pudsigt vedr. C5
Fra : zillyink

Dato : 22-07-05 20:41

Citroen kan/vil ikke montere egen eller andres fartpilot, da de
angiveligt ikke kan få dem til at spille ordentligt!??

Dele af deres modelserier har dem født med, men skal der
eftermonteres er der problemer!

Andre muligheder - nogle erfaringer??
--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-07-05 23:36

> Citroen kan/vil ikke montere egen eller andres fartpilot, da de angiveligt
> ikke kan få dem til at spille ordentligt!??

Jeg har samme problem, med min Xantia fra 1998! Den fabriksmonterede
fartpilot kunne Citroen (autoriseret værksted) ikke lave, da de ikke kunne
finde fejlen. Noget med at de ikke kunne aflæse computeren og finde fejl ?

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 08:09

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan få dem til at spille ordentligt!??
>
> Dele af deres modelserier har dem født med, men skal der eftermonteres er

Lyder underligt !, det spiller fint i vores (gammel model), og den er ikke
født med den, det var hos Citroën Køge

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 09:32

> [...]
> ikke kan få dem til at spille ordentligt!??
>
> Dele af deres modelserier har dem født med, men skal der eftermonteres er

Prøv at kontakt AS Marketing (http://www.asmarketing.dk/) og hør om de ikke
har en AP800 fartpilot med org. arm til din bil... Det er en 100%
elektronisk fartpilot og der virker bare!

Fra : J W Nielsen

Dato : 23-07-05 11:29

> Citroen kan/vil ikke montere egen eller andres fartpilot, da de
> angiveligt ikke kan få dem til at spille ordentligt!??
>
> Dele af deres modelserier har dem født med, men skal der
> eftermonteres er der problemer!

Hej...
Jaeee, det har jeg også erfaret. Jeg har ringet til forskellige værksteder
samt været i kontakt med Citroën-importøren og det ER virkeligt noget
mærkeligt noget. Der var i begyndelsen nogle divergerende holdninger mellem
værkstedet og importøren.
På et tidspunkt blev jeg tilbudt, at de ville montere den, hvis jeg fraskrev
mig alle muligheder for garanti og klagemuligheder - det ville jeg
naturligvis ikke (gad iøvrigt vide om det er lovligt at sige sådan?).
Problemet skulle gå på, at når man monterer en fartpilot på en bil uden
fartpilot, så skal man ind og ændre i bilcomputeren. Hvis man så på et
senere tidspunkt klager over funktionen eller andet som styres fra bilens
opdaterede computer, så opdaterer man dette udfra bilens stelnummer (som
altså var UDEN fartpilot) og det vil så ikke virke...
Meget mærkeligt firma....
Nå, men jeg opgav - jeg var dog forbi Juncker i Hillerød (som mit firma
handler lidt med) og spørge om de kunne montere en fartpilot - det mente de
ikke der var noget problem i... Dog vil fartpiloten jo ikke indgå i bilens
display, da den formentlig monteres unden om al bilens Citroën-elektronik.
Jeg har dog opgivet forehavendet indtil videre !

mvh Jørgen (C5 fra 2003 - som jeg iøvrigt er meget tilfreds med)

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 12:09

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Citroën-elektronik.
> Jeg har dog opgivet forehavendet indtil videre !

Styresystemerne er næsten ens i en Citroen og Peugeot, og hos Peugeot har
man altså ingen problemer med at eftermontere fartpiloter! De bruger også
dem fra AS Marketing!

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-05 16:04

"Per" <-> skrev i en meddelelse

> Styresystemerne er næsten ens i en Citroen og Peugeot, og hos Peugeot har
> man altså ingen problemer med at eftermontere fartpiloter! De bruger også
> dem fra AS Marketing!

Jeg har da hørt om problemer med visse 307'ere...