzener og støj) og jeg har godt af motionen.
Motorklipperen er kun til sjældne lejligheder, som efter ferier.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

It's an incredible con job when you think of it, to believe something now in
exchange for life after death. Even corporations with all their reward
systems don't try to make it posthumous.
- Gloria Steinem

Fra : Lars Frandsen

Dato : 25-07-05 16:51

> [...]
> mangel af en le). Bortset fra det, klipper jeg typisk plænen 2 gange om

Måske er din klipper bedre end min?

> Velkommen til kompostering/mange ture på containerpladsen + mere
> kunstgødning.

Kompostering er der vel ikke noget i vejen med? De 1800m, jeg har til
containerpladsen, er heller ikke slemt, men jeg vil da gerne slippe for dem.

> Det mener jeg ikke er vejen frem.

Det ville jeg også gerne mene, men jeg synes ikke det materiel, jeg har, gør
det godt nok til at det er en løsning.

> [...]
> væsentligt mindre (både benzener og støj) og jeg har godt af motionen.
> Motorklipperen er kun til sjældne lejligheder, som efter ferier.

Cylinderklipperen er også en mulig løsning - dog vil det her blive en
motordrevet, da vi har ca. 700 m2 plæne. Motion får jeg masser af på mit
arbejde.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming